  • 21. Data: 2015-11-27 11:02:39
    Temat: Re: Co tutaj nie zadziałało?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 08:22:21 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Otóż to.
    > Ja porozmawiałem sobie z panią, która dowodziła uchwalaniem wymagań na
    > moim osiedlu lat temu kilkanaście. Przyznała się, że w zasadzie
    > niepotrzebnie nadała kilka bzdurnych ograniczeń, ale "jakoś tak wyszło".
    > Jej jakoś tak wyszło, a ludzie muszą się dostosować, bo plan to rzecz
    > święta. Na szczęście sąsiedzi mają to w dupie a urzędnicy też przymykają
    > oko.

    Podałeś jakieś wizualizacje.
    A tutaj masz polską dzielnice w Chicago.

    https://www.google.pl/maps/@41.9404102,-87.7650803,3
    a,75y,85.85h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQzY0SoLGvQWm7GE
    z4DoKXw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1.

    Mieszkałem tam przez rok ponad.
    Dom w którym mieszkałem poznawałem po tym że ma dwie anteny satelitarne :)

    I w takim indywidualistycznym kraju jak USA to nie przeszkadzało.
    Każdy miał swój dom na kredyt.
    Od razy była CAŁA infrastruktura i wiesz jedno nie daje mi spokoju.
    Miałem tam auto przez 2 lata. I chyba raz je umyłem.
    I to nie była tylko moja opinia. Ze jakoś tak czyściej tam jest
    niż w Pl gdzie do bloku wybudowanego w królewskim mieście Krakowie
    5 lat temu nadal nie ma drogi.
    I to nie jednego. Patrz Ruczaj

  • 22. Data: 2015-11-27 11:20:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 10:54:32 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Wolnosciowiec z Ciebie nie ma co.

    nigdy nie rozumiałem wolnosci jako całkowity brak jakichkolwiek zakazów/nakazów czy
    norm

    >Do tego dziecinnie naiwny. :-)

    albowiem?

    b.

  • 23. Data: 2015-11-27 11:41:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-27 o 11:02, Bolko pisze:
> [...]
    > I to nie była tylko moja opinia. Ze jakoś tak czyściej tam jest
    > niż w Pl gdzie do bloku wybudowanego w królewskim mieście Krakowie

    To, że jest czyściej wynika między innymi z faktu, że u nas zimą na
    drogi sypie się tony piachu, żeby dało się jeździć. Ten piach - wiadomo
    - włazi w każdą szparę. Wiosenne porządki - jak to u nas - po łebkach.

    Mnie ciekawi jedno: czemu w USA dominują podjazdy i chodniki z gołego
    betonu. Gdy żonie zaproponowałem takie rozwiązanie to pukała się w
    głowę, a i sąsiedzi "obowiązkowo": kostki, klinkiery i inne takie.

    Jak wychodzi cenowo taki podjazd z betonu? Ile za m2 "na gotowo"?

    --
    MN

  • 24. Data: 2015-11-27 12:51:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-27 o 11:20, Budyń pisze:

    > nigdy nie rozumiałem wolnosci jako całkowity brak jakichkolwiek zakazów/nakazów czy
    norm

    > albowiem?

    Tez bym wolal, zeby sprawami zajmowali sie ludzie ktorzy na tym sie
    znaja i wiedza sie kieruja. Gdyby tak bylo to nie agitowalbys tutaj
    przed ostatnimi wyborami.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2015-11-27 13:07:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-27 o 11:02, Bolko pisze:

    > Podałeś jakieś wizualizacje.
    > A tutaj masz polską dzielnice w Chicago.

    Taka tragikomedia wynika moze z tego, ze nie traktuje sie tam domu w
    kredycie jako swojego?

> [...]
    >
    > Mieszkałem tam przez rok ponad.
    > Dom w którym mieszkałem poznawałem po tym że ma dwie anteny satelitarne :)

    Jeszcze lepiej wyglada to w trybie mapy i to wiekszosc miasta.
    Pieprznieci troche jak Wlosi tylko w druga strone.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2015-11-27 13:22:27
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > głowę, a i sąsiedzi "obowiązkowo": kostki, klinkiery i inne takie.
    >
    > Jak wychodzi cenowo taki podjazd z betonu? Ile za m2 "na gotowo"?

    To było jakieś 8 lat temu a i ja raczej prace w środku preferowałem.
    Więc o cenie trudno mówić.

    Ktoś mi tłumaczył że płytek nie można dawać na schody na zewnątrz
    bo są śliskie.
    A powierzchnia schodów czy podjazdu jest dodatkowo szczotkowana.

  • 27. Data: 2015-11-27 13:31:28
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-11-27 07:43, Budyń wrote:
    > warto zastosowac zakaz innej.

    Ja pier... na mnie to działa jak płachta na byka.
    Nie warto a wręcz nie wolno! Widłami należy gonić takich co to im to do
    głowy przychodzi ;-)

    Ludzie na własnej ziemii powinni móc budować z jakiego materiału chcą.
    Jedyne ograniczenia jakie muszą być zastosowane to te mające związek z
    wysokością zabudowy i p.poż. choć z tym p.poż i tak się IMO przesadza.

    A wszystko przez przymusowe ubezpieczenia.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 28. Data: 2015-11-27 13:36:03
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-11-27 09:28, Budyń wrote:
    > jeden krok w lewo to brzydko z braku ładu

    Ale dla kogo brzydko?

    Dla obserwującego?? Kogo on obchodzi!

    Dla właściciela na pewno nie skoro sobie tak zrobił.

    > za daleko w prawo to brzydko bo zbyt jednostajnie.

    I znów - nie chodzi o to co myśli obserwujący tylko o to jak żyję się w
    takim narzuconym "ładzie" właścicielowi.

    > Gdzies jest ten mniej wiecej dobry punkt. Wolałbym zeby wyznaczaniem go zajmowali
    sie ludie którzy
    > sie na tym znają.

    Tak samo jak z gospodarką - rynek musi być "jakoś" sterowany dlatego
    niech się tym zajmą jacyś fachowcy.

    I to pisze Budyń!!!??

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 29. Data: 2015-11-27 13:41:36
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-11-26 16:33, wolim wrote:
    > To jest piękny przykład na mylenie wolności ze swawolą.

    Ale jak jest PZP który mówi że na tym terenie ma być osiedle domków to
    nie wolno budować bloków - to jest jak najbardziej wolnościowe podejście.

    Budowanie wbrew PZP z wolnością nie ma nić wspólnego.

    Powinniśmy raczej zacząć dyskutować o kwestiach wolności *przed* lub
    *podczas* opracowywania PZP.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 30. Data: 2015-11-27 13:50:25
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-11-27 o 13:36, quent pisze:

    > Tak samo jak z gospodarką - rynek musi być "jakoś" sterowany dlatego
    > niech się tym zajmą jacyś fachowcy.

    Nie od dzisiaj wiadomo

    "Żeby istniał wolny rynek, muszą być bardzo surowe regulacje" :)