  • 111. Data: 2017-12-20 18:04:58
    Temat: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 13:05:07 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A dla ilu osób liczyłeś? Powinno IMHO wystarczyć dla oszczędnej czwórki ;)

    cholera, a to za mało. Teraz mniej wiecej tyle zuzywam (chyba) przy 4x wanna
    dziennie.
    Przyjmę troche wiecej.

    b.

  • 112. Data: 2017-12-20 18:12:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 15:42:03 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Wed, 20 Dec 2017 05:59:29 -0800 (PST), Budyń

    > No już widzę, bufor ze zbiornika plastikowego... Jeśli wytrzyma te 60sC (wg
    > mnie nie wytrzyma,

    tu mówia ze wytrzyma
    http://www.tworzywa.pwr.wroc.pl/pl/dydaktyka/poliety
    len

    aż pogooglałem z ciekawości i takiego odważnego nie
    > znalazłem co by to już spróbował)

    a co mnie to obchodzi? cała moja budowa to cały szereg eksperymentów. Fakt ze pewne
    sprawy musiałem poprawiać. A sugerując sie statystyką jak ludzie budują i wiedzac jak
    mają spartaczone - to ja nie życzę sobie miec tak jak wszyscy :)

    b.

  • 113. Data: 2017-12-20 18:31:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > 5 tyś co? miesięcznie, rocznie? Tak czy siak to kupa forsy. Nawet gdyby
    > moje mieszkanie rozszerzyć 4 krotnie, kąpać 5 razy w tygodniu 16 osób -
    > dalej mam taniej

    Rocznie, ale znajomy akurat tyle ma przy używaniu LPG z butli 33l (cena
    z dowozem). Przy gazie ziemnym to pewnie taniej by wyszło.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 114. Data: 2017-12-20 18:40:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 18:05:00 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > cholera, a to za mało. Teraz mniej wiecej tyle zuzywam (chyba)
    > przy 4x wanna dziennie.
    > Przyjmę troche wiecej.

    Zapas nie zawadzi, ale ludzie są różni i zmienni, czasem mój syn
    potrafi się chlapać dłużej, niż obie córki razem wzięte ;)
    Nie wiem czy to się da jakoś sensownie przewidzieć, ale coś trzeba założyć.

    L.

  • 115. Data: 2017-12-20 18:41:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 18:12:33 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > a co mnie to obchodzi? cała moja budowa to cały szereg eksperymentów.

    I słusznie :>
    Dla pewności można by zastosować takie obejmy z czegoś mocnego, jak są
    w zbiornikach na olej albo inne takie.

    L.

  • 116. Data: 2017-12-20 19:16:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 18:41:34 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > I słusznie :>
    > Dla pewności można by zastosować takie obejmy z czegoś mocnego, jak są
    > w zbiornikach na olej albo inne takie.

    Te zbiorniki są już "zbrojone"
    https://spplthumb.blob.core.windows.net/540x405/ed/f
    0/7f/zbiornik-1000l-pojemnik-beczkamauzer-trojmiasto
    -pozostale-pomorskie-zukowo-117709022.jpg

  • 117. Data: 2017-12-20 21:04:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze i jakis model mauzera jest ze zbrojonego tworzywa. Wszystkie ktora widzialem to
    byl polipropylen albo polietylen. Czysty polietylen ma nizsza temperature mieknienia
    niz polipropylen bo ok 95 stopni. W takiej temperaturze robi sie miekki ale nie traci
    ksztaltu. Malo sie robi z czystego polietylenu duzo z modyfikowanego. I w zaleznosci
    od potrzeb producent ma wplyw na niektore parametry mechaniczne. Do torebek zrywek
    dodaje sie jako modyfikatora skrobi. Torebki z polietylenu ze skrobia ulegaja
    biodegradacji. Na mauzery tez jest modyfikowany polietylen a nie zbrojony. Mauzery
    produkuje sie metoda rozdmuchu rekawa i w tym procesie nie da sie do tworzywa nic
    dodac bo nie ma jak.

  • 118. Data: 2017-12-20 21:43:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 19:16:48 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Te zbiorniki są już "zbrojone"
    > https://spplthumb.blob.core.windows.net/540x405/ed/f
    0/7f/zbiornik-1000l-pojemnik-beczkamauzer-trojmiasto
    -pozostale-pomorskie-zukowo-117709022.jpg

    Nie są. Ty wkleiłeś zbiornik 1000l, a Budyń kupił 2500l po ON / olejach,
    strzelam, że taki:

    https://i.imged.pl/zbiornik-zbiorniki-2500l-plastiko
    we-na-olej-3058090985.jpg

    Budyń naprawdę uważaj - PE robi się mięciutki, a 2500l wody nawet 60stC
    to naprawdę niebezpieczna sprawa. Ja bym obok czegoś takiego nie stanął :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 119. Data: 2017-12-20 22:37:50
    Od: Budyń <b...@g...com>

    > I słusznie :>
    > Dla pewności można by zastosować takie obejmy z czegoś mocnego, jak są
    > w zbiornikach na olej albo inne takie.

    zbiornik będzie wlasnie z takim stelażem

    b.

  • 120. Data: 2017-12-20 22:41:35
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 21:43:57 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    -pozostale-pomorskie-zukowo-117709022.jpg

    > Nie są. Ty wkleiłeś zbiornik 1000l, a Budyń kupił 2500l po ON / olejach,

    taki jak ten z tyłu - z metalowym stelażem

    a co będzie to sie zobaczy przy pierwszym grzaniu (tak naprawdę dużo wczesniej bo
    zrobie stosowne próby termiczne)

    b.