  • 11. Data: 2017-07-26 13:21:32
    Temat: Re: Dachówka, jak długo wytrzymuje?
    Od: w...@g...com

    > No i nici z lansu na wsi :PPP
    Trzeba mieć nadzieję, że sytuacja się odwróci za jakiś czas ;)

    Nie bardzo mi się wierzy, że jest i będzie taniej blachodachówką vs dachówką.
    Akurat mam do pokrycia wiatę śmietnikową i znam ceny. W porównaniu z blachą
    zdecydowanie wyższe.

    Dwa podstawowe czynniki zwiększające cenę kryciem dachówką to:
    -ceny materiałów wykończeniowych - gąsiory, dachówki boczne, inne grzybki. O ile cena
    1 dachówki zwykłej, to 3zł, to dachówki bocznej 26zł - mimo, że różnica jest tylko w
    doklejeniu tego bocznego elementu. Robią grube tysiące na tym.
    -docinki. Majstry 'raczej' nie bawią się odzysk dociętej już dachówki, biorą nową i
    tną.

    Oczywiście majster też zaśpiewa inną ceną, jak mu powiesz blacha vs dachówka.

    pzdr
    Bogdan

  • 12. Data: 2017-07-26 13:24:02
    Od: w...@g...com

    > No i nici z lansu na wsi :PPP
    Trzeba mieć nadzieję, że sytuacja się odwróci za jakiś czas ;)

    Nie bardzo mi się wierzy, że jest i będzie taniej dachówką vs blacho-dachówką. Akurat
[...]

    tną, resztka fruu z dachu na kupę przy domu.

  • 13. Data: 2017-07-26 13:42:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 26 lipca 2017 13:24:12 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:
    > Nie bardzo mi się wierzy, że jest i będzie taniej dachówką vs blacho-dachówką.
    > Akurat mam do pokrycia wiatę śmietnikową i znam ceny.
    > W porównaniu z blachą zdecydowanie wyższe.

    Wiarę każdy ma swoją, ceny też. Teściu jest budowlańcem i skoro twierdzi,
    że dachówką go wyniesie taniej, to nie mam podstaw mu nie wierzyć.
    Ale to może tylko u niego, lokalnie albo wojewódzko, nie moja branża.

    L.

  • 14. Data: 2017-07-26 13:52:07
    Od: w...@g...com

> [...]
    > że dachówką go wyniesie taniej, to nie mam podstaw mu nie wierzyć.
    > Ale to może tylko u niego, lokalnie albo wojewódzko, nie moja branża.

    Na pewno te ceny się zblizają ku sobie (dachówka i blacha) - oczywiście porównując z
    sensem - tania dachówka vs tania blacha. I można samemu też 'wysterować' niższą
    ostateczną ceną właśnie poprzez uniknięcie drogich bajerów. Np. mając dach dwuspadowy
    - zamiast dachówek bocznych - obrobić blachą, etc.

    pzdr
    Bogdan

  • 15. Data: 2017-07-26 19:31:03
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.07.2017 o 12:25, Adam Sz. pisze:

    > Musisz mieszkac w jakims biednym rejonie - na slasku od wielu lat
    > zdecydowana wiekszosc to dachowki - niektorzy betonowe, niektorzy
    > ceramiczne.

    Ja mieszkam w Małopolsce, gdzie "tradycji dachówkowej" nie ma za wiele.
    W latach 60-80 papa była wszechobecna, a jak ktoś położył papę z folią
    aluminiową (produkowały to kiedyś Zakłady Metali Lekkich Kęty) to miał
    full wypas ;-)
    Kolega, który wymienia 20 letnią dachówkę jest ze Śląska.
    Jacek