  • 1. Data: 2017-12-11 08:04:17
    Temat: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: tomlok <t...@g...com>

    Witam.
    Nie wiem czy za duzo gazu mi nie pali.
    Dom 240 m uzytkowej, przy temp na dworze ok 2 stopni pali 15m gazu, czy
    jest ok ? czy moze na dole podkrecic zeby gora sie szybciej nagrzewala i
    przez to mniej gazu? Na piecu temp ok 70 stopni, na tym zbiorniku
    wyrownawczym cisnienie ok 1,3

    http://www.fotoszok.pl/upload/15141a06.jpg

    Na zdjeciu pokazane jakie sa temperatury

    Piec WOLF

  • 2. Data: 2017-12-11 08:51:02
    Temat: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 grudnia 2017 08:04:20 UTC+1 użytkownik tomlok napisał:
> [...]
    > wyrownawczym cisnienie ok 1,3
    >

    > http://www.fotoszok.pl/upload/15141a06.jpg
    >
    > Na zdjeciu pokazane jakie sa temperatury

    prawie na pewno budynek masz słabo cieplony a nie piec uszkodzony.

    b.

  • 3. Data: 2017-12-11 09:04:02
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 11 Dec 2017 08:04:17 +0100, tomlok wrote:
> [...]
    > jest ok ? czy moze na dole podkrecic zeby gora sie szybciej nagrzewala i
    > przez to mniej gazu? Na piecu temp ok 70 stopni, na tym zbiorniku

    Przy gazowym ogrzewaniu chyba nie ma co się wiele zastanawiać:
    - albo zmniejszasz temperaturę gdzie możesz
    - albo godzisz się na spalanie jakie masz
    - albo docieplasz budynek (od podłogi strychu zaczynając, lub jego
    skosów zależnie od koncepcji)

    Fakt że na drugi piętrze jest relatywnie chłodniej niż na dole jest
    zastanawiający - grzejniki domniemywam te same, do tego całe piętro
    podgrzewane od dołu... Brzmi jakby ciepło uciekało strychem.

    Mateusz

  • 4. Data: 2017-12-11 09:31:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    11 Dec 2017 08:04:02 GMT, Mateusz Viste

> [...]
    > - albo godzisz się na spalanie jakie masz
    > - albo docieplasz budynek (od podłogi strychu zaczynając, lub jego

    - albo zmniejszasz powierzchnie użytkową. :P

    Generalnie widać z miejsca, że budynek
    goły jak święty Piotr pod prysznicem.

    Wklepać dom, przedstawić wyniki
    http://cieplowlasciwie.pl/

    Najlepiej wykonać OZC u audytora i poradzić
    się gdzie i jakie wykonać ocieplenie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2017-12-11 09:59:59
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 11.12.2017 o 08:04, tomlok pisze:
    > Witam.
    > Nie wiem czy za duzo gazu mi nie pali.
    > Dom 240 m uzytkowej, przy temp na dworze ok 2 stopni pali 15m gazu,

    ile to jest złotych na rok? Czy zupa też jest na gazie czy grzana prądem?
    ToMasz

  • 6. Data: 2017-12-11 10:37:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    > Nie wiem czy za duzo gazu mi nie pali.
    > Dom 240 m uzytkowej, przy temp na dworze ok 2 stopni pali 15m gazu, czy

    Spalanie wyzwala energie. Energie mierzysz termometrem. Jeżeli spala dużo,
    a w domu jest zimno - to gdzieś ta energia ucieka. Jeżeli spala dużo,
    a w domu jest ciepło - to spala za dużo :D To nie ustawieniem pieca (w
    dużej mierze) sterujesz czy spala za mało, czy za dużo tylko
    energochłonnością domu (czyli ociepleniem, rodzajem okien etc).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2017-12-11 13:53:06
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "tomlok" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > dole podkrecic zeby gora sie szybciej nagrzewala
    > i przez to mniej gazu? Na piecu temp ok 70
    > stopni, na tym zbiorniku wyrownawczym cisnienie

    Wydaje się bardzo dużo, ale nie napisałeś
    najważniejszych informacji:
    1. Czy i jak jest dom ocieplony?
    2. Czy to jest pierwszy sezon grzewczy? Dom nowy?
    3. Czy to jest zużycie tylko na samo ogrzewanie
    czy również gotowanie i CWU?

    Regulacją możesz zmniejszyć o tyle zużycie gazu o
    ile zmniejszysz temperaturę powietrza wewnątrz.
    Fizyki nie oszukasz.

    Rozumiem, że kocioł nie jest kondensacyjny?

  • 8. Data: 2017-12-11 21:32:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-11 o 13:53, brunet.wp pisze:
> [...]
    > 2. Czy to jest pierwszy sezon grzewczy? Dom nowy?
    > 3. Czy to jest zużycie tylko na samo ogrzewanie czy również gotowanie i
    Na gotowanie i CWU idzie niewiele, musiałaby sie rodzina na okrągło kąpać.
    15m3 gazu to jest prawie 170Kwh, to naprawdę bardzo dużo, w normalnym
    domu wystarcza to na grzanie przez 3-5 dni. Z tego widać że nie ma
    ocieplenia albo jest szczątkowe.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2017-12-11 22:35:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tonczy masz dobrze ustawione nalezy zaczac od analizy spalin. Na grupie tego sie nie
    zrobi. Najtaniej to zaopatrzenie sie w rurki wskaznikowe i zmierzenie samemu.

  • 10. Data: 2017-12-12 03:58:45
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.12.2017 08:04, tomlok wrote:
    > Witam.
    > Nie wiem czy za duzo gazu mi nie pali.
    > Dom 240 m uzytkowej, przy temp na dworze ok 2 stopni pali 15m gazu, czy
    > jest ok ?

    Czyli jakieś 120 kWh. Tyle zjadają starsze domy.