  • 21. Data: 2015-08-26 00:33:34
    Temat: Re: Co takiego cudownego jest w Olsztynie
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Jasne że się miała zmieniać. Po dojciu do jakiegoś magicznego nasycenia wprowadzą
    podatek katastralny.

    a Ty dalej te głupoty wciskasz

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2015-08-26 07:46:31
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-08-25 o 22:37, PiteR pisze:

> [...]
    > salony samochodowe żeby nasrać bloków?
    >
    > - burzy się fabryke mebli i częśc jednoski wojskowej zeby nasrać
    > bloków?
    >
    > - burzy się domki jednorodzinne na Jarotach żeby nasrać bloków?
    >
    > - czyha się na ogródki działkowe i na lotnisko żeby nasrać bloków?
    >
    > - buduje się bloki bez opamietania które potem stoją puste
    >

    > Nie ma tu żadnych większych zakładów (oprócz Michelin) dających pracę a
    > mimo to nieprzerwanie ciągna tabory wieśniaków z południowego wschodu.
    >
    > Według schematu, kupić na kredyt mieszkanie na Jarotach i zrobić

    Skąd te dane? Bo mnie to zdziwiło i nie znajduję takiego zestawienia,
    gdzie Olsztyn byłby droższy od Gdańska

    http://forsal.pl/galerie/860372,duze-zdjecie,2,ceny-
    mieszkan-w-polsce-sprawdz-dane-dla-najwiekszych-mias
    t.html

  • 23. Data: 2015-08-26 09:12:48
    Temat: Re: Co takiego cudownego jest w Krakowie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > To się musimy styknąć jak będziesz zimą w Łodzi i mi pokażesz łódzki smog.
    > Bo ja go jakoś nie widzę i nie czuję.

    To oczywiste - mieszkasz tam od dawna to nie zwracasz na niego uwagi. Ja
    Gliwickiego i Zabrzańskiego też nie czułem mieszkając tam przez wiele lat.
    Ale jak tylko się wyprowadziłem poza miasto i zimą podjadę autem do centrum
    i wysiadam to czuję od razu.

    A na wsi idąc zimą na spacer czuję "fale" w zależności od tego czym mijany
    dom pali.

    > Piszesz jak by tam było 200 tysięcy specjalistów. Społeczeństwo składa się
    > przede wszystkim z ludzi wykonujących proste prace.

    Po pierwsze wiele osób mieszkanie ma (np. odziedziczone, albo wykupione za
    przysłowiową złotówkę) i są w stanie je utrzymać nawet za przeciętną pensję.
    Po drugi dookoła Krakowa są wiochy z których codziennie dziesiątki tysięcy
    osób dojeżdża do pracy - dojeżdżają głównie ci słabiej zarabiający bo ci
    których stać kupują cos bliżej.
    No i nie trzeba 200 tysięcy specjalistów. Wystarczy że co roku powstanie (a
    powstaje) kilka tysięcy miejsc pracy z pensją 8-12 tys. brutto. Ci nowi
    pracownicy wykupują nowe mieszkania.

    > To że jest paru specjalistów nie powoduje że mieszkania są dwa razy
    > droższe. Sprzedawczynie z biedrony też muszą gdzieś mieszkać i
    > niekoniecznie
    > musi być to pod mostem.

    Ale może być (i często jest) pod miastem, albo na peryferyjnych osiedlach z
    wielkiej płyty.

    > Poza tym wysoka cena nowych mieszkań powoduje że używane też są
    > proporcjonalnie droższe. A pensje klasy robotniczej nie są proporcjonalnie
    > wyższe
    > dlatego że to Krakow. nauczyciel zarabia tyle ssamo wszędzie, urzędnik w
    > jakimś urzędzie nie dostaje dodatku krakowskiego.

    Oczywiście że nauczyciele w Krakowie zarabiają więcej (średnio bo nie
    każdy) choćby dlatego że jest tam sporo więcej prywatnych szkół więc więcej
    nauczycieli ma wyższe pensje.
    Urzędnicy zarabiają tyle ile sobie uchwalą.
    Robotnicy... Jacy robotnicy? W Krakowie już w zasadzie nie ma przemysłu.
    Niewykwalifikowana siła robocza w Krakowie ma zatrudnienie w gastronomii i
    hotelarstwie gdzie zarabiają zdecydowanie więcej niż robotnicy przy taśmie
    tyle że większość w formie napiwków albo pod stołem - ale kasę mają.

    > W Warszawie taki dodatek był przed wojna i jakiś czas po wojnie. Może jest
    > i dzisiaj, tego nie wiem. To że jest w Krakowie małe bezrobocie wiem bo
    > wcześniej sprawdziłem. Ale przy sześciu procentach bezrobocia jest to
    > jeszcze rynek pracy pracodawcy. Równowaga jest w okolicach 3% bezrobocia.
    > Poniżej trzech procent warunki dyktują pracownicy.

