  • 11. Data: 2018-12-13 14:46:38
    Temat: Re: Chińskie dętki
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.12.2018 o 10:55, KIKI pisze:
    > A jak wsadzisz dętkę pod wodę to gdzie lecą bąbelki? Próbowałeś?
    Z tych trzech wymienionych jedna puszczała w miejscu, gdzie zawór się
    łączy z resztą gumy. Pozostałe nie chcą się przyznać przy podtapianiu,
    gdzie puszczają. Wygląda, że całą powierzchnią ucieka.
    Jacek

  • 12. Data: 2018-12-17 00:27:59
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 13.12.2018 o 11:21, Kris pisze:

    > Ej tam
    > Te koła do taczek z pianką zamiast opony wcale nie są dużo cięższe od normalnego
    koła z opona
    > A być może wcale nie są cięższe bo mają felgi z tworzywa a w taczkach bywają
    stalowe.

    Te z pianką mają większe opory toczenia pod obciążeniem niż pneumatyki.
    M.

  • 13. Data: 2018-12-17 11:15:13
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 17 Dec 2018 00:27:59 +0100, MK wrote:
    > Te z pianką mają większe opory toczenia pod obciążeniem niż pneumatyki.

    Chyba odwrotnie. Mam dwie taczki z kołami "pełnymi" i jedną z dętką. Ta z
    dętką jest lepsza tylko wówczas, kiedy jest pusta. Ale jak taczki
    zapełnione to te z pełnymi kołami są bezkonkurencyjne. Z tym, że te
    "pełne" to nie z żadną pianką, tylko opony całkowicie zrobione z jakiejś
    twardej gumy.

    Ktoś wspominał też, że pełne koła są cięższe - i faktycznie. Ale co z
    tego. Taczka jest tak skonstruowana, że koło jest w najlepszym możliwym
    miejscu, i nie trzeba go nosić.

    Mateusz

  • 14. Data: 2018-12-17 13:36:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Ktoś wspominał też, że pełne koła są cięższe - i faktycznie. Ale co z
    > tego. Taczka jest tak skonstruowana, że koło jest w najlepszym możliwym
    > miejscu, i nie trzeba go nosić.

    Ze względu na moment żyroskopowy mogą wystąpić utrudnienia w szybkiej
    jeździe na zakrętach.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2018-12-17 16:12:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Ze względu na moment żyroskopowy mogą wystąpić utrudnienia w szybkiej
    > jeździe na zakrętach.

    Przy szybkiej jeździe dochodzi drugi problem: cały czas jeździ się na
    pusto, bo jest taki zapieprz, że nie ma czasu na załadowanie taczek.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2018-12-17 18:24:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Przy szybkiej jeździe dochodzi drugi problem: cały czas jeździ się na
    > pusto, bo jest taki zapieprz, że nie ma czasu na załadowanie taczek.

    To nie jest problem -- nadając taczce obpowiednią prędkość można sprawić,
    że masa spoczynkowa powiększy się o wartość wynikającą ze wzoru E=mc^2
    i osięgie wartość mominalną żądaną przez pana majstra.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2018-12-17 19:50:30
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, December 17, 2018 at 6:24:47 PM UTC+1, Jarosław Sokołowski wrote:

    > To nie jest problem -- nadając taczce obpowiednią prędkość można sprawić,
    > że masa spoczynkowa powiększy się o wartość wynikającą ze wzoru E=mc^2
    > i osięgie wartość mominalną żądaną przez pana majstra.

    ale jesli wiekszosc masy jest w czesci zewnetrznej, to zwiekszony moment bezwladnosci
    utrudnia rozpedzanie, wiecej energii potrzeba, standardowe 100ml C2H5OH/h moze nie
    wystarczyc ;)

  • 18. Data: 2018-12-17 20:40:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WS napisał:

    > ale jesli wiekszosc masy jest w czesci zewnetrznej, to zwiekszony moment
    > bezwladnosci utrudnia rozpedzanie, wiecej energii potrzeba, standardowe
    > 100ml C2H5OH/h moze nie wystarczyc ;)

    Zwiększa to prawdopodobieństwo wpadnięcia w jedną z czarnych dziur, których
    na budowie nie brakuje.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2018-12-18 03:37:11
    Od: MK <m...@b...cn>

> [...]
    > zapełnione to te z pełnymi kołami są bezkonkurencyjne. Z tym, że te
    > "pełne" to nie z żadną pianką, tylko opony całkowicie zrobione z jakiejś

    Pisałem o tych z pianki

  • 20. Data: 2018-12-18 13:00:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Ze względu na moment żyroskopowy mogą wystąpić utrudnienia w szybkiej
    > jeździe na zakrętach.

    ;-)
    ze względu na wiek i upodobania leniwca nie grozi mi zaobserwowanie
    powyższego efektu.
    Jacek