  • 161. Data: 2018-01-13 14:37:56
    Temat: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 11:47:02 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > To żeś energii na te testy natracił panie ;)

    chyba zartujesz ze cały baniak małem grzac zeby zapoznac sie z własciwosciami
    materiału, panie inżynierze :)

    > Mówisz że będzie działać? Bez obręczy?

    mam trzy obręcze.

    W sumie mogę uznac ze do 80 stopni mozna to bezpiecznie nagrzewac.

    b.

  • 162. Data: 2018-01-13 15:29:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 14:37:57 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > chyba zartujesz ze cały baniak małem grzac zeby zapoznac sie
    > z własciwosciami materiału, panie inżynierze :)

    Niby ta, ale chyba warto całość przetestować czy nie rozlezie się,
    bo jednak inaczej testować kawałek plastiku, a inaczej całego balona :>

    > mam trzy obręcze.
    >
    > W sumie mogę uznac ze do 80 stopni mozna to bezpiecznie nagrzewac.

    To kiedy uruchomienie dachosolara? Czy może już coś działa?

    L.

  • 163. Data: 2018-01-13 15:39:04
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 15:29:15 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Niby ta, ale chyba warto całość przetestować czy nie rozlezie się,
    > bo jednak inaczej testować kawałek plastiku, a inaczej całego balona :>

    calosc bede testowal na żywca :)

    > To kiedy uruchomienie dachosolara? Czy może już coś działa?

    testowo latem puszczalem wode, jakies 20kW otrzymywałem przy extra dobrych warunkach
    pracy. Czyli bedzie mniej, zapewne sporo mniej :)
    teraz musze wymienniki, pompy zrobic - i uruchomic. Rysuję wciąż schematy instalacji.

    b.

  • 164. Data: 2018-01-13 15:41:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 14:37:57 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > chyba zartujesz ze cały baniak małem grzac zeby zapoznac sie z własciwosciami
    materiału, panie inżynierze :)

    E to żeś nic nie przetestował tak naprawdę :)
    Nadal MOCNO bym uważał ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 165. Data: 2018-01-13 15:48:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 15:41:44 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > E to żeś nic nie przetestował tak naprawdę :)

    mnie interesuje jak zachowa sie material w zadanych temperaturach i cisnieniu.
    zamodelowałem oba czynniki - co niby jeszcze mialbym zbadac?

    b.

  • 166. Data: 2018-01-13 19:10:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-13 o 15:48, Budyń pisze:

    > mnie interesuje jak zachowa sie material w zadanych temperaturach i cisnieniu.
    zamodelowałem oba czynniki - co niby jeszcze mialbym zbadac?

    > b.

    Zamodelować wyniki jednocześnie.

    Obawiam się, że później będziesz pisał "no i qwa zalałem cały dom", a w
    Twoim przypadku skutki takiego zalania będą opłakane jak woda dostanie
    się w wełnę.

  • 167. Data: 2018-01-13 19:31:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 19:11:22 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    zamodelowałem oba czynniki - co niby jeszcze mialbym zbadac?

    > Zamodelować wyniki jednocześnie.

    ej panowie - jasne ze cisnienie i temperatura były podane jednoczesnie, łaźnia wodna
    nie dała rady, zrobię jeszcze dla ciekawosci kąpiel w oleju w jeszcze wyzszej
    temperaturze

    > Obawiam się, że później będziesz pisał "no i qwa zalałem cały dom", a w
    > Twoim przypadku skutki takiego zalania będą opłakane jak woda dostanie
    > się w wełnę.

    zbiornik stoi w takiej wnęce pod schodami - gdyby sie cos rozszczelniło to objętosc
    wnęki przyjmie całą wodę
    https://youtu.be/2F4XX_aOXis?t=326 to ta dziura przed żółtą betoniarką

    b.

  • 168. Data: 2018-01-13 20:36:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 15:39:06 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > teraz musze wymienniki, pompy zrobic - i uruchomic. Rysuję wciąż schematy
    > instalacji.

    Kurde, a jakby do tego baniaka podpiąć jakąś małą pompę, np. 6kW?
    Baniak jako dolne źródło zimą. Jaki przepływ możesz wydusić z tego
    dachokolektora? Zimą jakby świeciło słonko i puściłbyś tam zimną wodę,
    to miało by szansę działać :] Maksymalna temp. wejścia dolnego
    źródła gruntówki to +20 zdaje się.

    L.

  • 169. Data: 2018-01-13 20:51:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 20:36:14 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Kurde, a jakby do tego baniaka podpiąć jakąś małą pompę, np. 6kW?

    kombinowalem rózne warianty, wyglada na to ze zwykłą PW dam gdyby co. Ale to po
    sezonie lub dwóch. Wymiennik pod pompe bedzie czekał.

    zaczynasz czuc klimat :-)

    b.

  • 170. Data: 2018-01-13 21:53:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 15:48:48 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > mnie interesuje jak zachowa sie material w zadanych temperaturach i cisnieniu.
    zamodelowałem oba czynniki - co niby jeszcze mialbym zbadac?

    Jak sobie wytniesz kawałek OSB 10x10cm grubości 18mm, podeprzesz go na dwóch
    krawędziach i na nim staniesz to nic się nie stanie. Jak zrobisz to samo na
    kawałku 2,5m to się złamie. Po prostu obawiam się, że wykonałeś testy tylko
    na jakimś małym kawałeczku, a na większym może wyjść trochę inaczej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.