  • 81. Data: 2017-12-19 11:25:36
    Temat: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 18 Dec 2017 11:44:48 -0800, Lisciasty wrote:

    > On mieszka w pałacu albo zamku więc nic dziwnego :]

    Nic z tych rzeczy - a wręcz przeciwnie nawet, mieszkam raczej skromnie
    (sądząc po zdjęciach które od czasu do czasu przewijają się na tej
    grupie, to znacznie skromniej od większości grupowych tubylców).

    Po prostu z prądem różnie tu bywa, gazu z ulicy nie ma, a że mieszkam w
    lesie to drewna mam nadmiar.

    Mateusz

  • 82. Data: 2017-12-19 11:47:23
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 19 Dec 2017 02:24:02 -0800, Lisciasty wrote:
    > Śmiech śmiechem, ale w sumie nie wiemy, pisał kiedyś że ma 40cm kamienne
    > ściany, czy ja może mam jakieś urojenia ;)

    Mury granitowe, niektóre 40cm, niektóre 60, a niektóre 80, to się zgadza.
    Ale to absolutnie żaden pałac, tylko malutka, bardzo skromna chałupinka.
    Po prostu tutejsi tak budowali 300 lat temu, a dom tyle mniej więcej
    właśnie ma.

    Coby ukrócić (niesłuszne, i jakże bolesne!) posądzanie mnie o pałacowe
    życie, zamieszczam fotkę z ostatnich dni.

    https://img15.hostingpics.net/pics/22990420171128171
    050.jpg

    a dla porównania tak to wygląda latem:
    http://qdgal.sourceforge.net/demo/?g=Millevaches%
    20upland&f=IMG_20160710_111221.jpg

    Mateusz

  • 83. Data: 2017-12-19 12:26:17
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 18 Dec 2017 17:39:37 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Nie chodziło mi o moc całkopwitą, tylko właśnie o to emanowanie. Kominek
    > ma być czymś innym od kotła wodnego. I od ogrzewania podłogowego w
    > salonie.

    Oczywiście, ale moc "powietrzna" o której pisałem przekłada się, w
    przypadku kominka przynajmniej, na to całe "emanowanie".

    > Warunki klimatyczne jakie? Znajomy z Orleanu zawsze sobie chwalił
    > grzanie kozą na drewno jako niekłopotliwe, miłe i przyjemne.

    Nie sądziłem że w Luizjanie w ogóle potrzeba ogrzewać cokolwiek :) No ale
    w sumie wilgotno tam mają, a to wzmaga odczucie chłodu.

    Tutejszy klimat nieco zimniejszy: uśredniona temperatura w miesiącach
    zimowych to ok. -1, 0 stopni. Ze skokami w granicach od -15 do +6. Jeden
    kominek ogrzewa bez problemu cały dom, tzn. parter+piętro do 20-25 st., a
    drugi kominek ogrzewa tylko łazienkę (bo ta jest poza domem) oraz daje
    ciepłą wodę.

    Mateusz

  • 84. Data: 2017-12-19 12:59:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 19 grudnia 2017 11:47:25 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > https://img15.hostingpics.net/pics/22990420171128171
    050.jpg

    Czad :> Ale nie wiem, czy bym w czymś takim zamieszkał
    z dzieciarami, szkołą na głowie i całym innym inwentarzem.

    Zgadując sprytnie z linka, to jakaś Francja? :>

    L.

  • 85. Data: 2017-12-19 13:36:41
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 19 Dec 2017 03:59:20 -0800, Lisciasty wrote:
    050.jpg

    > Czad :> Ale nie wiem, czy bym w czymś takim zamieszkał z dzieciarami,
    > szkołą na głowie i całym innym inwentarzem.

    Wszystko kwestia organizacji i dostosowania potrzeb do życiowej
    rzeczywistości. A dzieciary... przeprowadzka na "zadupie" była też po to
    by potomstwo miało dostatek patyków i żab do zabawy.

    > Zgadując sprytnie z linka, to jakaś Francja? :>

    Tak jest. Centrum. W tym drugim linku (który się złamał, trzeba sobie
    skleić) jest kilka innych zdjęć z okolic.

    Mateusz

  • 86. Data: 2017-12-19 13:46:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 grudnia 2017 13:36:43 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Wszystko kwestia organizacji i dostosowania potrzeb do życiowej
    > rzeczywistości. A dzieciary... przeprowadzka na "zadupie" była też po to
    > by potomstwo miało dostatek patyków i żab do zabawy.

    Zamiast zajęć dodatkowych na odpowiednio wysokim poziomie- czy jakoś tak to Myjk
    zdefiniował;)

  • 87. Data: 2017-12-19 14:55:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    18 Dec 2017 14:52:57 GMT, Mateusz Viste

    > Zależy od modelu kominka. Zwykle producenci podają moc nominalną dla
    > powietrza i wody osobno. Kierując się tymi danymi trzeba dobrać coś co ma
    > sens dla konkretnej sytuacji.

    Nie ma to większego znaczenia, albowiem nie da się kominka dobrać tak aby
    DOBRZE działał (tj. CZYSTO spalał i dostarczał odpowiednią ilość ciepła do
    zapotrzebowania) w okresy przejściowe, w przeciętne dni zimy, jak i
    największe mrozy. Dlatego kominek jest przeraźliwie ułomnym urządzeniem
    grzewczym. Utlizator paliwa to idealne określenie.

    > Dla przykładu ja w łazience mam kominek z płaszczem
    > 3 kW powietrze + 5.7 kW woda.

    Konkretnie jaki to model?

    > Łazienka jest mała (15m?) i relatywnie dobrze ocieplona. Palenie
    > 3-4h dziennie wystarcza by ogrzać pomieszczenie do bardzo komfortowej
    > temperatury oraz nagrzać bufor 200l wody.

    Sprawność ten twój utylizator ma wyjątkowo wybitną.
    Potem się dziwić, że zabraniają ludziom palić...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 88. Data: 2017-12-19 14:58:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Dec 2017 03:59:20 -0800 (PST), Lisciasty

    > Czad :>

    Jak rozumiem pijesz do komina... :P

    BTW Usłyszałem ostatnio od sąsiada, któremu zwróciłem uwagę
    że bez sensu kopci: "jak się pali to MUSI być dym".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 89. Data: 2017-12-19 15:02:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    19 Dec 2017 10:25:36 GMT, Mateusz Viste

    > Po prostu z prądem różnie tu bywa, gazu z ulicy nie ma, a
    > że mieszkam w lesie to drewna mam nadmiar.

    Fajnie, a czy kopcenie nie mierzi sąsiadów?
    Pewnie też z racji mieszkania w lesie sami kopcą? ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 90. Data: 2017-12-19 16:24:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    > https://img15.hostingpics.net/pics/22990420171128171
    050.jpg

    Bały Duster na śniegu, coś pięknego...
    ...ten śnieg ;)

    > http://qdgal.sourceforge.net/demo/?g=Millevaches%
    > 20upland&f=IMG_20160710_111221.jpg

    No ładnie tam masz, te owce to też Twoje?