  • 31. Data: 2015-11-27 13:50:43
    Temat: Re: Co tutaj nie zadziałało?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-11-27 11:02, Bolko wrote:
    > A tutaj masz polską dzielnice w Chicago.
    > https://www.google.pl/maps/@41.9404102,-87.7650803,3
    a,75y,85.85h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQzY0SoLGvQWm7GE
    z4DoKXw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1.
    > Mieszkałem tam przez rok ponad.
    > Dom w którym mieszkałem poznawałem po tym że ma dwie anteny satelitarne :)

    Działki wąskie i długie - ciekawe kto to budował. Dam głowę, że nie
    powstawały pojedyńczo, budowane przez kolejnych właścicieli.

    Ale wracając do PZP, są w europie takie miejsca, w których wszystkie
    domu mają czerwoną dachówką a elewacje są białe i nie jesto to wynikiem
    wymogu ustawy, palnów ect.
    Ludzie mają czasem jakąś swoją tożsamość i potrafią sami zadbać o to aby
    hołdowano tradycji i budować zgodnie z nią.
    I takie coś popieram :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 32. Data: 2015-11-27 14:17:06
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Ale sam napisałeś wyżej :
    > Ludzie na własnej ziemii powinni móc budować z jakiego materiału chcą.
    > Jedyne ograniczenia jakie muszą być zastosowane to te mające związek z
    > wysokością zabudowy i p.poż. choć z tym p.poż i tak się IMO przesadza.

    Jest
    wolnoć tomku w swoim domku
    lub
    Drodzy mieszkańcy miejscowości Pcim Dolny po spotkaniu w sołectwach
    zostało ustalone że:

    a potem przychodzi wolnościowiec i mówi że chce mieć płaski dach.
    I dodaje że to tradycyjny sposób w tej okolicy.
    Wawel też ma płaski dach :)

    Innej opcji nie ma.

    > A wszystko przez przymusowe ubezpieczenia.
    Przepisy BHP też wkurzają budowlańców a przecież też skądś się biorą.

  • 33. Data: 2015-11-27 14:28:54
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 13:07:06 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Taka tragikomedia wynika moze z tego, ze nie traktuje sie tam domu w
    > kredycie jako swojego?

    Podobno tam kasa leży na ulicy :) wiec po co.
    A tak naprawdę to wygląda to w ten sposób.
    Że przychodzi firma wykupuje teren robi jak najtaniej czyli tak samo.
    Potem kupują to biedni amerykanie.
    Niektórzy się dorabiają.
    I wtedy zacynają remontować dokładać pietra itd.
    Tam mimo że Chicago ta sa tanie domy

    http://www.zillow.com/homes/for_sale/Cragin-Chicago-
    IL/28173_rid/41.938057,-87.733276,41.92171,-87.77516
    1_rect/14_zm/

    Poszukaj w okolicach jeziora i na północ.
    Tam są fajne domy. Ale ceny tez :)

  • 34. Data: 2015-11-27 14:37:52
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-11-27 14:17, Bolko wrote:
    > Jest
    > wolnoć tomku w swoim domku
    > lub
    > Drodzy mieszkańcy miejscowości Pcim Dolny po spotkaniu w sołectwach
    > zostało ustalone że:

    Budujemy do wys. X
    the end

    > a potem przychodzi wolnościowiec i mówi że chce mieć płaski dach.
    > I dodaje że to tradycyjny sposób w tej okolicy.

    No ale skoro społeczność nie chce hołodować tradycji to co poradzisz?
    Taka społeczność.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 35. Data: 2015-11-27 15:50:32
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 12:51:59 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Tez bym wolal, zeby sprawami zajmowali sie ludzie ktorzy na tym sie
    > znaja i wiedza sie kieruja. Gdyby tak bylo to nie agitowalbys tutaj
    > przed ostatnimi wyborami.

    no to nadal nie rozumiem gdzie ta moja naiwnosc, no dobra, nie mam obowiązku
    wszystkiego rozumiec.

    b.

  • 36. Data: 2015-11-27 15:54:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 13:31:29 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Ja pier... na mnie to działa jak płachta na byka.
    > Nie warto a wręcz nie wolno! Widłami należy gonić takich co to im to do
    > głowy przychodzi ;-)
    > Ludzie na własnej ziemii powinni móc budować z jakiego materiału chcą.

    korwinistyczne myslenie

    > Jedyne ograniczenia jakie muszą być zastosowane to te mające związek z
    > wysokością zabudowy i p.poż.

    a niby dlaczego? wolnosc to wolnosc. Dla wysokosci zabudowy znajdujesz powody dla
    ograniczania wolnosci - ale inne to płachta na byka? Brak ci konsekwencji.

    b.

  • 37. Data: 2015-11-27 15:54:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    quent wrote:

> [...]
    > Jedyne ograniczenia jakie muszą być zastosowane to te mające związek z
    > wysokością zabudowy i p.poż. choć z tym p.poż i tak się IMO przesadza.

    czyli nie będziesz miał nic przeciwko jak obok twojego domu ktoś
    wybuduje chlewnię przemysłową?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 38. Data: 2015-11-27 16:00:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 13:36:04 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    > I znów - nie chodzi o to co myśli obserwujący tylko o to jak żyję się w
    > takim narzuconym "ładzie" właścicielowi.

    korwinistyczne myslenie zapomina kompletnie o tym ze zyjemy w społeczeństwie, a nie
    pojedyńczo w puszczy.

    > Tak samo jak z gospodarką - rynek musi być "jakoś" sterowany dlatego
    > niech się tym zajmą jacyś fachowcy.
    >
    > I to pisze Budyń!!!??

    co mnie w usta wkładasz? Pisałem cos o rynku i potrzebie sterowania?

    Nie wiem , moze korwinisci optują za tym zeby ogrodnik leczył zęby, lekarz zajmował
    sie urbanistyką. Ja takich pomysłów nie mam.

    b.

  • 39. Data: 2015-11-27 16:44:07
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-27 o 15:50, Budyń pisze:

    > no to nadal nie rozumiem gdzie ta moja naiwnosc, no dobra, nie mam obowiązku
    wszystkiego rozumiec.

    Oj prosze Cie..
    Wyrazasz zdaje sie przekonanie, ze ludzie zajmujacy sie tym (i nie
    tylko) zawsze maja wiedze i wylacznie nia sie kieruja. Tym czasem zycie
    zna nie jeden przypadek kiedy stanowisko zajmuje ktos kompletnie nie
    znajacy sie, albo znajacy sie ale ukladajacy sie w imie np. wlasnych
    korzysci. W jednym z polskich filmow zona jednego faceta mowila "moj maz
    z zawodu jest dyrektorem". Niestety nie pamietam tytulu, ale tu mamy cos
    z naszych czasow:

    https://www.youtube.com/watch?v=6gbfyqKy2n4

    Dlatego uwazam Twoj poglad za naiwny.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2015-11-27 16:51:56
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    maniek, prosze cie... Napisałem:
    "Wolałbym zeby wyznaczaniem go zajmowali sie ludie którzy sie na tym znają."

    potraktuj to zdanie bardzo prosto, nie zajmuj sie egzegezą tylko przeczytaj tylko to
    co ja tam napisałem. Nic więcej.

    b.