  • 101. Data: 2017-12-20 12:18:42
    Temat: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Dec 2017 13:18:18 -0800 (PST), Budyń

    > Bufor liczę :) W tym tygodniu mam zanabyć bufor 2500litrów
    > dla CO i 500l nierdzewki dla cwu.

    Ile ten cały system oszczędzania będzie kosztować? Same bufory widzę
    najmniej 5-8 tys. zł, do tego wkład PW (jak rozumiem już coś z ekoprojektu
    będziesz montować żeby za 5 lat znowu nie wymieniać?), komin, m2 na całą
    "aparaturę"...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 102. Data: 2017-12-20 13:05:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 19 grudnia 2017 22:18:20 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > gdzies mnie umknęło ilesmy tu wyliczyli zapotrzebowania na CWU dziennie,
    > wychodzi mi 16kWh dziennie

    A dla ilu osób liczyłeś? Powinno IMHO wystarczyć dla oszczędnej czwórki ;)

    > na CO w najzimniejszy dzień oszacowałem na 72kWh, a średni dzień okresu
    > grzewczego 30kWh.

    Powinno zadziałać, sam budujesz, baboli nie ma :]

    > Pasuje do życiowych doswiadczen?

    Na razie to znowu rozgrzebałem strych bo stopień partactwa ocieplaczy
    rośnie w miarę dokonywania odkrywek, więc chata ssie mi ciepło jak
    menel flaszkę :>

    > Bufor liczę :) W tym tygodniu mam zanabyć bufor 2500litrów dla CO
    > i 500l nierdzewki dla cwu.

    Git :>

    L.

  • 103. Data: 2017-12-20 14:53:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 11:53:31 UTC+1 użytkownik Sir_Robak napisał:

    > podasz dokładniejsze dane albo jakieś orientacyjne wyliczenia dla tak
    > dużego bufora?
    > A i link do produktu też poproszę jak można?
    > Sam się zastanawiam nad doborem bufora ale tak dużego nie widziałem.

    buforem będzie zbiornik plastikowy po oleju opałowym, pełno tego w używkach. I tanio.

    A zgromadzona energia to zwykły wzor na m x cw x dT.
    Gdzies tak licze ze uzyteczne bedzie nagrzewanie do 60 stopni w drugiej taryfie (dla
    najchłodniejszego dnia roku).

    Jakis wariacki układ hydrauliczny wyjdzie :-)

    b.

  • 104. Data: 2017-12-20 14:57:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 14:53:11 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > buforem będzie zbiornik plastikowy po oleju opałowym, pełno tego w używkach. I
    tanio.

    O kurdę, najpierw sprawdź co się z tym będzie działo po zagrzaniu - plastik
    zwykle robi się miękki i elastyczny, szkoda żeby wylało się w domu 2,5
    tony gorącej wody ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 105. Data: 2017-12-20 14:59:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 12:18:40 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Tue, 19 Dec 2017 13:18:18 -0800 (PST), Budyń

    > Ile ten cały system oszczędzania będzie kosztować? Same bufory widzę
    > najmniej 5-8 tys. zł,

    700 + 1800 za nierdzewke

    do tego wkład PW (jak rozumiem już coś z ekoprojektu
    > będziesz montować żeby za 5 lat znowu nie wymieniać?)

    eeee?

    , komin,

    komin 1700zł jest pod kominek jak element wykonawczy picia koniaku. A jak juz jest to
    i płaszcz wodny dodam. Ja wiem, ze 2kzł?

    m2 na całą
    > "aparaturę"...

    4m2 pod klatka schodową

    ogrzewanie zasadenicze ma być prądem w drugiej taryfie, moze kiedys przejdeą na
    powietrzną PC. Ale trzeba wiedziec ze mam 100m2 solaru własnej produkcji wiec okresy
    jesienne, letnie i wiosenne pewnie tym opędzę.

    b.

