  • 31. Data: 2020-05-29 20:00:49
    Temat: Re: Cena działki
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > W tym klimacie dom letniskowy ma cechy domu całorocznego, tylko
    > kwestia odpowiedniego przystosowania, które nie powinno być
    > skomplikowane.

    Jak kilkanaście lat temu interesowałem się nieruchomościemi
    w Hiszpanii, to dużo było takich, co znakomicie pasują mi do
    obrazu domu letniskowego. Spory kawał ziemi z jakimś domkiem,
    piękne okoliczności przyrody, a w promieniu wielu kilometrów
    żywej duszy. Prądu ani źródeł wody też nie było. Przystosować
    niby się da, tylko po co? Zresztą określenie "dom letniskowy"
    to coś jak "bielizna" -- może mieć kolor czarny lub czerwony.
    Do takiej wiejskiej chaty fajnie jest przyjechać o każdej
    porze roku, ale żeby tam na stałe mnieszkać, to nie.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2020-05-29 20:26:12
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-05-29 o 20:00 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Do takiej wiejskiej chaty fajnie jest przyjechać o każdej
    > porze roku, ale żeby tam na stałe mnieszkać, to nie.

    Zadziwia mnie tak kategoryczne stanowisko. Gusta są różne, bywają
    ludzie którzy lubują się w całorocznym mieszkaniu w wiejskiej chacie.
    No bo skoro coś jest fajne o każdej porze roku, to dlaczego miałoby
    tej fajności ubyć przy całorocznym pobycie? Wakacje na okrągło!

    Mateusz

  • 33. Data: 2020-05-29 20:59:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > No bo skoro coś jest fajne o każdej porze roku, to dlaczego miałoby
    > tej fajności ubyć przy całorocznym pobycie? Wakacje na okrągło!

    To nie jest kategoryczne stanowisko, tylko osobista opinia na temat
    oglądanych nieruchomości. Całkiem co innego jest mieszakać w domu
    na skraju wsi, takim, co został zbudowany może wieki temu, ale po
    to, by ktoś w nim stale mieszkał. Tu chodzi o okresowe schronienie
    pasterzy, czy rolników, którzy kilka razy w roku przybywali tam z
    pobliskiego pueblo dla odprawienia kilkudniowych agrykulturalnych
    praktyk w ubogiej ziemi. Nikt nigdy nie traktował tych miejsc jako
    dobrych do ciągłego zamieszkania. Oczywiście ktoś może chcieć
    tam się osiedlić, raz na miesiąc jeździć dwadzieścia kilometrów
    kamienistą drogą po zaopatrzenie, i być z tym szczęśliwy. Ja to
    szanuję. A nawet zazdroszczę lekko, bo nie każdy przecież może.
    A tak poza tym, to sam mieszkam w domu, który prawie sto lat temu
    wybudowany został w uroczym miejscu jako dom letniskowy.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2020-05-29 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

> [...]
    > miejscu gdzie chciałoby się spędzać wakacje. Dochodzi do tego
    > oszczędność na paliwie i czasie jeżdżenia w tą i z powrotem. Może

    :)
    Cos w tym jest.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 35. Data: 2020-05-29 21:05:31
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > Do takiej wiejskiej chaty fajnie jest przyjechać o każdej
    > porze roku, ale żeby tam na stałe mnieszkać, to nie.

    Priorytety, każdy ma inne.
    K.

  • 36. Data: 2020-05-29 21:17:40
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Odnoszę wrażenie, że masz złe wyobrażenie o domach i mieszkaniu w Hiszpanii. Nie chcę
    tu się specjalnie rozwodzić nad tym bo temat przebogaty ale to o czym piszesz jest
    tylko niewielkim i to na prawdę małym fragmencikiem możliwości. Jeśli uda mi się
    zamieścić zdjęcia 2 domów. Oba są tak samo określane "casa" lub "finca", żadnego
    podobieństwa a rozbieżność duża.
    Nie zauważyłem, żeby ktoś tu nie miał światła. Obecnie są różne możliwości. Jeśli
    nawet jest tego za mało to lodówkę można mieć na gaz, nie mówiąc o pozostałych
    urządzeniach domowych. W Hiszpanii wręcz przeciwnie ludzie mieszkają w skupiskach a
    jakieś pojedyncze domy służą do spędzania czasu wolnego od pracy. Te okazalsze są na
    wynajem (zresztą nie tylko okazalsze). No i się rozpisuję.
    K.

  • 37. Data: 2020-05-29 21:19:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > Priorytety, każdy ma inne.

    Inne też chęci do finansowanie swoich zachcianek. Bo może warto
    dodać, że wtedy takie inmobiliaria dostępne były za kilkanaście
    tysięcy euro. Nie wiem jak teraz.

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2020-05-29 21:28:16
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Inne też chęci do finansowanie swoich zachcianek. Bo może warto
    > dodać, że wtedy takie inmobiliaria dostępne były za kilkanaście
    > tysięcy euro. Nie wiem jak teraz.

    Rynek nieruchomości taki sam na świecie. Można znaleźć coś tanio i dobrze a można się
    wpakować w kłopoty. Kilka nieruchomości za atrakcyjne ceny (nie koniecznie atrakcyjne
    nieruchomości) poszły szybko do odbiorcy. Teraz jest zachwianie przez pandemie ale
    tylko w agencjach nieruchomości bo właściciela pandemia nie rusza. Chyba, że komuś
    rodziny ubyło albo potrzeba coś szybko spieniężyć bo takie czasy. Takich sytuacji
    jest nie wiele. Rząd hiszpański jest podobny do wszystkich i owszem rozdaje ludziom
    ale też psy na nim wieszają niektórzy, że za mało. Nie mniej ludzie jakoś przetrwaja
    i wszystko powoli wróci do normy. Ale okazje są.
    K.

  • 39. Data: 2020-05-29 22:34:53
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Może coś się uda pokazać. W takich domach normalnie mieszkają ludzie.
    https://photos.app.goo.gl/qg5yCHMT8peg8fAq7
    K.
    Gdyby nie można było otworzyć to napiszcie.

  • 40. Data: 2020-05-29 22:47:05
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Tu 2 linki. Obie nieruchomości nazywają się tak samo: finca rustica, co znaczy mniej
    więcej - nieruchomość rustykalna. Robiąc przegląd finec można się czasami zdziwić.
    finca nr 1. https://www.idealista.com/inmueble/36317304/?xtmc=1_
    1_murcia&xtcr=60
    finca nr 2. https://www.idealista.com/inmueble/85084044/

    K.