  • 11. Data: 2012-07-09 21:29:33
    Temat: Re: Czarne kropki (pleśń?) na białym silikonie
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Marcin N napisał:
    > Macie na to jakiś sposób?

    Najpewniejszym sposobem jest:
    1 - utrzymywać miejsce zachodzenia pleśnią, suche - po kąpieli wycierać
    i kabinę zostawiać zawsze otwartą, coby był przewiew
    2 - jak plamy są już duże, to wyciąć ten skażony silikon i go wyrzucić,
    a założyć nowy - koniecznie sanitarny z dodatkiem grzybobójczym. A i tak
    nie będzie sto procent gwarancji, że wszystko będzie ok.

    Temat przerabiałem u siebie w brodziku - wymiana silikonu co kilkanaście
    miesięcy była zawsze konieczna. Już tam nie mieszkam :-)...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 12. Data: 2012-07-10 09:06:38
    Temat: Re: Czarne kropki (ple???) na bia?ym silikonie
    Od: "hit\(wytnij to\)o...@o...pl" <hit(wytnij)okazja@o2.pl>

    Doradziłem dobrze ,domestos nic nie zrobi akrylowemu brodzikowi ,proszę
    najpierw sprawdzić a później się wypowiadać ,sprawdzone osobiście i to
    kilkadziesiąt razy
    Pozdrawiam Juliusz

  • 13. Data: 2012-07-10 10:25:41
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    ps.com...

    > Jak kupował fachowiec(najgorsza z możłiwych opcji) to zamiast
    > odpowiedniego masz najtańszy;).
    > Podejrzewam że moze to byc akryl zamiast silikonu sanitarnego i stąd
    > problem.

    A ja myślę, że na pewno jeszcze więcej zaoszczędził i zalepił gipsem.
    W przypadku prysznica gips ma większe szanse od akrylu, żeby nie wypłukała
    go woda.

    > Skoro sprawa swieza to powachaj to coś- jak pachnie octem to jest to
    > silikon sanitarny.

    Każda masa silikonowa śmierdzi octem, ale nie każda to silikon sanitarny.
    Silikon sanitarny to nie tylko silikon, ale posiada on dodatki, które
    zapobiegają rozwojowi pleśni, grzybów i bakterii. Niestety najtańsze
    silikony sanitarne także mogą pleśnieć, a zwykły silikon to już napewno.

  • 14. Data: 2012-07-10 10:38:27
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-10 09:06, hit(wytnij to)o...@o...pl pisze:
    > Doradzi?em dobrze ,domestos nic nie zrobi akrylowemu brodzikowi ,prosz?
    > najpierw sprawdzi? a p?niej si? wypowiada? ,sprawdzone osobi?cie i to
    > kilkadziesi?t razy
    > Pozdrawiam Juliusz

    Masz widać dobry akryl.
    W dwoch domach widzialem jak po uzywaniu domestosu na akrylu, po czasie
    akryl zrobil sie zółty.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2012-07-10 11:22:10
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Plumpi wrote:
> [...]
    > dodatki, które zapobiegają rozwojowi pleśni, grzybów i bakterii.
    > Niestety najtańsze silikony sanitarne także mogą pleśnieć, a zwykły

    ale odróżnienie gipsu, akrylu od silikonu jest na tyle proste że nawet
    niefachowiec to może zrobić
    silikon jest miekki i gładki, a gips twardy akryl w zasadzie też ale
    dodatkowo jest szorstki i szybko łapie bród i pył ( chodzi o
    porowatość) zresztą o ile pamiętam akryle nie są wodoodporne

    jeffrey

  • 16. Data: 2012-07-10 14:59:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-10 11:22, Jeffrey pisze:
    ps.com...

    > ale odróżnienie gipsu, akrylu od silikonu jest na tyle proste że nawet
    > niefachowiec to może zrobić

    Idąc tym tropem - zaraz dojdziecie do wniosku, że zamiast prysznica
    fachowiec zainstalował mi wannę i w dodatku nie w łazience a w piwnicy.

    --
    MN

  • 17. Data: 2012-07-10 16:44:09
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marcin N wrote:

    > Idąc tym tropem - zaraz dojdziecie do wniosku, że zamiast prysznica
    > fachowiec zainstalował mi wannę i w dodatku nie w łazience a w
    > piwnicy.

    kto wie
    jeżeli masz silikon to teraz w niego nie wejdziesz i się nie dowiesz
    jaki jest
    najłatwiej go zerwać i położyć na nowo, z godzinka roboty
    jak bedziesz go wygładzał to palcem namoczonym w lekko rozcieńczonym
    płynie do naczyń super wychodzi

    jeffrey

  • 18. Data: 2012-07-10 17:27:51
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > jak bedziesz go wygładzał to palcem namoczonym w lekko rozcieńczonym
    > płynie do naczyń super wychodzi

    a jeszcze lepiej wytnij z ziemniaka odpowiedni kształt i używaj jako
    narzędzie, nic się klei, nie rozmazuje...

    pozdrawiam
    s_13

  • 19. Data: 2012-07-10 22:20:09
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    s_13 wrote:

    > a jeszcze lepiej wytnij z ziemniaka odpowiedni kształt i używaj jako
    > narzędzie, nic się klei, nie rozmazuje...
    >
    > pozdrawiam
    > s_13

    ooo widzisz tego nie znałem
    ja mam takie zgrzebła silikonowe

    jeffrey

  • 20. Data: 2012-07-11 09:52:01
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Idąc tym tropem - zaraz dojdziecie do wniosku, że zamiast prysznica
    > fachowiec zainstalował mi wannę i w dodatku nie w łazience a w piwnicy.

    Nie dojdziecie tylko on dojdzie.
    Widzę, że dla niektórych pojęcie ironii jest całkiem obce :)