  • 161. Data: 2014-09-05 14:19:38
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 5 września 2014 08:07:12 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > tworzy z tej wody AEROZOL.
    >

    > Czy do ciebie w końcu dotrze, że sama zawartość bakterii w wodzie nie jest
    >
    > szkodliwa? Stojąca, płynąca czy nawet lejąca się do wanny woda nie jest
    >
    > problemem. Ale mnóstwo osób ma prysznice w domach ze słuchawką potrafiącą
    >
    > tworzyć "mgiełkę" (sam mam taką, aczkolwiek nie używam), albo z biczami i
    >
    > innymi pierdołami, które już służą ew. infekcji.

    > Dlatego że są normy i w większości wypadków są, chcąc-niechcąc, spełniane w
    >
    > takim stopniu, że zagrożenie nie występuje powszechnie.

    Prosisz i masz. Na początek ustalcie dolną granicę. Jedni 20 Ty 25 stopni. W każdym
    zamkniętym zbiorniku wodnym po kilku dniach upałów bez problemu woda może mieć więcej
    niż 20, 25 stopni ( niepotrzebne skreślić). W takich zbiornikach wodnych w czasie
    upałów kąpią się ludzie i zwierzęta. Aerozol nie powstaje jedynie z dezodorantów. On
    powstaje zawsze jak jest rozchlapywana ciecz. Zabawy w wodzie to idealne warunki do
    powstawania aerozolu. Również otrzepujący się z wody pies wytwarza aerozol. Jeśli
    sterylizacja wody w basenie wystarcza do ubicia to sterylizacja wody w stacjach
    uzdatniania wody jest tak samo albo i bardziej skuteczna. Woda z wodociągu jest
    bezpieczna bez grzania. O ile grzanie uśmierca tą i inne bakterie to obniżanie
    temperatury szkody im nie robi. To proste organizmy i nie giną w ujemnych
    temperaturach. Mogą w stanie uśpienia przetrwać bardzo długo. Ludzie kąpiący się w
    przeręblach zimą są tak samo zagrożeni, pod warunkiem że ta bakteria jest wszędzie,
    jak kąpiący się latem w cieplej wodzie. Nawdychają się zimnego aerozolu. W płucach
    bakterie się ożywią. Ilość zachorowań świadczy że bakterie które je wywołały
    pochodziły z prywatnego importu. Masz jeszcze jakieś pytania to dawaj.

  • 162. Data: 2014-09-05 16:31:59
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-09-05 10:48, Ergie pisze:

    > Nagrzej ale _później_ i o tym od początku piszę. Rada ta sama co
    > zawsze mniej pisz, więcej czytaj i dużo więcej myśl.

    Ty lepiej już nie pisz, bo widać, że piszesz bezmyślnie.

    > Jak wyżej więcej czytania a mniej pisania - od początku pisałem
    > wyraźnie o _pierwszym_ nagrzaniu i czasie czekania na ciepłą wodę.

    Codziennie będziesz pierwszy raz grzał?
    Większego idioty i konfabulatora od ciebie to tu na grupach jeszcze nie
    było.

    > Nie pogrążaj się jeszcze bardziej dyskutujemy o pierwszym nagrzaniu
    > wody. Wygłupiłeś się zarzucając mi pisanie bzdur a wyszło na to że nie
    > masz pojęcia o czym dyskutujemy, więc jak wyżej mniej pisania a więcej
    > czytania!

    Jak widać "odwracanie kota" to twoja specjalność, a ja też spróbuję
    twojej metody:
    ===== Nie pogrążaj się, bo mówimy o wannie 300 litrów ;) ======

    > Szkoda że tak krótko - skoro odkryłeś jakieś nowe prawo fizyki to
    > napisz coś więcej może dostaniesz nobla.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Nie wstydzisz się swojej głupoty?

  • 163. Data: 2014-09-05 16:32:28
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-09-05 11:04, Marcin N pisze:

    > Czyli mam założyć, że pisząc "kąpiel" macie na myśli kąpiel słoneczną?
    > Słuszne spostrzeżenie. Przy kąpielach słonecznych zdecydowanie
    > wystarczy bojler 50 litrów i wykąpię się przy tym cała klasa.

