  • 11. Data: 2017-12-12 09:18:07
    Temat: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: tomlok <t...@g...com>

    W dniu 2017-12-12 o 03:58, KIKI pisze:

    > Czyli jakieś 120 kWh. Tyle zjadają starsze domy.

    no on jest z 1992 roku

    dzis spalił 10m

  • 12. Data: 2017-12-12 12:47:57
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Foty daj, opisy warstw scian i dachu. Pomyslimy co da sie zrobic.

    b.

  • 13. Data: 2017-12-12 13:17:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-12-12 o 09:18, tomlok pisze:

    > no on jest z 1992 roku

    Czyli stary, ma ćwierć wieku, a wybudowany pewnie w technologiach z
    przed trzydziestu. Wtedy mało kto w Polsce gazem ogrzewał, wszystko było
    przewidziane pod tani węgiel.

    > dzis spalił 10m

    Podaj, tak jak sugerują inni, więcej danych; rodzaj i grubość ścian,
    ocieplenia, typ kotła gazowego. Wtedy można gdybać co można poprawić.

  • 14. Data: 2017-12-12 16:32:54
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    > Na gotowanie i CWU idzie niewiele, musiałaby sie
    > rodzina na okrągło kąpać.

    To zależy. U mnie na przykład na gotowanie i CWU
    idzie dużo w porównaniu z ogrzewaniem. To jest
    jakieś 1000zł/rok, a samo ogrzewanie 2400zł/rok
    czyli gotowanie i CWU to blisko 1/3 całości
    zużycia gazu.

  • 15. Data: 2017-12-12 17:13:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Dec 2017 16:32:54 +0100, brunet.wp

> [...]
    > idzie dużo w porównaniu z ogrzewaniem. To jest
    > jakieś 1000zł/rok, a samo ogrzewanie 2400zł/rok
    > czyli gotowanie i CWU to blisko 1/3 całości

    Ile osób w domu jest obsługiwanych? Korzystam w domu z GPB i wychodzi mi
    średnio 15 zł/mies. (a gotujemy sporo). W przypadku CWU mam 3 os., grzeję
    prądem w 2T (po 0,35zł/kWh) i więcej jak 700zł/rok nie wychodzi, czyli
    jakieś 2MWh. Ale ja oszczędzam wodę, z zasady.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2017-12-12 17:18:19
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

> [...]
    > prądem w 2T (po 0,35zł/kWh) i więcej jak
    > 700zł/rok nie wychodzi, czyli
    > jakieś 2MWh. Ale ja oszczędzam wodę, z zasady.

    5 osób. Każda bierze prysznic raz dziennie, wanny
    brak. I przypuszczam, że na gotowanie idzie
    niewiele w porównaniu z CWU.

  • 17. Data: 2017-12-12 17:21:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Dec 2017 17:18:19 +0100, brunet.wp

    > 5 osób. Każda bierze prysznic raz dziennie, wanny
    > brak. I przypuszczam, że na gotowanie idzie
    > niewiele w porównaniu z CWU.

    Dlatego się dziwiłem, że o gotowaniu w ogóle wspominasz...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2017-12-12 19:19:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 16:32:59 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

> [...]
    > idzie dużo w porównaniu z ogrzewaniem. To jest
    > jakieś 1000zł/rok, a samo ogrzewanie 2400zł/rok
    > czyli gotowanie i CWU to blisko 1/3 całości

    I tak to powinno wychodzić. Nowoczesny domek zużyje te 10 tys kWh na CO
    plus 3-4-5 tys kWh na CWU.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2017-12-13 02:30:30
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.12.2017 12:47, Budyń wrote:
    > Foty daj, opisy warstw scian i dachu. Pomyslimy co da sie zrobic.

    Dokładnie...

  • 20. Data: 2017-12-13 02:32:27
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.12.2017 09:18, tomlok wrote:

    > no on jest z 1992 roku
    >
    > dzis spalił 10m

    Było cieplej. W mróz będzie palił 30.
    Ludzie w mieszkaniach 80-100m w starym budownictwie płacą 600-900 za gaz.