  • 106. Data: 2017-12-20 15:03:57
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 14:57:57 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > O kurdę, najpierw sprawdź co się z tym będzie działo po zagrzaniu - plastik
    > zwykle robi się miękki i elastyczny, szkoda żeby wylało się w domu 2,5
    > tony gorącej wody ;)

    wiem, dlatego temperatura górna bedzie mocno ograniczona - do ilu to sie sprawdzi w
    praniu. 70 stopni wytrzyma bez bólu, a ja tyle nie potrzebuję.

    b.

  • 107. Data: 2017-12-20 15:06:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 14:59:30 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > ogrzewanie zasadenicze ma być prądem w drugiej taryfie, moze kiedys przejdeą na
    powietrzną PC. Ale trzeba wiedziec ze mam 100m2 solaru własnej produkcji wiec okresy
    jesienne, letnie i wiosenne pewnie tym opędzę.

    Jakbym siebie w 2009 słuchał :P
    Ogrzewanie zasadnicze prądem na II taryfę miałem przez jeden sezon. Miałem
    dogrzewać kominkiem z płaszczem (mam spięty z buforem 1000l) :-)

    Co z tego wyszło wiadomo - zamontowałem gruntową pompę ciepła i gdybym
    drugi raz budował to na pewno nie pakowałbym się w kominek z płaszczem
    tylko zwykły powietrzny. I tak będziesz go odpalał raz na ruski rok ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 108. Data: 2017-12-20 15:08:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 15:03:58 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > wiem, dlatego temperatura górna bedzie mocno ograniczona - do ilu to sie sprawdzi w
    praniu. 70 stopni wytrzyma bez bólu, a ja tyle nie potrzebuję.

    Przy 70stC to z rury PE robi się penis faceta po 90tce ;)
    Już przy 40stC PE robi się bardzo miękkie :) Trochę bym się bał.

    Jaki to dokładnie zbiornik? Ma uszczelnione wyjścia na różnych
    wysokościach?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 109. Data: 2017-12-20 15:42:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Dec 2017 05:59:29 -0800 (PST), Budyń

    > 700 + 1800 za nierdzewke

    No już widzę, bufor ze zbiornika plastikowego... Jeśli wytrzyma te 60sC (wg
    mnie nie wytrzyma, aż pogooglałem z ciekawości i takiego odważnego nie
    znalazłem co by to już spróbował) to ile w nim zbierzesz, 10kWh użytecznej?

    > eeee?

    Uchwały nadal przyjmują. W mazowieckim do 2022 śmieciowe wkłady mają
    zniknąć -- więc się pytam czy to uwzględniłeś żeby za chwilę nie złomować.

> [...]
    > moze kiedys przejdeą na powietrzną PC. Ale trzeba wiedziec
    > ze mam 100m2 solaru własnej produkcji wiec okresy jesienne,

    Tymczasem za 10k można nową wodną "Julkę" 6kW kupić (albo używanego
    Mitsubishi ZUBADAN 12kW za 15k jeśli zardzewiała obudowa Ci nie
    przeszkadza) i grzać cały sezon z COP 3. Drewno jeśli jest, sprzedać w
    białych rekawiczkach, zostawić powierzchnię na domowe graty i nie truć się
    spalinami z komina. Ogólnie nie ogarniam takiej rzeźby. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 110. Data: 2017-12-20 17:51:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 15:42:03 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > znalazłem co by to już spróbował) to ile w nim zbierzesz, 10kWh użytecznej?

    Też bym się nie odważył ale fizyka jak zwykle u myjka leży :D
    Na moje to grzejąc do 60stC zgromadzi w granicy niecałych 90kWh energii
    użytkowej.

    Nie wiem jak on to wyliczył - może tak go nauczyli na dodatkowych zajęciach
    edukacyjnych...

    > spalinami z komina. Ogólnie nie ogarniam takiej rzeźby. :P

    Jak wielu innych rzeczy :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.