  • 71. Data: 2015-11-30 07:27:24
    Temat: Re: Co tutaj nie zadziałało?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 29 listopada 2015 12:30:03 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    nieruchomosci spada, aby mogli to kupic ci którym sie taki zestaw nie podoba - ale
    za niższą cene.
    nie, nie wzroscie. Jeden góralski na takim osiedlu zepsuje urbanistyke jaka by ona
    nie była.

    zasady naukowe które mają urbanisci wiec moze pozwolic im dzialac. Oni nie okreslają
    bardzo szczegółowych zasad tylko dosc ogólne - ot kwestia postępu -mozemy mieszkac w
    ładym osiedlu zamiast w brzydkim - kosztem pewnego ograniczenia wolnosci. Dokladnie
    taka sama zasada jak z obowiązkiem posiadania instalacji w budynku -to przeciez
    obowiazek - bedziesz też protestował?

    > Też będę dyskutował. Np. dlaczego prawo narzuca, że w domu musi być
    > instalacja elektryczna czy wodna?
    > Może ja wolę siedzieć przy świetle świecy, a wodę nosić w wiaderku.

    > No tak. Ośmieliłem się skrytykować to już jestem wróg, którego należy
    > atakować.
    > Jak myślisz dlaczego mam taki, a nie inny stosunek?
    > Wiesz nikt nigdy poza fanatykami kościelnymi nie powiedział mi, że
    > jestem nikim, że jestem gorszym zwierzęciem od psa czy kota, tylko
    > dlatego, że nie wyznaję ich wiary.
    > Niestety często się spotykam z takimi stwierdzeniami i nie mogę przejść
> [...]
    zawsze kopnąć, niezależnie od sensu.

    > Bzdura. Znam wiele takich domów, które stoją pomiędzy nudnymi domami na
    > nudnych osiedlach i wsiach, stanowiąc jedyne walory tych miejsc jak
    > przysłowiowe "rodzynki w cieście".

    wiedziec ze to powinni oceniac fachowcy.

    > Oceniać co? Moje doznania estetyczne i mój gust, które są moją,
    > indywidualną cechą?
    > Chyba raczysz sobie żartować?

    no i doszlismy od pytania w jakim stopniu urbanisci maja wplywac na wytyczne
    miejscowych planow do sekwencji
    ze katolstwo jest winne ograniczaniu wolnosci (bo jaki katol ci nabluzgal w calkiem
    innej sprawie - a i ten katol to pewnie zaden szanowany katol ino jakis pijany buc)
    ze obowiazek posiadanie wody w domu to ograniczanie wolnosci (zapewne całe
    rozporzadzenie jest do wyrzucenia
    0690)
    ze oceną wartosci nieruchomosci nie powinni sie zajmowac specjalisci od wyceny
    nieruchomosci
    i ze przepisow drogowych nie nalezy likwidowac bo sluza bezpieczenstwu - mimo ze jest
    oczywistym ze podstawowym konfliktem od zawsze jest miedzy wolnoscia ktora tak
    cenisz, a bezpieczenstwem http://www.krytykapolityczna.pl/artykuly/opinie/2013
    1002/bauman-wolnosc-bezpieczenstwo-no-i-wybieraj-tu

    No nie dziw sie ze korwinistyczne myslenie jest słabo rozumiane, a wobec takiego
    miszmaszu ciezko popierac podobne inicjatywy. Mimo ze przeciez czesc ich jest jak
    najbardziej sluszna.

    b.

  • 72. Data: 2015-11-30 10:35:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-29 o 10:41, Uzytkownik pisze:

    > Zauważyłem ciekawą zależność, że zazwyczaj ludzie mocno związani z
    > kościołem mają tendencję do narzucania innym swoich upodobań i swoich
    > przekonań, nie licząc się w ogóle ze zdaniem innych.

    O przepraszam..

    TK

  • 73. Data: 2015-11-30 10:40:32
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]

    naukowe które mają urbanisci wiec moze pozwolic im dzialac. Oni nie okreslają bardzo

    To znaczy co jest wg. Ciebie OK? Wysokosc domu, ksztalt dachu jest OK?
    Kolor kostki, elewacji i dachu tez? Rodzaj ogrodzenia?

