  • 91. Data: 2015-08-29 22:29:10
    Temat: Re: Co takiego cudownego jest w Krakowie
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2015 o 21:57 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Czytam co napisaliście i oczom nie wierzę. Wychodzi że Łódź jest w
    > ścisłej czołowce najszybciej rozwijających się i najbogatszych miast w
    > Polsce.

    Mam kolegę, dyrektora sprzedaży. Budował od podstaw strukturę sprzedaży
    pewnej korporacji w Polsce.
    Centrala w Warszawie, oddziały regionalne ( z biurem, handlowcami i
    dyrektorem regionalnym) w Gdańsku, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi,
    Lublinie, Wrocławiu.
    Oczekiwania finansowe potencjalnych pracowników były w kolejności (od
    najwyższych): Wrocław, Gdańsk, Kraków, Katowice, Poznań, Lublin i Łódź
    (dwa ostatnie bardzo podobne). Za tą samą robotę, ludzie z rożnych miast
    chcieli różne pieniądze. Rożnica oczekiwań finansowych między Wrocławiem a
    Lublinem i Łodzią wynosiła ponad 100%. Nie wiem dlaczego tak jest - ale
    tak jest, nie mogą mieszkania w Łodzi kosztować tyle co w Gdańsku czy we
    Wrocławiu, bo po prostu ludzie tam mniej zarabiają.

    TG

  • 92. Data: 2015-08-29 22:47:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Osoby ktore znam całkiem przyzwoicie zarabiają. I nie są z sektora IT. Niedawno
    słyszałem jak któryś mówił że ma problem ze szwaczkami. Czyli szwaczki znowu w cenie.
    Ktoś kto szukał pracy zatrudnił się w korporacji taksówkowej. Mówił że 3,5 tysiąca
    wyciąga na czysto i się specjalnie nie napracuje. Glupio się przyznć ale jeszcze
    niedawno twierdzilem że już nie będę pracował i nagle jeden stary klient spytał czy
    bym dla niego nie chciał popracować. Mam dwa automaty które robią to co on
    potrzebuje. Raz na dobę muszę je załadować materiałem co trwa 10 minut i sobie robią.
    W zasadzie jeden robi bo daje pracy na tydzień w miesiącu. w tydzień zarabiam póltora
    tysiąca. Dał jako materiał do przemyślenia czy bym nie zrobił automatu do produkcji
    grzałek do e papierosów. Twierdzi że jest na to spory zbyt. Temat mi się podoba i
    pewno za to się wezmę.

  • 93. Data: 2015-08-29 23:03:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2015 o 22:47 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > szwaczki znowu w cenie. Ktoś kto szukał pracy zatrudnił się w korporacji
    > taksówkowej. Mówił że 3,5 tysiąca wyciąga na czysto i się specjalnie nie

    Coś czuję, że Ty i Twoi znajomi to jednak nie jest odzwierciedlenie rynku
    pracy w Łodzi.
    Gdyby tak było - było by to idealne miejsce do życia, mieszkania tanie jak
    barszcz, robota sama szuka człowieka, płaca przyzwoita. Jednak z jakiegoś
    powodu tyle tysięcy luda z tej Łodzi wyjechało (część pewnie do EU) i jak
    sam piszesz Łódź się wyludnia.
    Ludzie godzą się pracować za niskie stawki zawsze z tego samego powodu -
    bezrobocia, wiedzą, że nie mogą żądać od przyszłego pracodawcy pensji
    5kPLN - bo za nimi w kolejce jest 20 takich co będą to samo robić za 2,5k.

    TG

  • 94. Data: 2015-08-29 23:19:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 28 Aug 2015 02:03:32 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > IT IT IT! Ktos te roboty bedzie musial produkowac, konserwowac i naprawiac :-)

    Jeden człowiek na sto robotów, które z kolei zastąpią 300 ludzi.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 95. Data: 2015-08-29 23:42:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niekoniecznie masz rację. Pracuję na umowę zlecenie w instytucji samorządowej. Dwa
    trzy razy w tygodniu po kilka godzin. Z ekonomicznego punktu widzenia nie muszę tego
    robić. Ale ja chcę to robić bo sprawia mi to przyjemność. Wyrywam się z domu, mam
    kontakt z ludzmi, muszę być ogolony w garniturze pod krawatem. Pracują na portierni
    ochroniarze. To emeryci. Jeden był milicjantem, inny operatorem żurawia, jeszcze inny
    jeździł na TIRach. Wszyscy są około siedemdziesiątki, małolat na mnie mówią z 15 lat
    młodszy od nich jestem. Wszyscy mają przyzwoite emerytury. I pracują po 4,50 netto za
    godzinę. Oni nie muszą tego robić, oni chcą to robić żeby nie zdechnąć najpierw
    umownie z nudów a potem realnie.

