  • 11. Data: 2009-11-08 09:32:54
    Temat: Re: Czym grzac najtaniej
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    news:7f4dab92-c6b6-4dab-bc09-5866d46ea66a@r24g2000yq
    d.googlegroups.com...
    > Witam,
    >
    > Niestety tak to juz jest, ze najtaniej to zawsze najmniej komfortowo.
    > I tak najtansza to z cala pewnoscia jest hodowla wiezby
    > energetycznej :-) Rosnie b. szybko, ma b. dobra kalorycznosc. Kiedys
    > to liczylem i wyszlo, ze na sredni domek wystarcza hodowla na ok 10 ar
    > - potem scinka (wystarczy reczna kosa lub spalinowa z metalowym
    > ostrzem) i przepuszczenie przez ogrodowy rozdrabniacz galezi. Roboty
    > od pieruna ale mamy za grosze opal na caly sezon ;-) Tylko komu by sie
    > chcialo..

    Tez sie nad tym zastanawialem :) raczej nie dla siebie ale dla rodziców -
    gdyby brykieciarnie dzialaly tak jak dawniej mlyny :) - tzn skupuja od
    Ciebie wierzbe w calosci a jako zaplate daja gotowy brykiet, to moze by sie
    to oplacalo... Ale to z hektar by trzeba obsadzic conajmniej.

    Adam

  • 12. Data: 2009-11-08 09:42:03
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > zyto - 250 pln/tona
    > owies 180 pln/tona
    > suche jak pieprz , piec z podajnikiem sobie radzi spokojnie...
    > jaka wartosc energetyczna cholera wie ale cieplo jest ;-)
    > ze nieetyczne to wiem ale ekonomiczne napewno...

    Ja się etyką w tym przypadku nie przejmuję i też mam zamiar palic
    owsem. Sąsiedzi (na wsi) na razie robią szerokie oczy, ale nie
    komentują.
    Jaki masz piec i jakie spostrzeżenia na razie?

    Pzdr
    Adam

  • 13. Data: 2009-11-08 10:02:38
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Adam pisze:

> [...]
    > Ciebie wierzbe w calosci a jako zaplate daja gotowy brykiet, to moze by
    > sie to oplacalo... Ale to z hektar by trzeba obsadzic conajmniej.

    No to teraz pytanie z beczki praktycznych:
    Mam na działce małą pryzmę konarów z wierzb, które wycinałem przed ponad
    rokiem. Słyszałem - nie wiem czy to prawda - że wierzba średnio nadaje
    się na opał, bo pono nie chce się palić. Czy rozdrabniarka by zaradziła
    temu? Czy do pieca na ekogroszek można wsypać takie zasuszone,
    rozdrobnione gałęzie i będzie się palić? :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 14. Data: 2009-11-08 10:10:26
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    J_K_K pisze:

    > Albo etyka, albo mamona ...

    No tu się akurat nie zgadzam. Skoro można palić drewnem, które produkuje
    się uprawiając określone gatunki drzew, jak również produkuje się z
    niego różne rzeczy, można spalać biomasę pochodzącą z odchodów
    zwierzęcych, można wreszcie spalać inne różne świństwa - o ile nie
    zanieczyszczają środowiska toksynami... to dlaczego niby nie można
    spalać ziaren zbóż??? Dlatego, że wyrabia się z nich chleb i inne
    produkty piekarnicze?

    Jasne, że to już dyskusja na inną grupę, ale gdyby rzeczywiście był w
    koło niedobór chleba i ludzie za płotem by głodowali, a Ty spalasz
    ziarno z którego można by im upiec chleb i nie marli by z głodu, to
    byłoby jak najbardziej niemoralne, ale w sytuacji, kiedy kupujesz
    produkt po cenie rynkowej, to robisz z nim co zechcesz i nic komu do
    tego...!!! W końcu mamy nadmiar produkcji rolnej... Może byłoby to w
    pewnym sensie rozwiązanie problemu energetycznego, gdyby tak nie
    ideologizować zaganienia?

    pozdr.
    robercik-us

  • 15. Data: 2009-11-08 10:30:33
    Od: M <M...@w...pl>

    adam pisze:

    > Ja się etyką w tym przypadku nie przejmuję i też mam zamiar palic
    > owsem. Sąsiedzi (na wsi) na razie robią szerokie oczy, ale nie
    > komentują.
    > Jaki masz piec i jakie spostrzeżenia na razie?

    Krótki przegląd google daje trochę liczb (2,5kg zboża =~ 1 litr oleju
    opałowego):

    http://www.oodr.pl/prezentacja/modul-1-3.ppt
    http://www.pl.scanbio.pl/pobierz/pdf/artykuly/palnik
    i_na_ziarno.pdf
    http://www.ppr.pl/artykul-wykorzystanie-slomy-do-ogr
    zewania-budynkow-mieszka-2916-dzial-19.php

    Słoma jest tańsza, zwłaszcza, że w niektórych regionach kraju jest w
    cenie zebrania i transportu (wypala się ją na polu, bo nie opłaca się
    zbierać - więc możesz sobie wziąć jak się dogadasz).

    M.

  • 16. Data: 2009-11-08 11:17:31
    Od: M <M...@w...pl>

    robercik-us pisze:

    > Jasne, że to już dyskusja na inną grupę, ale gdyby rzeczywiście był w
    > koło niedobór chleba i ludzie za płotem by głodowali, a Ty spalasz

    Właśnie tak jest. Jest na świecie niedobór żywności (przy globalizacji
    jest to "za płotem"). Żywność zawsze była traktowana w sposób
    szczególny, a już na pewno kiepsko się to mieści w kulturze
    chrześcijańskiej. Jest to jednak temat NTG.

    M.

  • 17. Data: 2009-11-08 11:34:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak się zapewne domyślasz nie chodzi o "za płotem",
    > tylko "troszkę" dalej.
    > Być może jest to taka "zachodnia" forma walki
    > z coraz większym przeludnieniem Ziemi ...

    Dlugotrwala darmowa-poldarmowa pomoc wielu glodujacym krajom, polegajaca na
    dostarczaniu gotowej zywnosci (zboze itp), calkowicie zrujnowala ich
    gospodarke: produkujaca zywnosc, a co za tym idzie inne galezie tez nie daja
    rady. A do dawania wetki nikt sie nie spieszy, po co kolejny konkurent?

  • 18. Data: 2009-11-08 11:50:34
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    robercik-us pisze:

> [...]
    > zwierzęcych, można wreszcie spalać inne różne świństwa - o ile nie
    > zanieczyszczają środowiska toksynami... to dlaczego niby nie można

    Słyszałeś o dioksynach?
    "Dioksyny w niezamierzony sposób powstają w śladowych ilościach podczas
    różnych reakcji chemicznych prowadzonych w przemyśle bądź samorzutnie
    np. w trakcie spalania drewna i wszelkich związków organicznych."

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioksyny

    > spalać ziaren zbóż??? Dlatego, że wyrabia się z nich chleb i inne
    > produkty piekarnicze?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 19. Data: 2009-11-08 12:48:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 8 Nov 2009 11:00:47 +0100, J_K_K napisał(a):

    > Albo etyka, albo mamona ...

    Drewno da się przerobić na pokarm. Nie pal drewnem.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 20. Data: 2009-11-08 13:12:13
    Od: "Jacek" <m...@g...com>

    Dobry kierunek: żyto i inne zboża, słonecznik itp.
    Jacek