    Proszę Cię nie pisz "macie na myśli" i nie zrównuj mnie do poziomu Ergiego.
    To co tu pisze Ergie to są totalne brednie, które u niego ewoluują w
    zależności od jego potrzeb, aby udowadniać, że on ma zawsze racje.
    Pier....ął bzdurę i zamiast z niej się wycofać to co rusz wymyśla nowe,
    jeszcze bardziej durne warunki.
    Napisał na początku., że lepiej jest zainstalować dwa zasobniki po 150l
    niż jeden 300l bo dzięki temu ciepła woda będzie o połowę szybciej.
    Kiedy się okazało, że jest to bzdura i niepotrzebne utrudnienie z
    przełączaniem tych zasobników oraz niepotrzebne koszty to sobie
    wymyślił, że chodziło mu o jeden zasobnik 150l.
    Kiedy dowiedział się, że w zasobniku 150l woda mocniej się miesza i
    ledwo starczy na kąpiel jednej osoby, to sobie wymyślił, że w domku
    letniskowym nie wolno montować wanien.
    :)

  • 164. Data: 2014-09-06 21:13:32
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik uzytkownik napisał:
    > O czym ty kur..... piszesz?
    > Jeżeli chodzi o czas nagrzania porcji 150l wody w zasobniku 150l i 300l
    > to tak, masz rację, że nieco szybciej ją nagrzejesz w zasobniku 150l i
    > nieco szybciej wyłączy się termostat, ale szybciej będziesz miał
    > dostępną wodę o odpowiedniej temperaturze w zasobniku warstwowym 300l -
    > tyle, że w mniejszej ilości np. 20, 50 czy 100l
    > Poza tym cały czas się odnoszę do twojego durnego pomysłu 2 zasobników,
    > którego jeszcze nie sprostowałeś

    Czemu durnego? Dwa zasobniki, dwie grzałki, dwa razy taka moc... Bez
    wymuszenia uwarstwienia (a większość ogrzewaczy to jednak tego nie ma -
    pionowa grzałka zaczynająca się przy samym dnie sporą konwekcję wymusza
    wyrównując temperaturę w całej objętości) rzeczywiście dwa po 150 l z
    grzałką powiedzmy 2kW nagrzeją się szybciej jak jeden 300 l z grzałką 3
    kW. Ty o zaawansowanej technice, on o najprostszym bojlerze.

    --
    Darek

  • 165. Data: 2014-09-07 12:26:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Czemu durnego? Dwa zasobniki, dwie grzałki, dwa razy taka moc...

    Jeden zasobnik i 3 grzałki - trzy razy większa moc. Duże zasobniki z
    reguły wyposaża się w grzałki 3-fazowe - 3 grzałki 230V, które można
    podłączyć pod "siłę" lub podłączyć jedną, dwie lub trzy pod jedną fazę -
    o ile pozwala na to instalacja.

> [...]
    > 150 l z grzałką powiedzmy 2kW nagrzeją się szybciej jak jeden 300 l z
    > grzałką 3 kW. Ty o zaawansowanej technice, on o najprostszym bojlerze.

    Jeszcze szybciej nagrzeje się zasobnik 300l z 3 grzałkami o mocach od 2
    do 3kW (razem od 6 do 9kW) niż zasobnik 150l z grzałką 2kW.
    Aby stawiać takie argumenty to trzeba wiedzieć co jest na rynku i jakie
    daje możliwości, a tego Ergie kompletnie nie wie, a próbuje się
    wymądrzać i dodatkowo zaprzecza temu co piszę, choć zajmuję się
    instalacjami zawodowo.

