  • 71. Data: 2017-12-18 11:05:58
    Temat: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    18 Dec 2017 09:55:21 GMT, Mateusz Viste

    > Ale dlaczego "drugiego"? U mnie kominek jest wyłącznym źródłem ciepła.

    Ponieważ była mowa o domu gdzie jest gaz jako podstawowe źródło i kominek.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 72. Data: 2017-12-18 13:10:13
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 23:41:56 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ja mam kominek z płaszczem (niestety :D i nie - z kominka wali żarem mocno.
    > Najbardziej nagrzewa się pomieszczenie w którym kominek stoi. Ale
    > przypuszczam, że gdyby nie było płaszcza, to w tym pomieszczeniu miałbym
    > piekło, a tak mogę się nacieszyć ogniem bez *przesadnego* nagrzewania
    > pomieszczenia :)

    a jaka temperatura wody w układzie? bo ja właściwie to chciałem nagrzewac zimną wodę,
    później dopiero w efekcie uzyskując gorącą. A zimna woda na wymienniku to kondensacja
    i jakies jaja

    b.

  • 73. Data: 2017-12-18 15:52:57
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 17 Dec 2017 23:21:11 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Czy taki płasz zbytnio nie odbiera ciepełka, które zwyczajowo powinno
    > emanować z kominka?

    Zależy od modelu kominka. Zwykle producenci podają moc nominalną dla
    powietrza i wody osobno. Kierując się tymi danymi trzeba dobrać coś co ma
    sens dla konkretnej sytuacji.

    Dla przykładu ja w łazience mam kominek z płaszczem 3 kW powietrze + 5.7
    kW woda. Łazienka jest mała (15m?) i relatywnie dobrze ocieplona. Palenie
    3-4h dziennie wystarcza by ogrzać pomieszczenie do bardzo komfortowej
    temperatury oraz nagrzać bufor 200l wody.

    Mateusz

  • 74. Data: 2017-12-18 16:48:21
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-12-16 o 14:27, l...@g...com pisze:
    > brunet
    > "Powierzchnia użytkowa ok. 130m2, temperatura
    > wewnątrz ok. 20,5-21 stopni. Na samo ogrzewanie
    > idzie ok. 2400zł/rok, reszta to CWU i gotowanie."
    >
    > To mało nie płacisz. Znany mi dom, 114 m2, podpiwniczony ze strychem, przedwojenny
    blizniak, docieplone ściany, stropy, ale fundamenty już nie. Temperatura 20 stopni,
    na ogrzewanie idzie 1200 zl/rok.

    Żeby nie brać Wam danych z kapelusza przed chwilą na szybko podliczyłem
    sierpień 2015 do sierpnia 2016 (akurat takie dane miałem pod ręką).
    Wyszło 2860 zł za cały ten rok - CO+CWU. Dom typu klocek, budowany od 86
    do 99 systemem gospodarczym, okna jakieś tanie aluplasty z przełomu
    wieków, ocieplenie 15 cm styro zrobione 3 lata temu + kondensacyjny
    Junkers 14 kW, parter podłogówka, piętro kaloryfery, ciągle otwierane
    okna, zwłaszcza w sypialni, powierzchnia użytkowa 165 m2, 2 osoby + małe
    dziecko.
    W największe mrozy jak na razie nie udało mi się przekroczyć 500 zł/mies
    (całego rachunku, czyli CO+CWU + oczywiście opłaty stałe).

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 75. Data: 2017-12-18 17:33:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Sposób zacny - ale jeśli działa tylko z chrustem, to niewielki z tego
    > opał. Od chrustu to jest potomstwo, które wystarczy gnać do lasu w ramach
    > "zajęć edukacyjnych".

    Potomstwo to on ma odrośnięte, powyprowadzało się. Jeśli edukacja, to już
    tylko eksternistyczna. W przypadku chrustu mało efektywna. W każdym razie
    menele przyczyniają się do oczyszczania lasu, co im się bardzo chwali.

    > Opał to jednak nieco grubsza sprawa: trzeba pójść do lasu, wybrać
    > stosowne drzewo, ściąć, pociąć na kawałki 0.5 lub 0.25 zależnie od
    > rozmiarów komory kominka, przewieźć, rozłupać, poukładać i suszyć 2
    > lata... To wszystko niekoniecznie w zasięgu ręki menela. Taki gotów
    > sobie ręce i nogi przy tym poucinać, a to potem nie lada problem dla
    > zleceniodawcy.

    To też. Ale wśród moich znajomych kominkowych nikt nie skarży się na
    niedobór paliwa. Przeciwnie, znam takich, co się proszą, by im trochę
    z lasu wyciąć i wywieźć w diabły.

    --
    Jarek

  • 76. Data: 2017-12-18 17:39:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Zależy od modelu kominka. Zwykle producenci podają moc nominalną dla
    > powietrza i wody osobno. Kierując się tymi danymi trzeba dobrać coś co
    > ma sens dla konkretnej sytuacji.

    Nie chodziło mi o moc całkopwitą, tylko właśnie o to emanowanie. Kominek
    ma być czymś innym od kotła wodnego. I od ogrzewania podłogowego w salonie.

> [...]
    > 3-4h dziennie wystarcza by ogrzać pomieszczenie do bardzo komfortowej
    > temperatury oraz nagrzać bufor 200l wody.

    Warunki klimatyczne jakie? Znajomy z Orleanu zawsze sobie chwalił grzanie
    kozą na drewno jako niekłopotliwe, miłe i przyjemne.

    --
    Jarek

  • 77. Data: 2017-12-18 18:56:24
    Od: l...@g...com

    Kominek w łazience to chyba nieczęste rozwiązanie?

  • 78. Data: 2017-12-18 20:44:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 18 grudnia 2017 18:56:26 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:
    > Kominek w łazience to chyba nieczęste rozwiązanie?

    On mieszka w pałacu albo zamku więc nic dziwnego :]

    L.

  • 79. Data: 2017-12-19 10:52:22
    Od: l...@g...com

    Książę Pan, a to przepraszam

  • 80. Data: 2017-12-19 11:24:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 19 grudnia 2017 10:52:23 UTC+1 użytkownik l...@g...com napisał:
    > Książę Pan, a to przepraszam

    Śmiech śmiechem, ale w sumie nie wiemy, pisał kiedyś że ma 40cm
    kamienne ściany, czy ja może mam jakieś urojenia ;)
    Może napisze :)

    L.