  • 21. Data: 2021-03-09 08:01:53
    Temat: Re: Czym się grzać....jak nie gazem?
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-03-08 o 23:28, kanalia Zenek Kapelinder pisze:

    > Napisałeś że z ociepleniem doszedłeś do ściany i praktycznie nic już się nie da
    więcej zrobić. Grzejesz gazem czyli relatywnie tanim i komfortowym ze względu na
    obsługę nośnikiem. To zostaje Ci obniżenie temperatury. Ja nie liczę na to że jak ze
    względów różnych nie bedzie się paliło węglem to inne nośniki nie zdrożeją. Z drugiej
    strony jak zdrożeje gaz i prąd to natychmiast zdrożeją biopaliwa typu pellet czy
    brykiet. Nosniki energii to naczynia połączone. To może na sprawę kosztów utrzymania
    należy spojrzeć szerzej. Na przykład przerobienie instalacji żeby korzystać z szarej
    wody przyniesie oszczędności w dwóch miejscach. Jedno to obniżenie zużycia wody mniej
    więcej o połowę. Potencjalne drugie to po wprowadzeniu opłat za śmieci liczonych na
    podstawie zużycia wody zaoszczędzenie połowy kosztów wywózki śmieci. Tylko te dwie
    pozycje pozwolą zaoszczędzić kilka tysięcy rocznie w stanie takim jaki opisałeś.

    co za bełkot ;-)))

    --
    Runt

    Thanks for visiting and have a fantastic day!

  • 22. Data: 2021-03-09 08:30:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.03.2021 19:01, Myjk wrote:
    > Inna sprawa że nie da się pewnie wyjść ponad 60% na 2T

    Ja od czerwca 2019 do czerwca 2020 miałem 70,62% w T2.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2021-03-09 08:35:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.03.2021 17:28, sirapacz wrote:
    > dom mam ocieplony 20cm styro dekadę temu, ale z pewnością "bokami" mi
    > sporo ucieka.

    Zrób za 200zł termowizję lub sam wypożycz na dobę i zobacz którędy
    ucieka (tylko temperatury muszą być <0C). Bo na pewno znajdziesz jakieś
    szpary i to nie małe. Chyba że to hala magazynowa ocieplona 20cm.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2021-03-09 11:10:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-03-09 o 07:03, Marek pisze:

    > No nie wiem, u mnie w bloku 57m2 i za sezon grzewczy coś koło 1300 zł
    > wlasnie wychodziło (z licznika).

    Pewnie środkowe mieszkanie, ja miałem narożne i już nowe elektroniczne
    podzielniki.
    Poczytaj sobie jak skaczą rachunki do góry przy zmianie podzielnika, bo
    spółdzielnie mają w d@pie współczynniki korekcyjne dla skrajnych mieszkań.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2021-03-09 12:47:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.03.2021 o 11:10, Janusz pisze:

> [...]
    > podzielniki.
    > Poczytaj sobie jak skaczą rachunki do góry przy zmianie podzielnika, bo

    nie. miałem małe nieocieplone mieszkanie i płaciłem coś około 1000 z
    hakiem. teraz mam średnie i płacę 1200zł.
    kocioł dwuobiegowy, kaloryfery plus podłogówka. Kolejne jest skrajne w
    bloku, ale za krótko je mam żeby coś mówić. o tym że można płacić
    zaliczkę za samo ciepło w kwocie 3.5zł za m2 - wiem. wychodzi dwa razy
    tyle, mimo to, nabywcy chętniej kupują takie właśnie mieszkania.
    tak ogólnie patrząc na sprawę, jesteśmy tak wygodni, ze chętniej płacimy
    za ogrzewanie większej przestrzeni niż nam jest konieczna, niż zastana.
    Dochodzi do sytuacji gdzie 2 osoby mieszkają w 130m domu i skąd kasa na
    ogrzanie?

    ToMasz

  • 26. Data: 2021-03-09 12:48:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    (...)

    > co za bełkot ;-)))

    co za błyskotliwy argument
    ToMasz

  • 27. Data: 2021-03-09 12:54:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-03-09 o 12:47, ToMasz pisze:

> [...]
    > zaliczkę za samo ciepło w kwocie 3.5zł za m2 - wiem. wychodzi dwa razy
    > tyle, mimo to, nabywcy chętniej kupują takie właśnie mieszkania.
    No właśnie, jakbym sam grzał to pewnie wyszło by podobnie do Twojego
    ale ja tam takiego luksusu nie miałem.

    > tak ogólnie patrząc na sprawę, jesteśmy tak wygodni, ze chętniej płacimy
    > za ogrzewanie większej przestrzeni niż nam jest konieczna, niż zastana.
    Kogo stać to stać, ale chyba już się to już kończy, wiele starszych
    osób na emeryturze
    grzeje jeden pokój.

    > Dochodzi do sytuacji gdzie 2 osoby mieszkają w 130m domu i skąd kasa na
    > ogrzanie?
    Popatrz na 'nasz nowy dom' jak grzeją :(

    --
    Janusz

  • 28. Data: 2021-03-09 14:33:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Mar 2021 12:47:11 +0100, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > Dochodzi do sytuacji gdzie 2 osoby mieszkają w 130m domu i skąd
    > kasa na
    > ogrzanie?

    Jaśniej sprecyzuj zarzut.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2021-03-09 14:33:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Mar 2021 12:54:41 +0100, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Popatrz na 'nasz nowy dom' jak grzeją :(

    Nie oglądam, przybliżysz?

    --
    Marek

  • 30. Data: 2021-03-09 17:03:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-03-09 o 14:33, Marek pisze:

    > Nie oglądam, przybliżysz?

    Jakaś koza, piec kuchenny ewentualnie kaflowy gdzie grzane jest jedno
    góra dwa pomieszczenia, bieda.
    Po remoncie wpuszczają te rodziny w też niezły kanał, bo albo były
    kominki jako główne grzanie, a ostatnio jest 'moda' na folie grzewcze na
    początku dawali je w suficie !!! ale ostatnio się już ogarnęli i dają na
    podłogę do tego najczęściej 8 paneli PV !!! no śmiech na sali.

    --
    Janusz