    Im zasobnik bardziej smukły (im wyższy i węższy), tym większy efekt
    uwarstwiania się w nim wody. Im większe uwarstwianie się wody w
    zasobniku, tym szybciej mamy do dyspozycji ciepłą wodę, choć w mniejszej
    ilości.
    Tu zobacz porównanie jak się nagrzewa zasobnik warstwowy i zwykły
    pojemnościowy:
    http://instalreporter.pl/wp-content/uploads/2012/09/
    Ciep%C5%82a-woda-z-kot%C5%82ow-kondensacyjnych-fot_4
    .png
    Tu co prawda porównywane są zasobniki grzane kotłem, ale w przypadku
    bojlerów jest podobnie.
    Firmy z reguły w większych zasobnikach montują przegrody oraz coś w
    rodzaju odwróconego lejka, które jeszcze bardziej zwiększają efekt
    uwarstwiania i zapobiegają mieszaniu się wody ciepłej z zimną tzw.
    zasobniki warstwowe. Dzięki tym przegrodom, nagrzana woda natychmiast
    wędruje do samej góry zasobnika nie mieszając się w ogóle z zimną wodą.
    U góry zasobnika znajduje się wylot ciepłej wody. Praktycznie po pół
    godziny pracy grzałki można już wskoczyć pod prysznic i się wykąpać. W
    przypadku zasobnika mniejszego takich przegród się nie wstawia, a woda
    bardziej się miesza. Takie przegrody wstawia się w zasobnikach
    warstwowych od 150l wzwyż.
    Poza tym dłuższe nagrzanie trwa tylko raz. W kolejnych dniach przy dużym
    zasobniku masz stale ciepłą wodę, bez czekania i bez wahań temperatury
    tak jak się to dzieje przy zasobniku 100 czy 150l. Zasobnik 150l to
    absolutne minimum do aby móc w miarę normalnie korzystać z kąpieli.
    Poza tym Ergie nie wziął pod uwagę, że dwa zasobniki trzeba będzie jakoś
    przełączać, a to już jest upierdliwe lub wymaga dodatkowej, kosztownej
    automatyki (dodatkowego termostatu różnicowego, zaworu trójdrożnego z
    siłownikiem). Taki zestaw to koszt minimum 600-800zł.
    O wiele lepszym rozwiązaniem jest zakup zasobnika 300l, gdyż wydłużony
    czas nagrzewania w nim całej wody jest jednorazowy. Kolejne cykle
    kąpania/grzania wody powodują, że dogrzewana jest tylko taka porcja
    wody, jaka została zużyta, a nie całe 300l. Dzięki tak dużemu
    zasobnikowi możesz skorzystać z kąpieli bez efektu spadku temperatury
    wody i to nieważne czy się kąpiesz pod prysznicem czy w wannie.
    Oczywiście jak ktoś chce to może sobie zainstalować bojler elektryczny
    50l z grzałką 1kW i się pierd....ć tworząc grafik kąpieli dla wszystkich
    członków rodziny, ale jak ktoś chce mieć jako-taki komfort to musi
    liczyć 150l dla jednej osoby plus 50-70l na każdą kolejną osobę w
    rodzinie. Czyli przy 4 osobach w rodzinie, trzeba mieć przynajmniej
    zasobnik 300l, a zastępowanie go dwoma zasobnikami po 150l jest totalnym
    bezsensem, upierdliwym w użytkowaniu i o gorszych parametrach, bo
    podczas kąpieli bardzo szybko woda w każdym z dwóch zasobników się
    wychładza na skutek większego mieszania się wody. Bieganie w trakcie
    kąpieli z łazienki do kotłowni, aby przełączyć zasobniki nie jest ani
    wygodne, ani przyjemne.
    W przypadku ograniczonej mocy elektrycznej i jednego zasobnika 300l z 3
    grzałkami, można w banalny sposób wykonać instalację, która steruje
    pracą grzałek. Wystarczy tylko zainstalowanie przekaźnika
    priorytetowego, który wyłączy trzecią lub trzecią i drugą grzałkę, kiedy
    ktoś włączy inny odbiornik energii np. czajnik czy kuchnię elektryczną.
    Kiedy czajnik lub kuchnia zostaną wyłączone to ponownie zostaną
    załączone pozostałe grzałki. Taka instalacja jest banalnie prosta do
    wykonania przez każdego, rozgarniętego elektryka, a koszt jednego
    przekaźnika to poniżej 100zł.
    http://www.elektroinstalacje.info/news.php?readmore=
    105

    Nie piszę o technologii kosmicznej, lecz o normalnych zasobnikach
    warstwowych, dostępnych w sprzedaży. Tylko trzeba wiedzieć, że takie są
    i trzeba wiedzieć co wybrać

  • 166. Data: 2014-09-08 01:15:40
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Nie piszę o technologii kosmicznej, lecz o normalnych zasobnikach
    > warstwowych, dostępnych w sprzedaży. Tylko trzeba wiedzieć, że takie są
    > i trzeba wiedzieć co wybrać

    Ty wiesz, ja wiem że mogę wiedzieć - ale ty próbujesz dyskutować z
    chłopkiem - roztropkiem zatrzymanym na poziomie techniki z lat
    osiemdziesiątych ubiegłego tysiąclecia...

    --
    Darek

  • 167. Data: 2014-09-08 08:11:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 5 Sep 2014 05:19:38 -0700 (PDT), k...@g...com

    > On powstaje zawsze jak jest rozchlapywana ciecz.
    > Zabawy w wodzie to idealne warunki do powstawania aerozolu.
    > Również otrzepujący się z wody pies wytwarza aerozol.

    Ja rozumiem że jak to pisałeś to był piątek i niewykluczone że miałeś już
    weekendową głupawkę, a dzisiaj poniedziałek i wypada sobie humor poprawić,
    ale daj spokój -- bo zwyczjanie pęknę ze śmiechu... :|

    > Jeśli sterylizacja wody w basenie wystarcza do ubicia
    > to sterylizacja wody w stacjach uzdatniania wody jest
    > tak samo albo i bardziej skuteczna.

