  • 91. Data: 2017-12-19 17:40:05
    Temat: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 19 Dec 2017 14:55:42 +0100, Myjk wrote:
    > 18 Dec 2017 14:52:57 GMT, Mateusz Viste
    >
    > Konkretnie jaki to model?

    Konkretnie to "TermoNathalie" od LaNordica (ten co grzeje łazienkę, wodę
    i korytarz). A dla reszty domu J?tul F500.

    > Potem się dziwić, że zabraniają ludziom palić...

    Gdzie tam zabraniają - jest wręcz przeciwnie. Oba moje kominki zostały w
    dużej części sfinansowane przez ulgi podatkowe w ramach wspomagania
    "lepszej energetyki".

    Mateusz

  • 92. Data: 2017-12-19 18:08:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    19 Dec 2017 16:40:05 GMT, Mateusz Viste

    > Gdzie tam zabraniają - jest wręcz przeciwnie. Oba moje kominki zostały w
    > dużej części sfinansowane przez ulgi podatkowe w ramach wspomagania
    > "lepszej energetyki".

    Nie odnosiłem się do Francji, gdzie powietrze jest bardzo czyste (i z tego
    też powodu uwielbiam tam jeździć na narty, choć jest piekielnie daleko jak
    na samochód), tylko do polskiego ciemnogrodu gdzie od samego patrzenia na
    zimowe powietrze można raka dostać. Wiem że u Niemca, Norwega czy innego
    skandynawa dopłacają do spalania biomasy, ale oni sobie mogą na to pozwolić
    -- my, nie.

    Co nie zmienia faktu, że rasowo kopcisz z mizerną sprawnością -- nie da się
    w tych Twoich, wcale nietanich jak widze, konstrukcjach sensownie spalać?
    Nie umiesz, nie chce Ci się, a może tniesz drzewo i od razu do pieca jak to
    rodacy powszechnie robią w ojczyźnie? :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 93. Data: 2017-12-19 18:47:20
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 19 Dec 2017 18:08:18 +0100, Myjk wrote:
    > Co nie zmienia faktu, że rasowo kopcisz z mizerną sprawnością

    Po czym wnosisz?

    > nie da się w tych Twoich, wcale nietanich jak widze, konstrukcjach
    > sensownie spalać?

    Jeśli sugerujesz się zdjęciem, na którym faktycznie mocno dymi, to
    wrażenie jest mylne - taki dym ma miejsce tylko podczas rozpalania, przez
    jakieś 5 minut (a zdjęcie robiłem celowo w tym a nie innym momencie aby
    uchwycić ten właśnie efekt). Po rozpaleniu dymu praktycznie nie ma. Do
    tego obie konstrukcje posiadają mechanizm tzw. podwójnego spalania, które
    bardzo fajnie działa - na dole pali się drewno, a w górnej części komory
    dopala się dym i wszelkie drewno-pochodne gazy.

    Sprawności nigdy nie liczyłem, ale nie sądzę też by była jakaś mizerna.
    Mizerna natomiast na pewno jest energooszczędność budynku, w którym za
    izolację robi wyłącznie 60 do 80cm granitu. Inercja cieplna jest
    znakomita, ale "?" taki sobie. :) (poza łazienką która jest izolowana,
    ale ona dogrzewa też resztę domu, więc jakikolwiek nadmiar ciepła w niej
    nie zostaje)

    Mateusz

  • 94. Data: 2017-12-19 19:01:23
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 19 Dec 2017 16:24:17 +0100, nadir wrote:
    > Bały Duster na śniegu, coś pięknego... ...ten śnieg ;)

    E, Duster nie taki zły jak go malują. To auto żony, ale jak od czasu do
    czasu wsiadam to mam wrażenie że lecę pojazdem kosmicznym. Na co dzień to
    jeżdżę Niwą.

    > No ładnie tam masz, te owce to też Twoje?

    Te ze zdjęcia akurat nie, moje są trochę inne.

    Mateusz

  • 95. Data: 2017-12-19 19:01:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 19 grudnia 2017 18:47:21 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > tego obie konstrukcje posiadają mechanizm tzw. podwójnego spalania, które
    > bardzo fajnie działa - na dole pali się drewno, a w górnej części komory
    > dopala się dym i wszelkie drewno-pochodne gazy.

    Też mamy takiego cusia w kominku, nie wierzyłem że to działa ale faktycznie,
    nie widać dymu jak się człek patrzy na komin. Co prawda palimy raz
    na 3 miesiące, ale działa ;)

> [...]
    > Mizerna natomiast na pewno jest energooszczędność budynku, w którym za
    > izolację robi wyłącznie 60 do 80cm granitu. Inercja cieplna jest

    Mógłbyś zrobić zdjęcia ścian, zamówić wielką fototapetę, ogacić chałupę
    styropianem a potem tą fototapetą ku ozdobie przykryć. Powinno dać radę :]

    L.

  • 96. Data: 2017-12-19 19:41:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    19 Dec 2017 17:47:20 GMT, Mateusz Viste

> [...]
    > wrażenie jest mylne - taki dym ma miejsce tylko podczas rozpalania, przez
    > jakieś 5 minut (a zdjęcie robiłem celowo w tym a nie innym momencie aby

    Wiedziałem że są ludzie lubiący palenie w kominku, ale nie wiedziałem że
    dym z komina może być powodem do dumy. :P Dziwny jednak jest ten świat...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 97. Data: 2017-12-19 21:33:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-12-19 o 19:01, Mateusz Viste pisze:

    > E, Duster nie taki zły jak go malują.

    Nie napisałem przecież że zły. Najbardziej tego śniegu jednak
    zazdroszczę, moje dzieciaki to go znają raczej z opowiadań niż z praktyki.

    > Na co dzień to jeżdżę Niwą.

    No to to jest fura!
    Ale że we Francji takie mają? Czy to może indywidualny
    import?

    > Te ze zdjęcia akurat nie, moje są trochę inne.

    Jeszcze powiedz, że sery wyrabiasz. ;)

  • 98. Data: 2017-12-19 21:39:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 19 grudnia 2017 21:33:50 UTC+1 użytkownik nadir napisał:
    > Jeszcze powiedz, że sery wyrabiasz. ;)

    Siedzi w leśnym zadupiu, to i sery wyrabia, świątki struga,
    fujarki i łyżki dłubie, taki generalnie Bieszczadnik, ino żabojadzki ;)

    L.

  • 99. Data: 2017-12-19 22:18:18
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 grudnia 2017 21:39:35 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Siedzi w leśnym zadupiu, to i sery wyrabia, świątki struga,
    > fujarki i łyżki dłubie, taki generalnie Bieszczadnik, ino żabojadzki ;)
    >
    > L.

    gdzies mnie umknęło ilesmy tu wyliczyli zapotrzebowania na CWU dziennie, wychodzi mi
    16kWh dziennie
    na CO w najzimniejszy dzień oszacowałem na 72kWh, a średni dzień okresu grzewczego
    30kWh.

    Pasuje do życiowych doswiadczen?

    Bufor liczę :) W tym tygodniu mam zanabyć bufor 2500litrów dla CO i 500l nierdzewki
    dla cwu.

    b.

  • 100. Data: 2017-12-20 11:53:31
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Bufor liczę :) W tym tygodniu mam zanabyć bufor 2500litrów dla CO i 500l nierdzewki
    dla cwu.

    podasz dokładniejsze dane albo jakieś orientacyjne wyliczenia dla tak
    dużego bufora?
    A i link do produktu też poproszę jak można?
    Sam się zastanawiam nad doborem bufora ale tak dużego nie widziałem.

    Robak