  • 1. Data: 2019-04-15 16:43:14
    Temat: Cicha bohaterka ogrodu
    Od: collie <c...@v...pl>

    Mam troje zajadłych kopaczy na czterech łapach. Gdy tylko braknie
    pańskiego oka w ogrodzie, to chodzą i wypatrują, gdzie by tu jeszcze
    pokopać - "norę", albo miejsce do leżenia. Bo na trawniku też można
    leżeć, ale wygrzebane w nim "gniazdo" jest fajniejsze. Na szczęście
    nie kopią gdzie popadnie, ale mają swoje ulubione miejsca do kopania:
    pod krzakami, pod drzewami, w punktach obserwacyjnych terenu. Z tego
    powodu miejsca te już dawno są zabezpieczone kratkami ogrodowymi,
    albo wyłożone otoczakami tam, gdzie i tak nic nie urośnie, ale do
    kopania akuratne. No i dzisiaj patrzę a w takim kamienistym zakamarku -
    bez słońca, bez wody, bez ziemi - wyrosła sobie jak gdyby nigdy nic
    młodziutka, tytułowa cicha bohaterka ogrodu, czyli pokrzywa. A do
    towarzystwa pojawił się także mlecz:
    https://zapodaj.net/1afadab5349e2.jpg.html

    Serce rośnie, gdy się widzi jak przyroda sobie radzi w ekstremalnych
    warunkach, mając w zanadrzu cichą bohaterkę ogrodów. Jak mówi Pismo
    (Mt 24, 2): ,,Lecz On rzekł do nich <<Widzicie to wszystko? Zaprawdę
    powiadam wam, nie zostanie tu kamień na kamieniu, który by nie był
    zwalony". Ale zostanie pokrzywa, zaprawdę powiadam Wam. ;)

  • 2. Data: 2019-04-16 18:33:38
    Temat: Re: Cicha bohaterka ogrodu
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.04.2019 16:43, collie pisze:

> [...]
    > bez słońca, bez wody, bez ziemi - wyrosła sobie jak gdyby nigdy nic
    > młodziutka, tytułowa cicha bohaterka ogrodu, czyli pokrzywa. A do

    A dzień później wyglądała tak, po pierwszym dżdżu (z konewki):
    https://zapodaj.net/6b6488fc6595c.jpg.html

  • 3. Data: 2019-04-16 19:52:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    collie pisze:

    > A dzień później wyglądała tak, po pierwszym dżdżu (z konewki):
    > https://zapodaj.net/6b6488fc6595c.jpg.html

    [...] ogrodnik ma nieco bzika na punkcie imion; kwiat bez
    imienia jest, jakby to po platońsku wyrazić, kwiatem bez
    idei metafizycznej, krótko mówiąc, nie istnieje w sposób
    pełnowartościowy. Kwiat bezimienny jest chwastem; kwiat
    z nazwą łacińską zyskuje jakby ostrogi fachowości. Jeśli
    wyrośnie wam na zagonku pokrzywa, przyczepcie do niej etykietkę
    z napisem "Urtica dioica" i zaczniecie ją szanować, co więcej
    -- ziemię pod nią spulchnicie i zaprawicie chilijskim nawozem.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2019-04-17 00:30:36
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 16.04.2019 18:33, collie pisze:

    > A dzień później wyglądała tak, po pierwszym dżdżu (z konewki):
    > https://zapodaj.net/6b6488fc6595c.jpg.html

    A chciałbym, żeby tam wyglądała tak: :)
    https://zapodaj.net/deef3c1db7bd1.jpg.html

  • 5. Data: 2019-04-17 10:49:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    collie pisze:

    > A chciałbym, żeby tam wyglądała tak: :)
    > https://zapodaj.net/deef3c1db7bd1.jpg.html

    Najlepiej ją olać. Pokrzywa jest klasycznym przykładem rośliny
    nitrofilnej. Rośnie tam, gdzie gleba zasobna w azot.

    --
    Jarek