  • 1. Data: 2017-09-28 11:56:37
    Temat: Coś do mielenia liści
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam!

    Zbliża się okres spadających liści, a ponieważ w mojej gminie odbierają
    za jednym razem tylko dwa worki brązowe z zielenią, chcę jak najwięcej
    do nich upchać. Pomyślałem, że dobrze zmieloych liści wejdzie do worka
    więcej niż tylko mocno upchanych.

    Czy zakup taniego elektrycznego odkurzacza do liści z funkcją mielenia
    to dobry pomysł?
    Chciałbym go używać tylko do mielenia. Liście zgrabić na kupkę
    a później ładować do okurzacza aby je pomleć (może nawet zmieniając
    wlot na szerszy aby było łatwiej/szybciej).
    Jak taki odkurzać radzi sobie z różnymi liśćmi - zielone, wyschnięte, mokre?

    Adam

  • 2. Data: 2017-09-28 12:01:13
    Temat: Re: Coś do mielenia liści
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 września 2017 11:56:38 UTC+2 użytkownik a...@p...onet.pl
    napisał:
> [...]
    > wlot na szerszy aby było łatwiej/szybciej).
    > Jak taki odkurzać radzi sobie z różnymi liśćmi - zielone, wyschnięte, mokre?

    Kosiarki do trawy nie masz?
    "Pozbieraj" liście kosiarką i od razu zmielone będą.
    Albo kompost z liści rób.

  • 3. Data: 2017-09-28 12:06:24
    Od: a...@p...onet.pl

    > Kosiarki do trawy nie masz?
    > "Pozbieraj" liście kosiarką i od razu zmielone będą.
    > Albo kompost z liści rób.

    Kosiarka słabo mieli liście a i niezbyt dobrze zbiera.

    Adam

  • 4. Data: 2017-09-28 16:13:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.09.2017 o 12:06, a...@p...onet.pl pisze:

    > Kosiarka słabo mieli liście a i niezbyt dobrze zbiera
    Moja sobie nieźle radzi z mieleniem i zbieraniem, przynajmniej moja.
    Może masz coś pod spodem "zarośnięte" albo nóż zużyty.
    Co do taniego odkurzacza, to odradzam. Zbiera beznadziejnie i prędzej go
    odstawisz i sięgniesz po grabie, niż pozbierasz do końca.
    Jacek

  • 5. Data: 2017-09-29 07:03:34
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2017-09-28 o 12:06, a...@p...onet.pl pisze:

    > Kosiarka słabo mieli liście a i niezbyt dobrze zbiera.

    Przypadkiem wiem, ze do mielenia i do wyrzutu są inne noże.
    Nie mam doswiadczenia, moze ktoś wie więcej? No i nóż musi
    by przejechany kątówką (z odpowiedniej strony - jak nozyczki),
    co ma kapitalne znaczenie.

    pozdro
    --
    A S

  • 6. Data: 2017-09-29 10:15:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-29 o 07:03, A S pisze:

    > Przypadkiem wiem, ze do mielenia i do wyrzutu są inne noże.
    > Nie mam doswiadczenia, moze ktoś wie więcej? No i nóż musi
    > by przejechany kątówką (z odpowiedniej strony - jak nozyczki),
    > co ma kapitalne znaczenie.

    Hasło: kosiarka z mulczowaniem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2017-09-29 11:19:05
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.09.2017 12:01, Kris wrote:

    > Kosiarki do trawy nie masz?
    > "Pozbieraj" liście kosiarką i od razu zmielone będą.
    > Albo kompost z liści rób.

    Albo do ogniska. Chyba na własnej posesji, jeżeli to nie jest miasto to
    palić wolno?

  • 8. Data: 2017-09-29 11:35:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-09-29 o 11:19, KIKI pisze:

    > Albo do ogniska. Chyba na własnej posesji, jeżeli to nie jest miasto to
    > palić wolno?

    Jeśli gmina zapewnia odbiór odpadów zielonych, to nie wolno (*)

    (*)
    Wolno palić ognisko 'turystyczne', nie wolno palić odpadów ;)

    --
    Pete

  • 9. Data: 2017-09-29 11:46:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 września 2017 11:35:24 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Jeśli gmina zapewnia odbiór odpadów zielonych, to nie wolno (*)

    A jeśli zapewnia odbiór 2 worków tylko?
    > (*)
    > Wolno palić ognisko 'turystyczne', nie wolno palić odpadów ;)

    ;)

  • 10. Data: 2017-09-29 11:58:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 września 2017 10:15:34 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Hasło: kosiarka z mulczowaniem.

    W pewnym uproszczeniu nóż do koszenia to prosty kawaał blachy a nóż do mulczowania
    wygląda mniej więcej tak
    http://allegro.pl/noz-kosiarki-castel-garden-dlugosc
    -440mm-i5491390863.html
    W większości kosiarek funkcja mulczowania polega na tym ze wkładasz dodatkowe
    zaślepki na wylocie/wlocie do kosza iwtedy ten pokręcony nóż mieli drobniej jak
    normalnie trawe.