  • 1. Data: 2013-12-05 08:02:48
    Temat: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Od: "M." <...@n...pl>

    Podrzucam to jako ciekawostkę. Wiem, że akurat tutaj na grupie nie
    trzeba nikogo przekonywać do domu energooszczędnego, jednak zdecydowana
    większość architektów projektuje na minimum a inwestorzy robią minimalne
    ocieplenia (minimalne zgodne z aktualnymi przepisami). Efekt jest taki,
    że budujemy masę domów, które będą nadawały się do rozbiórki

    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2575/do-centralne
    go-biura-antykorupcyjnego-zawiadomienie-o-podejrzeni
    u-popelnienia-przestepstwa

    M.

  • 2. Data: 2013-12-05 08:36:26
    Temat: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2575/do-centralne
    go-biura-antykorupcyjnego-zawiadomienie-o-podejrzeni
    u-popelnienia-przestepstwa

    Czyli uważasz, że powinno się nakazać budowę domów tylko pasywnych? A jak kogoś na
    taki nie stać to ma zakaz budowania?
    Już jak czytam ten tekst to widzę, że jaśnie Nam panujący ZSRE nakazuje aby za 6 lat
    wszystkei nowe domy były pasywne, a budynki użyteczności publicznej już za 4 lata! No
    to widać w jakie dziedziny gospodarki zainwestowali swoje pieniądze mędrcy z UE...
    D***kracja...

  • 3. Data: 2013-12-05 08:54:26
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2575/do-centralne
    go-biura-antykorupcyjnego-zawiadomienie-o-podejrzeni

    A dziwisz sie architektom jak wiekszosc inwestorow podchodzi do tematu
    "prosze zaprojektowac zeby bylo tanio"- i to nawet firmy tak podchodza

  • 4. Data: 2013-12-05 09:27:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A dziwisz sie architektom jak wiekszosc inwestorow podchodzi do tematu
    > "prosze zaprojektowac zeby bylo tanio"- i to nawet firmy tak podchodza

    Bo najczęściej te dodatkowe "pół metra ocieplenia" się nigdy nie zwróci. Nie
    ma sensu wydawać kilkudziesięciu tysięcy w dodatku na kredyt by oszczędzać
    kilka tysięcy rocznie. Energia jest jeszcze na tyle tania że domy pasywne to
    hobby dla bogatych którzy nie mają co robić z kasą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-12-05 09:33:46
    Od: szary <s...@n...pl>

    M. wrote:

> [...]
    >
    > http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2575/do-centralne
    go-biura-
    antykorupcyjnego-zawiadomienie-o-podejrzeniu-popelni

    Nie mieszaj. Wyciągasz pomyje i każesz/karzesz nam się nad nimi pochylać.
    Troll

  • 6. Data: 2013-12-05 09:40:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-05 08:02, M. pisze:
> [...]
    >
    > http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2575/do-centralne
    go-biura-antykorupcyjnego-zawiadomienie-o-podejrzeni

    Z deszczu pod rynne...
    Dotarlem do wentylacji grawitacyjnej i na wiecej szkoda czasu.
    Koszt ogrzewania samego powietrza przy wentylacji grawitacyjnej to wg.
    autora 20,25/m^2 w skali roku przyjmujac ogrzewanie gazowe. Kurcze tez
    mam gaz. Dom ponad 200m^2, a za sezon grzewczy place jakies trzy tyski
    pewnie z kawalkiem malym. Wg. wyliczen doktora autora powinienem co
    najmniej (20,25*200=4050) cztery tysie za sama wentylacje placic.
    Wychodzi na to, ze krytykowana w tym tekscie i zastosowana u mnie
    ceramika poryzowana ma przenikalnosc rowna 0, a wentylacja grawitacyjna
    dziala bardzo kiepsko.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2013-12-05 09:42:56
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-05 08:54, Przemek pisze:

    > A dziwisz sie architektom jak wiekszosc inwestorow podchodzi do tematu
    > "prosze zaprojektowac zeby bylo tanio"- i to nawet firmy tak podchodza

    A jak maja podchodzic? Prosze zaprojektowac zeby bylo drogo? :-)

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2013-12-05 10:17:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 grudnia 2013 08:54:26 UTC+1 użytkownik Przemek napisał:
    > A dziwisz sie architektom jak wiekszosc inwestorow podchodzi do tematu
    > "prosze zaprojektowac zeby bylo tanio"- i to nawet firmy tak podchodza
    A co Ciebie w takim podejściu dziwi?

  • 9. Data: 2013-12-05 10:24:41
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > A jak maja podchodzic? Prosze zaprojektowac zeby bylo drogo? :-)

    powinni podejść uczciwie - zaprojektuje tak jak pan chce, tymniemniej w celu
    zmniejszenia kosztów ekspoloatacji należy podjac takie i taki kroki.

    Co do pisma wątkotwórcy - mimo ze zgadzam sie z trescią, co do sposobu
    ocieplania, protestuję przeciwko ustawowemu wtrącaniem sie panstwa w kazdy
    mozliwy segment życia.

    b.

  • 10. Data: 2013-12-05 10:28:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 grudnia 2013 08:02:48 UTC+1 użytkownik M. napisał:
    >Efekt jest taki, �e budujemy mas� dom�w, kt�re b�d� nadawa�y >si�
    do rozbi�rki
    Ja mysle że w końcu własnie budujemy optymalnie- małe (ok 150-200mkw) domki dość
    przyzwoicie ocieplone(10-15cm styro).
    Sa tu na grupie tacy co propnuja 20i więcej cm styro- mozna i tak jak ktoś lubi.
    Gadam często z właścicielem dużej hurtowni budowlanej- najwiekszej w regionie. 10i
    12cm styro ma na bieżąco bo schodzi, 15cm na zamówienie bo sporadycznie ktos zamówi.
    20cm i grubsze jeszcze nikt nie zamawiał u niego.
    Wiem że to o niczym nieswiadczy bo miliony much moga się mylić jednak taka jest
    tendencja na dzisiaj.
    Czy te domy będa do rozbiórki? Wątpie
    Dokładanie kolejnych cm styropianu przynosi pewnie jakieś oszczędności ale pewnie
    jest to równowartość flaszki rocznie. Ci co mają swoje domy w OZC moga zrobic
    odpowiednią symulację.