  • 1. Data: 2010-08-30 05:51:43
    Temat: Coroczny serwis kociołka
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Witam

    Mam do Was pytanie. Czy zgodnie z instrukcją serwisujecie kotły gazowe CO/CWU ?
    Instrukcja mówi, że należy ale ...

    Mam w mieszkaniu piec Viessmana Vitopend 100 dwufunkcyjny.
    Niedługo trzeba będzie uruchomić grzanie więc naszły mnie przemyślenia.
    Piec działa od 3 lat. Narazie odpukać bezawaryjnie. Nie był do tej pory
    serwisowany.

    Jak wygląda taki serwis i ile kosztuje? Czy jest tylko przysłowiowe
    zaglądnięcie czy są czyszczone jakieś ważne elementy?

    Ryba

  • 2. Data: 2010-08-30 06:22:37
    Temat: Re: Coroczny serwis kociołka
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Witam
    Ja też jakoś nie serwisowałem swojego dwufunkcyjnego junkersa, ale jakoś
    stwierdziłem, że dla bezpieczeństwa lepiej aby zajrzał do niego fachowiec.
    Nie było mnie akurat w domu przy pierwszej wizycie, ale z opowiadania wiem,
    że gościu zdemontował wężownicę i gdzieś ją woził. Potem oczyścił wnętrze
    jednostki z kurzu. Sprawdził ciąg powierza w kanale itp. Ogólnie całość
    trwała około 3 godziny. Koszt 200 zł (można taniej coś koło 150), ale wiem
    że mogę spać spokojnie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-08-30 06:24:10
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "Ryba" <t...@U...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Jak wygląda taki serwis i ile kosztuje? Czy jest tylko przysłowiowe
    > zaglądnięcie czy są czyszczone jakieś ważne elementy?

    Tyle, że serwis serwisowi nierówny. Drugi serwisant, który byl u mnie (piec
    olejowy) wyregulowal dysze powietrza i paliwa, wyczyścił palenisko i piec
    startuje bezszeleśnie. Tylko za co wziął kasę poprzedni serwisant? Koszt
    jakieś 250 złotych (pod Warszawą).

  • 4. Data: 2010-08-30 15:26:54
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Zaglądnięcie plus:
    - wyczyszczenie wnętrza kotła (wymiennika) i palnika
    - sprawdzenie ciągu w kominie
    - regulacja ciśnienia gazu zasilającego dysze
    - sprawdzenie spalin (obecność CO)
    - sprawdzenie szczelności instalacji (wyciek gazu)
    - sprawdzenie instalacji wodnej w kotle
    - sprawdzenie zapalacza
    - sprawdzenie i ew. wymiana termopary
    - ogólne oględziny pieca
    Koszt: 150..300 zł (Wrocław), trwa to nawet 3 godz.

  • 5. Data: 2010-08-30 18:57:30
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - sprawdzenie i ew. wymiana termopary
    > - ogólne oględziny pieca
    > Koszt: 150..300 zł (Wrocław), trwa to nawet 3 godz
    Gazowy, Immergas.
    Przez 2 lata problemy.
    Znalazłem, przyjechał, 2 godz. i 150 zł
    I ciekawostka: Jeśli się zepsuje w niedzielę mam dzwonić
    Jeśli to się spełni ( odpukać awarię) mam pokera
    CEzarys

  • 6. Data: 2010-08-30 19:30:20
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    >Koszt: 150..300 zł (Wrocław), trwa to nawet 3 godz.

    Mozna prosic tych za 150zl (telefon czy strona www)?

  • 7. Data: 2010-09-19 21:48:57
    Od: lemy2010 <l...@w...pl>

    Urządzenia grzewcze należy serwisować corocznie przed sezonem
    grzewczym. Przegląd powinna wykonać osoba z uprawnieniami gazowymi,
    elektrycznymi i wiedzą na temat kotłów co. Zakres przeglądu m.in.:
    kontrola podzespołów, czyszczenie, ustawienie parametrów automatyki
    kotła i regulatorów pomieszczeniowych i ew. pogodówki, a koszty usługi
    wolnorynkowe. Nie trzeba chyba pisać, że coroczny przegląd serwisowy
    urządzeń grzewczych przedłuża ich żywotność. Bezcenne: zaoszczędzimy
    sobie zdenerwowania, gdy zima w pełni, a tu szlag trafił np.
    wymiennik, elektroda zakończyła właśnie życie, nagrzewnica ma dziurę,
    że palec można włożyć ;) coś kapie na mikroswitch, ale skąd? Jakby co,
    to macie e-sklep www.systemgaz.com.pl z podzespołami do kotłów i
    palników....