  • 1. Data: 2010-08-29 22:25:58
    Temat: 1 czy 2 lampy w salonie?
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    Projektant dał w nowym mieszkaniu w bloku 2 lampy w saloniku o wymiarach ok. 5 x 4
    m (prostokąt ok 19m2). Zastanawiam się czy nie zmienić na 1 żyrandol na środku
    zamiast dwóch w pewnych odstępach.

    Proszę o radę doświadczonych: czy zachować 2 punkty oświetleniowe na suficie,
    każdy z podwójnym kontaktem, czy 1 usunąć? Dobrej nocy!

  • 2. Data: 2010-08-30 03:47:48
    Temat: Re: 1 czy 2 lampy w salonie?
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Maxi" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > suficie,
    > każdy z podwójnym kontaktem, czy 1 usunąć? Dobrej nocy!

    Dwa dadzą równomierne oświetlenie i oszczędność, gdy część ma być oświetlona
    a druga nie.

  • 3. Data: 2010-08-30 13:00:53
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> napisał(a):

    >Dwa dadzą równomierne oświetlenie i oszczędność, gdy część ma być oświetlona
    >a druga nie.

    Zyrandol na srodku sufitu moze miec tez swiatla dzielone, wiec nie widze tu starty
    oszczednosci
    Za to wieksze mozliwosci aranzacji swiatla- owszem.

  • 4. Data: 2010-08-30 13:57:38
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Przesmiewca" <b...@o...pl> wrote in message

    > Zyrandol na srodku sufitu moze miec tez swiatla dzielone, wiec nie widze
    > tu starty oszczednosci
    > Za to wieksze mozliwosci aranzacji swiatla- owszem.

    Hm, to zależy od tego, jak będzie wykorzystywany pokój.

  • 5. Data: 2010-08-30 16:46:02
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Maxi pisze:
    > Projektant dał w nowym mieszkaniu w bloku 2 lampy w saloniku o wymiarach ok. 5 x 4
    > m (prostokąt ok 19m2). Zastanawiam się czy nie zmienić na 1 żyrandol na środku
    > zamiast dwóch w pewnych odstępach.

    Idac od poczatku to najpierw trzeba wiedziec jakie sprzety w tym salonie
    gdzie beda stac i wtedy mozna planowac oswietlenie. Warto od razu
    zaplanowac sobie wygodnie miejsca wlaczania i wylaczania.

    KJ

  • 6. Data: 2010-08-30 18:39:28
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    (...)
    Po wielu oględzinach, mierzeniu, itp. doszliśmy do wniosku, że 19m2 to za
    mało na 2 duże żyrandole z podwójnymi włącznikami. Poza tym są też 2
    kinkiety...
    Zmieniamy projekt i dajemy 1 duży żyrandol środku. Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-08-30 19:02:35
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Maxi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > (...)
    > Zmieniamy projekt i dajemy 1 duży żyrandol środku. Pozdrawiam

    Ja bym się jednak zastanowił. Mamy mniejszy salon połączony z kuchnią
    (aneks). Bliżej kuchni stoi stół jadalny a nad nim lampa (pojedyncza). Dwa
    metry dalej stoi sofa z fotelm i niski sotlik. Nad nim wiszą w rzędzie
    cztery żarówki załączane 2+2 (taki niby żyrandol, cztery szkalne rury). Poza
    tym jest i kinkiet na ścianie. Oświetlenie pełni funkcję przede wszystkim
    użytkową (wiadomo) - załącza się światło tam gdzie akurat potrzeba, ale
    tworzy też nastrój i pełni funkcie dekoracyjne.

    Przy okazji pytanie z innej beczki - w tym oświetleniu nad niskim stolikiem
    mam 4 żarówki ozdobne, mały gwint 40 W (marka Paulmann czy jakoś tak). To są
    żarówki 'zwykłe' których UE zabrania nam użwać. Czy tego typu ozdobne
    żarówki również znikną z rynku??

    --
    Lukasz

  • 8. Data: 2010-08-30 23:30:08
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > kinkiety...
    > Zmieniamy projekt i dajemy 1 duży żyrandol środku. Pozdrawiam

    Na 30m2 mam 3 osobne zyrndole. Do tego pozostale osw.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 9. Data: 2010-08-31 07:53:41
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2010-08-30 20:39, Maxi pisze:
> [...]
    > kinkiety...
    > Zmieniamy projekt i dajemy 1 duży żyrandol środku. Pozdrawiam

    To zależy od aranżacji salonu. Teraz modne są nietypowe rozwiązania
    oświetlenia, ludzie robią sobie np. takie panele/belki z kilkoma
    punktami świetlnymi.
    Może zamiast jednej lampy na suficie przewidzieć chociaż jakiś kinkiet?

    Jeżeli dwa wyjścia są już "w cenie" mieszkania, to ja bym nie
    rezygnowała. Zagipsować zawsze można, a w razie czego robić potem
    dojście to dodatkowy kłopot i kosztowny. Sama żałuję, że w kilku
    miejscach nie zrobiłam sobie dodatkowych wyjść, bo teraz mi ich brakuje,
    a już raczej nie zrobię, a jeśli tak, to nieprędko.

    Ewa

  • 10. Data: 2010-08-31 08:53:54
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "medea" <x...@p...fm> wrote in message

> [...]
    > kłopot i kosztowny. Sama żałuję, że w kilku miejscach nie zrobiłam sobie
    > dodatkowych wyjść, bo teraz mi ich brakuje, a już raczej nie zrobię, a

    To proste - przed malowaniem - przejechać bruzdownicą, wydłubać urobek,
    kabelek na piankę montażową i gips na wierzch, później przeszlifować
    powierzchnię, aby śladów nie było.