  • 11. Data: 2010-08-31 12:30:15
    Temat: Re: 1 czy 2 lampy w salonie?
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    > To zależy od aranżacji salonu. Teraz modne są nietypowe rozwiązania
    > oświetlenia, ludzie robią sobie np. takie panele/belki z kilkoma
    > punktami świetlnymi.
    > Może zamiast jednej lampy na suficie przewidzieć chociaż jakiś kinkiet?
    >
    > Jeżeli dwa wyjścia są już "w cenie" mieszkania, to ja bym nie
    > rezygnowała. Zagipsować zawsze można, a w razie czego robić potem
    > dojście to dodatkowy kłopot i kosztowny. Sama żałuję, że w kilku
    > miejscach nie zrobiłam sobie dodatkowych wyjść, bo teraz mi ich brakuje,
    > a już raczej nie zrobię, a jeśli tak, to nieprędko.

> [...]

    Dzięki! Nie jest to takie proste, gdyż rezygnując z 2 skrajnych , robię 1 w środku,
    skracając właśnie jeden z
    tych kabli :) No chyba, że dorobić 3-ci punkt na środku, ale wolelibyśmy teraz
    zadecydować, więc może jeszcze
    ktoś się wypowie, kto ma salonik ok 4x4.5 m?

  • 12. Data: 2010-08-31 13:12:57
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Maxi" <m...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > teraz zadecydować, więc może jeszcze
    > ktoś się wypowie, kto ma salonik ok 4x4.5 m?

    na 16m^2 miałem 4 plafoniery.

  • 13. Data: 2010-08-31 15:45:08
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > kłopot i kosztowny. Sama żałuję, że w kilku miejscach nie zrobiłam sobie
    > dodatkowych wyjść, bo teraz mi ich brakuje, a już raczej nie zrobię, a

    W Danii np często oddaje się mieszkanie z kilkoma gniazdami na suficie- żeby
    można sobie było bez problemów wybrać miejsce, gdzie zawiesić lampę.
    Oczywiście- to są estetyczne, malutkie gniazdka- takie specjalnie do lamp.

    --
    Chiron

    Prawda, Prostota, Miłość.

  • 14. Data: 2010-09-01 11:33:10
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 00:25:58 +0200, Maxi napisał(a):
    > Projektant dał w nowym mieszkaniu w bloku 2 lampy w saloniku o wymiarach ok. 5 x 4
    > m (prostokąt ok 19m2). Zastanawiam się czy nie zmienić na 1 żyrandol na środku
    > zamiast dwóch w pewnych odstępach.
    > Proszę o radę doświadczonych: czy zachować 2 punkty oświetleniowe na suficie,
    > każdy z podwójnym kontaktem, czy 1 usunąć? Dobrej nocy!

    Wszystko zależy od tego jak sobie ten salon zorganizujesz :)
    U mnie w nieco większym pomieszczeniu jest główna lampa (z podwójnym
    kontaktem) na samym środku, ale oprócz tego na jednej ścianie są kinkiety
    a w drugim kącie lampa stojąca. Tyle, że w tym salonie jest kilka "kącików"
    i takie oświetlenie ma sens.

    Myślę, że u Ciebie najistotniejsze jest to jak się będą komponowały dwie
    lampy - ale to już kwestia gustu...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 15. Data: 2010-09-01 17:59:06
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 01:30:08 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Użytkownik "Maxi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na 30m2 mam 3 osobne zyrndole. Do tego pozostale osw.

    No, masz prawie full wypas - powinienieś zrobić także oświetlenie wzdłuż
    listew podłogowych i podświetlaną podłogę, no i koniecznie, ale to
    bezwzględnie koniecznie listwy oświetleniowe wokół otworów okiennych i
    drzwiowych ;-PPP

    --
    XL z 1 żyrandolem na 30 m.kw.

  • 16. Data: 2010-09-01 17:59:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 20:39:28 +0200, Maxi napisał(a):

    > (...)
    > Po wielu oględzinach, mierzeniu, itp. doszliśmy do wniosku, że 19m2 to za
    > mało
    > na 2 duże żyrandole z podwójnymi włącznikami.

    Zdecydowanie.

    > Poza tym są też 2
    > kinkiety...
    > Zmieniamy projekt i dajemy 1 duży żyrandol środku. Pozdrawiam

    Uff - dobrze, że wcześniej się nie wypowiedziałam w temacie, bo miał(a)byś
    te 2 kobylaste żyrandole i "zgryz" z nimi na resztę życia... choć znam tu
    takich, co mają i TRZY - i żyją ;-PPP

  • 17. Data: 2010-09-01 20:52:24
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    I pasy farbą luminescencyjną na podłodze do kibla, pas do sypialni aktualnej
    kobieciny oraz ewakuacyjny, w kolorach odpowiadających celowi.

  • 18. Data: 2010-09-01 21:26:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 1 Sep 2010 22:52:24 +0200, Panslavista napisał(a):

    > I pasy farbą luminescencyjną na podłodze do kibla, pas do sypialni aktualnej
    > kobieciny oraz ewakuacyjny, w kolorach odpowiadających celowi.

    Jak szaleć, to szaleć :-)

  • 19. Data: 2010-09-03 04:14:47
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Nareszcie Panslavista ma dobre pomysły.
    :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 20. Data: 2010-09-03 04:15:22
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > te 2 kobylaste żyrandole i "zgryz" z nimi na resztę życia... choć znam tu

    Ja będę miał trzy, a co?