  • 81. Data: 2015-11-30 11:27:37
    Temat: Re: Co tutaj nie zadziałało?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-30 o 11:06, Budyń pisze:
> [...]
    zasady naukowe które mają urbanisci wiec moze pozwolic im dzialac. Oni nie okreslają
    bardzo szczegółowych zasad tylko dosc ogólne

    > maniek - no zrozum ze nie wiem bo nie jestem urbanistą. Jakies zasady swoje mają,
    tak jak nie wtrącasz sie lekarzowi, daj spokój i urbaniscie, niech robia swoje. Ani
    lekarz ani urbanista nie nastaje na twoja wolnosc - mimo ze czasem boli.

    Myslalem, ze masz jakis wlasny poglad zeby byc za, albo przeciw. O tyle
    to istotne, ze urbanisci nie urbanizuja z braku zajecia tylko robia cos
    dla nas. W kazdym razie powinni. Warto by bylo zebysmy wiedzieli czego
    chcemy.

    Pozdro.. TK

  • 82. Data: 2015-11-30 11:38:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 11:22:17 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > no widzisz - ty to opowiadasz na wyczucie. A urbanisci wiedzą swoje i np okreslają
    inne parametry. I oni całkiem niewiele tych ograniczen dają - w nich mozna zmiescic
    całkiem rózne budynki - a będa mniej wiecej do siebie pasowac.

    Ale kto w ogole powiedzial, ze one MUSZA do siebie pasowac? ;) Moze ktos
    lubi roznorodnosc i indywidualnosc i dla niego pasujace do siebie budynki
    sa okropne? :) Powinna panowac dowolnosc - wyglad domow to odzwierciedlenie
    poczucia estetyki ich mieszkancow. Jezeli mieszkancy sa odpustowi to niech
    sobie odpustowo buduja - to jest tylko ich sprawa.

    > Wiec co mamy: wielkosc budynków, katy nachylenia dachów i ich kolorystyka, linie
    zabudowy, moze cos jeszcze ale nie duzo tego.

    Ale czemu to ma byc uregulowane - czemu wszystkie domy musza byc akurat w
    jednej linii? Moze ladniej by wygladalo jakby jeden byl rownolegle,
    drugi prostopadle, trzeci rownolegle, czwarty prostopadle itp... :)
    Nie zawsze osiedle to plaskie 10 hektarow - ja np. mam na swoich 0,5ha
    roznice poziomow rzedu 10m - i takie ograniczenie np. linii zabudowy, czy
    kierunku osi elewacji moze byc dla mnie utrudnieniem w budowie.

    > Natomiast nikt tu nie piszczy, poza uzytkownikiem, ze milion organiczen nakłada
    rozporzadzenie w sprawie budynków - i dobrze ze nakłada. wyobrazcie sobie jaki burdel
    idzicz byłaby gdyby go nie było...

    Byloby dokladnie tak jak teraz jest. Serio myslisz, ze jakby zlikwidowali
    ograniczenia to ludzie zaczeliby budowac domy z okraglymi dachami w kolorze
    rozowym? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2015-11-30 11:38:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 11:13:15 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > czy w ogóle potraficie prowadzic dyskusje patrząc nieco dalej niż koniec >własnego
    nosa? Co ma wspólnego moja budowa z ogólnym pogladem na budownictwo i >ład
    przestrzenny?
    Gdzieś tam wyżej piszesz że powinny być szczegółowe regulacje bo np. brzydki budynek
    obniża ceny działek. Równocześnie budujesz brzydki(w mojej ocenie) budynek i co
    sąsiednimi działkami(spadkiem ich wartości) się nie przejmujesz?

  • 84. Data: 2015-11-30 11:42:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 11:38:01 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > ograniczenia to ludzie zaczeliby budowac domy z okraglymi dachami w kolorze
    > rozowym? :-)
    Jest mnóstwo pięknych miast i wsi gdzie budynki budowane jeszcze przed wojna były.
    Wie ktoś czy wtedy można było budować jak się chce czy może jednak coś na wzór
    dzisiejszych MPZP obowiązywało?