  • 96. Data: 2015-08-30 00:13:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I patrząc z perspektywy czasu i wyciągając wnioski z tego co tutaj inni napisali ten
    ubytek chyba spowodował że w Lodzi jest dobrze. Dokąd nie napisaliście tutaj o innych
    miastach to nie zdawałem sobie sprawy jak gdzieś indziej jest chujowo. Ubutek
    spowodował ndwyżki wolnych mieszkań. To skutkuje niskimi cenami mieszkań i niskimi
    czynszmi. Przy okazi widać jak w Wrszwie czy Krakowie robią ludzi w chuja bo w
    materiałach i robociźnie metr kwadratowy w Łodzi i gdzieś indziej wychodzi tyle samo.
    Jk ubyło ludzi to ci co zostali zrobili się cenniejsi. Znajomy szukał ślusarza
    narzędziowego. Oferował 5 tysięcy brutto. Chętni byli ale kwalifikacji nie mieli. A
    przecież w Lodzi za komuny każda fabryka miała swoją narzędziownię. Liczba nierobów
    jest wszędzie mniej więcej stała. To że w Łodzi jest 10% bezrobotnych nie znaczy że
    jest duże bezrobocie tylko że po zmniejszeniu się liczby ludzi w wieku produkcyjnym
    zmienił się stosunek liczby nierobów bo pracujących bo nieroby nie wyjechli.

  • 97. Data: 2015-08-30 10:52:05
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    > 1500 to z agencji pracy tymczasowej dają kasjerce co w markecie na kasie siedzi.
    Jak się sprawdzi i ją przyjmą na stałe to 2 tysie na rękę, płatny urlop, zakupy w
    preferencyjnych cenach

    , bony na święta jak ma dzieci to paczki z łakociami.

    może dlatego że macie bardzo dużo tych marketów, a może to wybrane dane.
    Takie same dane mogę podać o Wrocławiu, ale nie jest to średnia tej
    branży. W innym sklepie będzie to 1600, w jeszcze innym niby 1600, ale
    za nadgodziny nie zapłacą i realnie za godzinę wychodzi gówno. Na pewno
    te 2000 to górna granica dla kasjera. Podobnie taki instalator alarmów -
    może zarobić 2000zł, może i 5000zł, tyle że ten drugi może dom widywać
    jeden dzień w tygodniu...

    Łukasz

  • 98. Data: 2015-08-31 11:03:50
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-08-30 o 10:52, dddddddd pisze:

> [...]
    > te 2000 to górna granica dla kasjera. Podobnie taki instalator alarmów -
    > może zarobić 2000zł, może i 5000zł, tyle że ten drugi może dom widywać

    I jeszcze pytanie czy mówimy o brutto czy netto. Bo większość źródeł
    lubi podawać kwotę brutto. I potem się nazywa, że jest super, bo
    dostajesz 3 koła. Tyle, że to brutto i po zrobieniu z tego netto, to
    śmieszne pieniądze wychodzą...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 99. Data: 2015-08-31 11:54:36
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Nie przekonuje mnie. Ile jest w Krakowie firm potrzebujących rozwiązań o jakich
    napisałeś. Nowych pewno zero a jak jest już jakaś to od dawna ma i ma swoich ludzi.
    Wskaż zastosowanie tych różnych CRM w rodzinnym sklepie na osiedlu.

    Tak jak Ci już Adam odpisał. Firmy z szerokopojętego IT mają tylko jakąś
    główną siedzibę w danym mieście. Ale większość swoich usług sprzedają na
    cały kraj lub wręcz Europę czy świat. Kupę rzeczy robi się zdalnie na
    drugim krańcu świata, nie ruszając się nawet zza swojego biurka i
    popijając kawę ze swojego kubka. To już nie te czasy, że jak firma jest
    z Krakowa, to tylko tutaj praktycznie działa. Tutaj, to co najwyżej jest
    prezes (a i to nie zawsze), dział księgowości i jakaś siedziba ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /

  • 100. Data: 2015-08-31 14:41:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z tego co napisałeś wynika że nie miejsce jest ważne jak to zdalnie może być robione.
    W takim przypadku kryterium wyboru jest wysokość wynagrodzeń. W Łodzi nie ma takich
    firm bo pracownik by za drogo kosztował. Doszliśmy w ten sposób do możliwości oceny
    stanu umyslu statystycznego prcownika IT w Krakowie. Pracę wykonuje zdalnie. Kupuje w
    Krakowie mieszkanie. Jak by się przeprowadził do Łodzi to za te same pieniądze kupił
    by dwa razy większe. Zarobił by mniej niż jego lódzki odpowiednik, ale i tak miałby
    więcej niż w Krakowie. Dwa razy lepsze powietrze do oddychania w bonusie.