  • 1. Data: 2017-10-24 13:55:36
    Temat: Cyrkulacja czy mały bojler w kuchni
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,

    Za miesiąc będę walczył z rurkami do ciepłej wody.
    Zawsze robiłem jakieś proste instalacje w bloku teraz musze sobie samemu zrobić na
    cały dom :-)

    Nie bardzo wiem jak zrobić cyrkulację - czy w ogole ją robić??

    Rurki na zgrzewanie.
    Ciepła woda będzie ze zbiornika 300l grzanego PC PW.

    Takie mam 3 wstępne projekty:

    1) ruki w kształcie trójkąta z odnogami + pompa cyrkulacyjna sterowana zegarem
    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATIV3dkZn
    FPZENDZnM

    2) Dwa mniejsze obiegi połączone rozdzielaczem (jak do podłogówki) + pompka
    cyrkulacyjna. W tej wersji mogę 3 rurke zostawić wolną i w kuchni (najdalej
    od kotłowni ok 8m rurki) dam wpierw małą terme/bojler - jak się nie sprawdzi
    zawsze mogę podłączyć 3 rurke do obiegu, dodam rozdzielacz i pompke....i będzie
    cyrkulacja
    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATISXBTRW
    pmdExoX0k

    3) Olać cyrkulacje :-) Ew dać małą terme/bojler pod zlew...jak za długo trzeba będzie
    czekać na wode
    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATIVlNPdW
    d2WnZHdUk

    Która wersja najrozsądniejsza?
    Wszelkie rady mile widziane :-)

    uciu

  • 2. Data: 2017-10-24 15:51:40
    Temat: Re: Cyrkulacja czy mały bojler w kuchni
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 października 2017 13:55:37 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Która wersja najrozsądniejsza?
    > Wszelkie rady mile widziane :-)

    Kwestia odległości "odbiorników" od bojlera.
    Ja np mam taki układ że bojler w kotłowni, łazienka nad kotłownią(więc do wanny i
    umywalki długości rurek od bojlera są minimalne) wc na parterze za ścianą kotłowni(ze
    2 metry rurki od bojlera do umywalki/ prysznica)) więc u mnie cyrkulacja zbędna bo
    ciepła woda jest szybko.
    Szybka dostępność ciepłej wody ważna jest przy umywalce i ew prysznicu. Przy wannie
    nie ma to znaczenia bo jak nalewasz wody do wanny to te pierwsze kilka sekund gdy
    zimna leci w niczym nie przeszkadza.
    Kuchnia- jeśli w domu jest zmywarka(zlewozmywak wtedy używany sporadycznie) to tez
    jakoś specjalnie nie jest problemem jeśli do zlewozmywaka przez chwilę zimna woda
    poleci
    W moim rozkładzie pomieszczeń cyrkulacja była więc zbędna i nie robiłem.

  • 3. Data: 2017-10-24 16:40:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-24 o 13:55, uciu pisze:

    > Która wersja najrozsądniejsza?

    Żadna.

    > Wszelkie rady mile widziane :-)

    Cyrkulacja nie polega na tym, że odbiory łączysz w pętlę, ale dajesz
    trzecią rurę do każdego punktu odbioru, bądź w jego pobliże.

  • 4. Data: 2017-10-24 16:44:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 października 2017 16:40:22 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Żadna.

    > Cyrkulacja nie polega na tym, że odbiory łączysz w pętlę, ale dajesz
    > trzecią rurę do każdego punktu odbioru, bądź w jego pobliże.

    niby to niestandatdowe troche, ale taka pętla tez bedzie dzialac

    b.

  • 5. Data: 2017-10-24 17:05:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od wielu lat uzywmy dwu litrowego podgrzewacza. Wstepnie grzeje wode do lazienki i
    kuchni. Do obydwu kranow jest z 30 centymetrow wezyka. Grzalka 300W. Sprawdza sie
    doskonale. Nastawiony jest na jakies 35-40°C

  • 6. Data: 2017-10-24 17:58:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    cały dom :-)

    > Nie bardzo wiem jak zrobić cyrkulację - czy w ogole ją robić??
    Tak, przed baterią na ciepłej wodzie dajesz trójnik i z tej odnogi wracasz
    cienką rurką do zbiornika, tam wszystkie powroty łączysz dajesz pompę
    cyrkulacyjną i
    podłączasz do specjalnego wejścia w okolicach połowy wysokości zbiornika
    CWU.

    > Rurki na zgrzewanie.
    > Ciepła woda będzie ze zbiornika 300l grzanego PC PW.
    >
    > Takie mam 3 wstępne projekty:
    Nic się nie otwiera, pustą stronę mam, adblock wyłączony.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2017-10-24 17:59:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-24 o 16:44, Budyń pisze:

    > niby to niestandatdowe troche, ale taka pętla tez bedzie dzialac

    Jako pętla tak, tylko niekoniecznie woda poleci z trzech punktów odbioru
    jednocześnie.

  • 8. Data: 2017-10-24 18:10:02
    Od: pieszy <z...@g...pl>

    W dniu 24.10.2017 o 16:44, Budyń pisze:

    > niby to niestandatdowe troche, ale taka pętla tez bedzie dzialac
    >

    > b.

    Pętla będzie działać jeżeli przekroje będą odpowiednie. Mało tego jest
    takie systemowe rozwiązanie (z odpowiednimi złączkami) reklamowane w
    Niemczech. Reklamują się, że dzięki takim przepływom nie ma ryzyka
    legionelli w rzadko używanych gałęziach.
    Piotr.

  • 9. Data: 2017-10-24 22:28:03
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Od wielu lat uzywmy dwu litrowego podgrzewacza. Wstepnie grzeje wode do lazienki i
    kuchni. Do obydwu kranow jest z 30 centymetrow wezyka. Grzalka 300W. Sprawdza sie
    doskonale. Nastawiony jest na jakies 35-40°C

    ale do tego podgrzewacza dociągasz gorącą wodę i pełni on rolę bufora
    czy po prostu jako jedyne źródło ciepłej wody?

  • 10. Data: 2017-10-24 23:01:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pod ciepla wode jest podlaczony.