  • 85. Data: 2015-11-30 11:44:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 11:42:31 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Jest mnóstwo pięknych miast i wsi gdzie budynki budowane jeszcze przed wojna były.
    Wie ktoś czy wtedy można było budować jak się chce czy może jednak coś na wzór
    dzisiejszych MPZP obowiązywało?

    Ja nie wiem niestety. Ale wiem, ze jak ktos wydaje pol banki na dom to
    z reguly chce zeby ten dom wygladal przyzwoicie i zaden urzedas mu do podjecia
    decyzji o kolorze elewacji nie jest potrzebny :-) Oczywiscie sa wyjatki -
    jak ktos burdel buduje to pewnie pomaluje go na czerwono. Ale przynajmniej
    widac z daleka, ze burdel ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 86. Data: 2015-11-30 11:54:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 11:38:01 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Ale kto w ogole powiedzial, ze one MUSZA do siebie pasowac? ;)

    spoleczenstwo powiedziało albowiem dla wszystkich jest jasne ze jesli sie postawi
    wsród góralskich domków jedną różową kostkę w stylu lat 70ątych to osiedle będzie
    brzydsze. Moze dla ciebie nie jest.

> [...]
    > ograniczenia to ludzie zaczeliby budowac domy z okraglymi dachami w kolorze

    mysl szerzej - bez tego rozporządzenia działy by sie cuda. Sufity na wysokosci 2m,
    okna malutkie, wentylacja niepotrzebna, instalacja elektryczna na jednym bezpieczniku
    - chcesz sie zalozyc ze deweloperzy by na to nie wpadli?

    b.

  • 87. Data: 2015-11-30 11:54:33
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-30 o 11:22, Budyń pisze:

> [...]
    rozporzadzenie w sprawie budynków - i dobrze ze nakłada. wyobrazcie sobie jaki burdel

    Byla kiedys podobna dyskusja. Glownym zwolennikiem okreslania
    szczegolowego PZP byl nie kto inny jak Ergie. Ostatnio na urlopie bo
    jakos nie okupuje 98,8 procent watkow.
    Broniac szczegolowych zapisow podawal przyklady wiosek, czy dzielnic
    miast z zachodniej europy na wzor linkowanej tu dzielnicy Chicago.
    Podobno piekne domki w tych samych kolorach z takimi samymi podjazdami,
    plotami i zonami. Moze jedna dla wszystkich, nie pamietam.
    W tej dyskusji poznalismy tejemnice powstawania takich osiedli za
    oceanem. Tam inwestor kupuje hektary i buduje jak od sznurka te piekne
    podobno osiedla. Okazuje sie, ze dla tzw. pospolstwa. Dla mnie to akurat
    kiepski wyznacznik szeroko pojetej estetyki, zwlaszcza jak zestawimy to
    z tworczymi krajami poludnia, ale o tym tez juz bylo.
    Osiedla takich samych domkow smialo moga byc przykladem dzielnic jak nie
    dla biedoty to dla kretynow za ktorych ktos inny jest zmuszony
    podejmowac decyzje.

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2015-11-30 11:58:07
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 11:38:18 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    co sąsiednimi działkami(spadkiem ich wartości) się nie przejmujesz?

    ja nie postuluje zadnych zmian, raczej twierdze ze wasze wolnosciowe pomysły sa
    kiepskie. A mój dom pasuje do okolicznych i tyle - na pewno nie psuje widoku osiedla
    jako calosci.

    b.

  • 89. Data: 2015-11-30 11:59:55
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Jest mnóstwo pięknych miast i wsi gdzie budynki budowane jeszcze przed wojna były.
    Wie ktoś czy wtedy można było budować jak się chce czy może jednak coś na wzór
    dzisiejszych MPZP obowiązywało?

    nie wiem jak to było ale wojna wybiła elity, to co kiedys było oczywistoscią dzis
    trzeba tłumaczyc.

    b.

  • 90. Data: 2015-11-30 12:06:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-30 o 11:58, Budyń pisze:
    > A mój dom pasuje do okolicznych i tyle - na pewno nie psuje widoku osiedla jako
    calosci.

    Pytales sasiadow? :-)

    Pozdro.. TK