  • 1. Data: 2017-09-28 13:23:14
    Temat: STYRO Lambda czy wytrzymałość i gęstość co lepsze
    Od: uciu <a...@g...com>

    Kupuję styro na fasade.

    W lokalnej hurtowni zainteresowałem się 2 w tej samej cenie:

    1) biały 038 gęstość 13,5kg
    Wytrzymałość na zginanie 115
    Wytrzymałość na rozciąganie 100
    Wytrzymałość na ściskanie 70
    http://styronet.pl/styropian-fasadowy-austrotherm-04
    0fassada.html

    2) grafit 033 gęstość 112kg
    Wytrzymałość na zginanie 75
    Wytrzymałość na rozciąganie 80
    Wytrzymałość na ściskanie ???? brak
    http://styronet.pl/styropian-grafitowy-austrotherm-0
    33fassadatherma.html

    Co lepsze?

    Może zainteresować się czymś innym tańszym??
    http://styronet.pl/plyty-styropianowe-eps.html

    Garubość 20cm

    Dzięki

  • 2. Data: 2017-09-28 13:30:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Powietrze izoluje czyli lzejszy. Chybacze ten ciezszy jest tanszy, wtedy ten ciezszy
    lepszy.

  • 3. Data: 2017-09-28 13:51:09
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 września 2017 13:30:26 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Powietrze izoluje czyli lzejszy. Chybacze ten ciezszy jest tanszy, wtedy ten
    ciezszy lepszy.

    038 i 033 ma te samą cene akurat w tej hurtowni..

    ogolnie z bardziej znanych firm

    Austrotherm/swiss/termo organika
    042 162/151/173
    040 174/168/181
    038 189/180/196
    033 189/184/193

    są jeszcze jakieś tanie polstyry z lambdą 033 z 170zł.... ale nie znam firmy:-/

    uciu

  • 4. Data: 2017-09-28 14:37:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 28 września 2017 13:51:10 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Austrotherm/swiss/termo organika
    > 042 162/151/173
    > 040 174/168/181
    > 038 189/180/196
    > 033 189/184/193

    To ostatnie to chyba pomyłka w cenie?

    23 cm tego 0,042 będzie kosztować tyle co 20cm tego 0,038
    a będzie o jakieś 4% (na papierze) lepiej trzymać. Chyba nie ma
    co kombinować przy takiej różnicy cen tylko brać ten najlepszy,
    skoro jest już ustalona grubość 20cm.

    L.

  • 5. Data: 2017-09-28 15:21:12
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 września 2017 13:23:16 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Kupuję styro na fasade.
    >
    > W lokalnej hurtowni zainteresowałem się 2 w tej samej cenie:

> [...]

    na fasadzie sie nie przenosi obciążeń zatem jesli cena taka sama to zdecydowanie
    bierz 0,033

    b.

  • 6. Data: 2017-09-28 15:37:57
    Od: "Karol" <K...@o...pl>

    Zdecydowanie bioerz ten cieższy, bo lambdę to wszystkie amteriały mają
    porównywalną a i tak jej nie zmierzysz, wieć nigdy nie wiesz ile tak
    naprawdę onam ma.

  • 7. Data: 2017-09-28 15:50:59
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 września 2017 15:21:21 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > na fasadzie sie nie przenosi obciążeń zatem jesli cena taka sama to zdecydowanie
    bierz 0,033

    ma częśc fasady che dać okładzine klinkierową :-)

    Powiedcie jeszcze jak ze styro jakichś małych firm typu Polstyr grafit 032 - za
    niecgo chcą tyle co za firmowe 042

    uciu

  • 8. Data: 2017-09-28 17:31:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 września 2017 16:38:01 UTC+2 użytkownik Karol napisał:
    > Zdecydowanie bioerz ten cieższy, bo lambdę to wszystkie amteriały mają
    > porównywalną a i tak jej nie zmierzysz,

    jak nie wierzysz atestom a sam nie umiesz mierzyć to trudno. Pomiar który lepszy
    styropian, który gorszy nietrudno wymyslic
    Ja sie tak spodziewam ze gdyby któryc producent oferowal produkt mocno niezgodny z
    atestem, to by go konkurencja zaraz wydała

    b.

  • 9. Data: 2017-09-28 21:01:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > Ja sie tak spodziewam ze gdyby któryc producent oferowal produkt mocno niezgodny z
    atestem, to by go konkurencja zaraz wydała

    Karol dobrze pisze -
    http://producencistyropianu.pl/baza-wiedzy/najczesci
    ej-zadawane-pytania/

    A atesty masz tutaj Budyń :-)

    "Najgorzej wypadły "wyroby izolacji cieplnej", m.in. styropian - na 105
    próbek aż 88, czyli 84 proc., miało zaniżone parametry w stosunku do
    deklarowanych przez producentów."

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2017-09-28 21:06:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Powietrze izoluje czyli lzejszy. Chybacze ten ciezszy jest tanszy, wtedy ten
    ciezszy lepszy.

    Jest właśnie na odwrót :-) -
    http://www.knauf-industries.pl/article,103.html

    --