  • 1. Data: 2015-01-26 23:28:07
    Temat: Cykl podawania paliwa w piecach
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Jak powinien wyglądać cykl w piecach na ekogroszek z podajnikiem
    ślimakowym ?
    Mam piec HEF z sterownikiem SterAd 200 i cykl wygląda tak
    -podawanie węgla (20s)
    -przerwa w podawaniu i działanie dmuchawy (120s)
    -jeśli temperatura niższa od zadanej powtórka

    Czy nie powinno być tak, że podczas przerwy dmuchawa działa tylko przez
    jej część ? U mnie działa ona całą przerwę.
    Czy tak długie działanie nie powoduje, że nie cała energia zostanie
    odebrana przez wymiennik z powodu zbyt szybkiego obiegu powietrza ?

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2015-01-27 10:44:09
    Temat: Re: Cykl podawania paliwa w piecach
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam

    > Czy tak długie działanie nie powoduje, że nie cała energia zostanie
    > odebrana przez wymiennik z powodu zbyt szybkiego obiegu powietrza ?

    Dmuchawa pracuje dotąd,dopóki piec nie osiągnie zadanej temperatury.
    Ile powietrza podaje (tzn na którym biegu chodzi),to już inna sprawa.
    Zbyt wysoka prędkość powoduje szybsze spalanie i szybsze studzenie pieca.
    Do komina uchodzą zbyt gorące spaliny.za niska-zostaje niespalony węgiel.

    Chyba nie ma uniwersalnej recepty na nastawy pieca.Od zbyt wielu czynników
    to zależy.Ja stosuję obecnie 5/30 sek.Niby to samo,ale krótsze okresy podawania
    powodują lepsze spalanie.Tak sądzę.
    Spróbuj pobawić się regulacją.Są tylko dwie zasady:
    -w popiele nie może być niespalonego węgla
    -czopuch nie może być gorący-można na nim polożyć rękę.
    No i niewielka,ale górka na retorcie.
    Reszta dowolna,bo to zależy od kaloryczności węgla,przekroju komina,i czort
    wie od czego jeszcze.
    Pozdro dolniak