  • 11. Data: 2015-08-25 20:45:36
    Temat: Re: Co takiego cudownego jest w Krakowie
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    dyskusyjnych:c2d3a2b0-a159-44b8-90a0-06c2b3abb6cf@go
    oglegroups.com...

    wszystko. Kiedyś w telewizji mówili że smog w krakowie spowodowany jest tym
    że jest on niżej niż okolica, w niewielkiej dolinie. Teoretycznie mógłbym
    znaleźć w necie mapę i sprawdzić czy to prawda. Na razie musze wierzyć panu
    Telewizorowi. Prawda to że że Krakow jest w niecce? Bo jak by był to tam
    smog byłby czymś naturalnym bez względu na porę roku.

    Prawda, miasto jest otoczone wzgórzami. Gorzej, w nielicznych korytarzach
    którymi latał wiater zaczęli stawiać wysokie budynki i wentylacja pada :( A
    i tak uważam, że powietrze jest tysiące razy lepsze niż kilkadziesiąt lat
    nazad. Lepsze z powodu zamordowania całego przemysłu jaki był w okolicy.
    Wojtek

  • 12. Data: 2015-08-25 21:07:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pewno lepsze ale i tak dwa razy gorsze niż w Łodzi. A tak naprawdę wiele razy gorsze
    niż w Łodzi bo te dane są z całego roku. Mówili w tv że w okresie grzewczym w
    Krakowie dominuje tani węgiel. W Lodzi większość ludzi ma podlączone ogrzewanie do
    elektrociepłowni. Drożej niż węglem ale za to powietrze czyste. Wychodzi że w Łodzi
    utrzymuje się jakieś zanieczyszczenie na w miarę stałym poziomie przez cały rok. Za
    to w Krakowie poza sezonem grzewczym powietrze może byc ok bo jednak góry niedaleko.
    Ale za to w zimie te 64mikro czegoś na m2 to 20% rzeczywistego zasyfienia powietrza.
    Tam może być zimą tak jak kiedyś w Łodzi. W latach siedemdziesiątych światła na
    skrzyżowaniach widać było najwyżej na dwie przecznice. A jak się na łodź spojrzało z
    jakiegoś wysokiego bloku to widać było nad ziemią takie coś szare.

  • 13. Data: 2015-08-25 21:17:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 sierpnia 2015 20:16:48 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Nie tak dawno pisali że najbardziej zanieczyszczone powietrze to w mejscowości
    gdzie nasz grupowy kolega Adam Sz.- Wodzisław Śląski.
    > Przerypane w tym śląskim Eldorado- a Ergi namawia aby tam się przenosić;)

    Ojtam - miejscowo (w dolinie, ja mieszkam na gorce :-) bardzo sezonowo (w
    sezonie zimowym / grzewczym) i nie najbardziej - bardziej ma Rybnik i
    kilka innych miejsc na Slasku. Ale to tylko przez kilka dni w roku -
    przy niekorzystnym cisnieniu, polozeniu etc :-) W Krakowie chyba bardzo duzo
    robia samochody i smog tam jest przez caly rok :-)

    Poza tym na slasku jest mnostwo lasow i zieleni i powietrze jest spoko :-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2015-08-25 21:46:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie musiałeś tego pisać. Wiemy że dookoła może być smog jak smoła a u Ciebie błękine
    niebo i świecące, oczywiście nie za słabo ani nie za ostro, tak w sam raz Słońce.

  • 15. Data: 2015-08-25 22:18:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 sierpnia 2015 21:46:33 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie musiałeś tego pisać. Wiemy że dookoła może być smog jak smoła a u Ciebie
    błękine niebo i świecące, oczywiście nie za słabo ani nie za ostro, tak w sam raz
    Słońce.

    Wodzislaw lezy na kilku wzgorzach, a stare miasto jest w dolinie. Roznica
    poziomow = 80m, ja mieszkam prawie w najwyzszym punkcie :-) Nie bez
    powodu 200m odemnie jest park pod nazwa "trzy wzgorza" :-) Problem ze
    smogiem wystepuje w dolinach jak przyjdzie niz. Bo jak jest normalna pogoda
    to wiatr wszystko rozwiewa :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2015-08-25 22:37:55
    Temat: Re: Co takiego cudownego jest w Olsztynie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Zenek Kapelinder pisze tak:

    > Co takiego cudownego jest w Krakowien że metr kwadratowy
    > mieszkania jest dwa razy droższy niż w Łodzi? Przemysł jakiś
    > kosmiczny, potrójne zasiłki dla bezrobotnych, pieniądze się z
    > chodników zbiera? Wszędzie że tam syf kiła i mogiła, powietrze nie
    > do oddychania.

    Co takiego cudownego jest w Olsztynie, że metr kwadratowy mieszkania
    kosztuje 4000zł a w Gdansku 3950zł. Przecież każdy normalny człowiek
    wolałby mieszkać nawet w niższym standardzie w pobliżu Gdańska niż w
    pobliżu tego grajdoła.

    - 16 jezior ogrodzonych drutem kolczastym gdzie każde nie strome
    podejście do wody przechwycili aparatczyki, syneczkowie sekretarzy,
    warsiafskie celebryty i przyjaciele królika?

    - burzy się zdrowe budynki z niemieckiej czerwonej cegły jak szkło i
    salony samochodowe żeby nasrać bloków?

    - burzy się fabryke mebli i częśc jednoski wojskowej zeby nasrać
    bloków?

    - burzy się domki jednorodzinne na Jarotach żeby nasrać bloków?

    - czyha się na ogródki działkowe i na lotnisko żeby nasrać bloków?

    - buduje się bloki bez opamietania które potem stoją puste

    Nie ma tu żadnych większych zakładów (oprócz Michelin) dających pracę a
    mimo to nieprzerwanie ciągna tabory wieśniaków z południowego wschodu.

    Według schematu, kupić na kredyt mieszkanie na Jarotach i zrobić
    brzuch. A co dalej? Jakoś to będzie.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 17. Data: 2015-08-25 22:38:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I niech ktoś powie że nie jestem wizjonerem. Chyba się najmę w telewizji jako
    wróżbita. Wiem jak to się robi bo byłem przy nakręcaniu tego
    https://m.youtube.com/watch?v=c8TBsV5YBss

  • 18. Data: 2015-08-25 22:46:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z tym sraniem blokow to nie ten teges. Kiedyś w Polsce oddawali rocznie jakieś setki
    tysięcy mieszkań a teraz 25 tysięcy na całą Polskę i to ma być dużo.

  • 19. Data: 2015-08-25 22:58:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Zenek Kapelinder pisze tak:

    > Z tym sraniem blokow to nie ten teges. Kiedyś w Polsce oddawali
    > rocznie jakieś setki tysięcy mieszkań a teraz 25 tysięcy na całą
    > Polskę i to ma być dużo.

    Podobno teraz ludzie wolą domki a nadal powstają bloki. Czy nie miała
    się zmieniać proporcja na korzyść domków?

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 20. Data: 2015-08-26 00:24:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jasne że się miała zmieniać. Po dojciu do jakiegoś magicznego nasycenia wprowadzą
    podatek katastralny.