    Może i 3% ale _faktycznego_ bezrobocia. Całkiem możliwe że w Krakowie już
    faktyczne bezrobocie jest poniżej tych 3% a pozostali to pracujący na czarno
    i zgłoszeni by mieć ubezpieczenie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2015-08-26 09:53:04
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 25 sierpnia 2015 14:11:28 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Będzie dobrze i Bytom też się podniesie. kapitał ma to do siebie że kieruje
    > się tam gdzie może dać największe zyski. Chiny atrakcyjne bo tania siła
    > robocza była. Była. ...

    Chiny biją Polskę także:
    - dostępnością fachowców
    - mniejszą korupcją (tak słyszałem, naprawdę! ;) )
    - wszystko się da zrobić, a nie jak u nas, bo przepisy

  • 25. Data: 2015-08-26 11:10:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 09:12:55 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Ale może być (i często jest) pod miastem, albo na peryferyjnych osiedlach z
    > wielkiej płyty.
    W 2008 jak ja kończyłem budowę domu to moja znajoma kupiła mieszkanie w Krakowie.
    Teraz dokładnie nie pamiętam ceny ale zapłaciła chyba dwa razy więcej za to
    mieszkanie jak ja wydałem na budowę.
    I niby ma mieszkanie w Krakowie ale do centrum musi jechać ok 40min.

  • 26. Data: 2015-08-26 11:55:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > to mieszkanie jak ja wydałem na budowę.
    > I niby ma mieszkanie w Krakowie ale do centrum musi jechać ok 40min.

    No to coś mocno przesadziła :-)

    Tu masz dzielnicę osiedlową która buduje się nieustannie od jakichś 10 lat:

    https://mapa.targeo.pl/trasa,,Krak%C3%B3w%20Chmielen
    iec%20,,krak%C3%B3w%20rynek

    Dojazd do centrum 25 minut (z czego 15 minut w korkach). Ceny 6-8 tys. za
    metr kwadratowy i co roku powstaje kilka nowych bloków. W 2006 na tym
    osiedlu dało się kupić mieszkanie za 4,5 tys za m2 - wiem bo kuzynka tam
    mieszka. Potem zaczął się boom i ceny poszły w górę ale już zaczęły spadać.
    Tyle że w 2006 to tam nic nie było - jeden wielki plac budowy z kiepskim
    dojazdem bez szkoły, przychodni, kościoła czy choćby sklepu. No i oczywiście
    teraz to wygląda tak że stoi blok obok bloku poprzecinane kilkumetrowymi
    paskami trawnika - najgęściej jak się da, no ale dojazd jest znośny zarówno
    do centrum jak i do autostrady więc IMO to był dobry wybór.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 27. Data: 2015-08-26 12:18:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 11:55:41 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > No to coś mocno przesadziła :-)
    Mieszkanie ponad 60 mkw zapłacili wtedy za nie coś koło 0,5mln

  • 28. Data: 2015-08-26 12:31:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Mieszkanie ponad 60 mkw zapłacili wtedy za nie coś koło 0,5mln

    No to jakiś marketingowiec zgarnął niezłą premię. Ja generalnie jestem za
    :-)

    Niech pieniądze krążą w gospodarce - budowlaniec zarobi, pośrednik zarobi
    itd. Każdy po drodze zapłaci podatek,a co mu zostanie wyda na rzeczy lub
    usługi i zapłaci jeszcze VAT.

    Z mojego punktu widzenia niech ludzie biorą kredyty albo wyciągają
    oszczędności i jak najwięcej kupują - nieważne czy racjonalnie czy nie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2015-08-26 12:50:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    r...@g...com wrote:

    > Chiny biją Polskę także:
    > - dostępnością fachowców
    > - mniejszą korupcją (tak słyszałem, naprawdę! ;) )

    chyba według ichniej trybuny ludu
    całe gałęzie gospodarki zarządzane przez wojsko poza kontrolą rządu
    tak nie ma łapówkowiczów, że trzeba ich rozstrzeliwywać

    > - wszystko się da zrobić, a nie jak u nas, bo przepisy
    co najlepiej widać po tym, że wszystko mozna ukraść, skopiować i udawać,
    że nic się nie stało. Poszanowanie właśności intelektualnej jak u nas w
    PRL.

  • 30. Data: 2015-08-26 13:40:37
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-08-26 o 12:50, masti pisze:

> [...]
    > co najlepiej widać po tym, że wszystko mozna ukraść, skopiować i udawać,
    > że nic się nie stało. Poszanowanie właśności intelektualnej jak u nas w

    Czytałem kiedyś o tym dość ciekawy artykuł i autor miał rację z jedną
    m.in. kwestią. Tak, poszanowanie wartości intelektualnej może niskie,
    ale dzięki temu, że mają jakieś wymyślone zachodnie normy gdzieś,
    niesamowicie się rozwijają, powstają nowe rzeczy i są teraz takim
    tygrysem, jakim są.
    A my się sramy z takim czy innym prawem autorskim, patentami itd. i tyle
    z tego jest, że jesteśmy chińczykami europy, ale tylko pod katem
    wykorzystywania taniej siły roboczej.

    Nie mówię, że prawo autorskie i patentowe powinno być zupełnie
    zniesione, ale obecny świat w tej kwestii zabrnął moim zdaniem
    zdecydowanie za daleko i sam siebie blokuje.

    Pzdr
    --
    /__/_* /