    Co za wartości w ogóle porównujesz. To jest zupełnie inna skala. W stacji
    uzdatniania wody są przewalane tetralitry wody a w basenie promil tego i na
    dodatek w układzie praktycznie całkowicie ZAMKNIĘTYM.

    > Woda z wodociągu jest bezpieczna bez grzania.

    Bez grzania jest bezpieczna. Zgoda. Ale my tu o podgrzewaniu piszemy. Zatem
    po podgrzaniu do 35-40 i trzymanie wody na takim poziomie temperatury (co
    sugerujesz) może przestać być bezpiecznie. Ponownie woda jest bezpieczna po
    przegraniu do min. 55 w której to temperaturze prędzej czy później zginie
    większość tej bakterii i nie będzie stanowić zagrożenia.

    Drogi kogutku, nadmienię tylko nieśmiało że jestem po ochronie środowiska o
    specjalizacji oczyszczanie i uzdatnianie wody. Uczyłem się o wodzie latami
    (w tym także o zagrożeniach), przemierzyłem trochę oczyszlani i jeszcze
    więcej stacji uzdatniania wody -- to co piszesz zakrawa na KPINĘ.

    Zatem powiem krótko, skończ już pieprzyć te swoje farmazony, bo się nóż w
    kieszeni otwiera od czytania ciebie. Ktoś w to uwierzy i sobie kłopotów
    narobi, bo ty masz jakąś nową wizję i postanowiłeś się nią podzielić choć
    zielnego pojęcia o temacie nie masz.

    PS Na pewno nie działasz na zlecenie jakiegoś koncernu farmaceutycznego?

    --
    Pozdor Myjk

  • 168. Data: 2014-09-08 09:29:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Codziennie będziesz pierwszy raz grzał?

    Ech przeczytaj powoli o czym jest ta dyskusja. To jest domek letniskowy.

    > Większego idioty i konfabulatora od ciebie to tu na grupach jeszcze nie
    > było.

    [ciach żałosne próby obrażania]

    Wstyd panie Użytkownik. Sam się przyznałeś że palnąłeś bzdurę a następnie że
    nie zrozumiałeś o czym jest dyskusja, ale mimo to ciągle zamiast po prostu
    przeprosić i zamilknąć albo chociaż tylko zamilknąć to robisz jedyne co Ci z
    braku honoru pozostało - obrażasz innych. Żal mi Cię.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 169. Data: 2014-09-08 09:35:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Napisał na początku., że lepiej jest zainstalować dwa zasobniki po 150l
    > niż jeden 300l bo dzięki temu ciepła woda będzie o połowę szybciej.

    Bo będzie, co sam później przyznałeś.

    > Kiedy się okazało, że jest to bzdura i niepotrzebne utrudnienie z
    > przełączaniem tych zasobników oraz niepotrzebne koszty to sobie wymyślił,
    > że chodziło mu o jeden zasobnik 150l.

    Woda będzie szybciej w jednym zasobniku. Od początku to piszę, ale Ty aby
    przykryć bzdury które napisałeś udajesz idiotę który nie rozumie tekstu
    pisanego.

    > Kiedy dowiedział się, że w zasobniku 150l woda mocniej się miesza i ledwo
    > starczy na kąpiel jednej osoby

    Przestań powtarzać te marketingowe bzdury

    > , to sobie wymyślił, że w domku letniskowym nie wolno montować wanien.

    Jak masz choć odrobinę honoru to pokaż gdzie napisałem że: "w domku
    letniskowym nie wolno montować wanien", albo przeproś.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 170. Data: 2014-09-08 09:42:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czemu durnego? Dwa zasobniki, dwie grzałki, dwa razy taka moc...

    Pisałem wyraźnie o grzaniu w warunkach niewystarczającej mocy. Gdy mocy jest
    ile dusza zapragnie to nie ma znaczenia czy zamontujemy mały zasobnik i
    grzałkę 2kW czy dwukrotnie większy i grzałkę 4kW. Ale jeśli mocy mamy tylko
    2kW to lepiej grzać mały zasobnik niż duży.

> [...]
    > grzałką powiedzmy 2kW nagrzeją się szybciej jak jeden 300 l z grzałką 3
    > kW. Ty o zaawansowanej technice, on o najprostszym bojlerze.

    Jak brakuje mocy to rodzaj bojlera ma drugorzędne znaczenie. Bo chyba nie
    wierzysz w idealne uwarstwienie głoszone prze Użytkownika (Tak że cała
    dostarczona energia zgromadzi się w górnej połówce zbiornika warstwowego i w
    ogóle nie nastąpi mieszanie) ?

    Pozdrawiam
    Ergie