    Pozdro.. TK

  • 74. Data: 2015-11-30 10:41:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 10:35:20 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > O przepraszam..
    Za co?

  • 75. Data: 2015-11-30 10:48:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 listopada 2015 11:13:12 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > ja tylko zauwazam ze osiedle moze być ładne - a może być tez brzydkie.
    Kurcze Budyń.
    Z tego co pamiętam budujesz(bez urazy) typową stodołę- płaski dwuspadowy dach itp. Bo
    chcesz żeby był energooszczędny, tani...
    Wiec nie pisz o jakiejś urbanistyce itp., psuciu okolicy, spadku cen działek bo
    brzydki dom

  • 76. Data: 2015-11-30 10:59:49
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-30 o 10:41, Kris pisze:

    > Za co?

    Ze sie nie zgadzam.

    Pozdro.. TK

  • 77. Data: 2015-11-30 11:06:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 10:40:36 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    >
    > To znaczy co jest wg. Ciebie OK? Wysokosc domu, ksztalt dachu jest OK?
    > Kolor kostki, elewacji i dachu tez? Rodzaj ogrodzenia?

    maniek - no zrozum ze nie wiem bo nie jestem urbanistą. Jakies zasady swoje mają, tak
    jak nie wtrącasz sie lekarzowi, daj spokój i urbaniscie, niech robia swoje. Ani
    lekarz ani urbanista nie nastaje na twoja wolnosc - mimo ze czasem boli.

    b.

  • 78. Data: 2015-11-30 11:07:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 10:40:36 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > To znaczy co jest wg. Ciebie OK? Wysokosc domu, ksztalt dachu jest OK?
    > Kolor kostki, elewacji i dachu tez? Rodzaj ogrodzenia?

    Moim zdaniem powinno sie regulowac tylko typ zabudowy (przemyslowa,
    jednorodzinna, wielorodzinna, uslugowa) i ew. maksymalna wysokosc, bo ta moze
    miec wplyw na zycie sasiednich mieszkancow (dostep do slonca). A nawet nie
    wysokosc, co wlasnie to oddzialywanie na sasiednie dzialki. Bo jak sobie ktos
    kupi hektar pola to niech stawia na srodku dom 50 metrowy, byle nie zasloni
    slonca na sasiednich dzialkach w np. okreslonym procencie :)

    Cala reszta - indywidualnie do wyboru. To mieszkancy sami maja decydowac
    jak i gdzie chca mieszkac i z reguly im mieszkancy maja wiecej klepek w glowie
    tym osiedle wyglada ladniej. Jak ktos chce mieszkac w odpustowej okolicy to
    taka wybiera :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 79. Data: 2015-11-30 11:13:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 10:48:16 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    Bo chcesz żeby był energooszczędny, tani...
    > Wiec nie pisz o jakiejś urbanistyce itp., psuciu okolicy, spadku cen działek bo

    czy w ogóle potraficie prowadzic dyskusje patrząc nieco dalej niż koniec własnego
    nosa? Co ma wspólnego moja budowa z ogólnym pogladem na budownictwo i ład
    przestrzenny?

    b.

  • 80. Data: 2015-11-30 11:22:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 11:07:07 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > kupi hektar pola to niech stawia na srodku dom 50 metrowy, byle nie zasloni
    > slonca na sasiednich dzialkach w np. okreslonym procencie :)

    no widzisz - ty to opowiadasz na wyczucie. A urbanisci wiedzą swoje i np okreslają
    inne parametry. I oni całkiem niewiele tych ograniczen dają - w nich mozna zmiescic
    całkiem rózne budynki - a będa mniej wiecej do siebie pasowac.
    Wiec co mamy: wielkosc budynków, katy nachylenia dachów i ich kolorystyka, linie
    zabudowy, moze cos jeszcze ale nie duzo tego.
    Natomiast nikt tu nie piszczy, poza uzytkownikiem, ze milion organiczen nakłada
    rozporzadzenie w sprawie budynków - i dobrze ze nakłada. wyobrazcie sobie jaki burdel
    idzicz byłaby gdyby go nie było...

    b.