  • 31. Data: 2010-02-09 17:14:32
    Temat: Re: Dla milosnikow :-)
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:hks2v6$9q5$1@news.interia.pl...

    > Dokladnie tak, ale zyskali by na eksporcie.:-)

    Na wymianie z Chinczykami sa od dawna w plecy, przy slabszym dolarze byloba
    jeszcze wieksza skala.

    > To nie moja teoria a zaslyszana gdzies tam. Teoretycznie mozliwa, ale
    > wydaje sie dosc ryzykowna.

    Tez slyszalenm, ale wyglada mi to na spiskowa koncepcje - biedni amrykanie
    stracili domy i prace bo rzad mial diabelski pomysl jakby tu sie pozbyc
    chinskiego balastu. Wskazanie "tych na wysokich stołkach" zawsze
    psychologicznie wychodzi lepiej niz przyznanie sie do zycia na kredyt.

    No wlasnie.

  • 32. Data: 2010-02-09 17:25:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No ale my w kontekscie rekuperatora - cieple schlodzone, wstrzasniete, nie
    > mieszane.

    Majac klimatyzacje to owszem, ale bez to nadal koszty komfortu. W artykule
    chodzilo o zmniejszenie zuzycia energii. Pracujacy rekuperator latem bez
    zainstalowanej klimy to odwrotne zjawisko. Ciekawe, czy normy zabranialy by
    uzywania klimatyzacji mechanicznej latem w domach bez klimy. :-)

    > Ja mam sypialnie pod dachem w zachodnio-poludniowym narozniku - po calym
    > dniu prazenia jest naprawde cieplo od scian. W mieszkaniu mialem to samo i
    > klime mialem jako priorytet.

    Ja narazie skupiam sie na dobrym ociepleniu dachu, bo ten jest czarny. Jak
    30cm welny nie da rady, to bede myslal dalej. Fajnie by bylo miec
    centralna... :-)

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2010-02-09 17:34:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > chinskiego balastu. Wskazanie "tych na wysokich stołkach" zawsze
    > psychologicznie wychodzi lepiej niz przyznanie sie do zycia na kredyt.

    O to prawda niestety. Czytalem ostatnie opracowania dotyczace fluktuacji
    oszczednosci w stosunku do zadluzenia. W stanach wskaznik ten chyba jest
    najgorszy. W ogole rozwiniete gospodarki maja wieksza tendencje do zycia na
    kredyt. Nam tez regularnie spada. Ale zycie na kredyt to chyba amerykanska
    specjalnosc.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2010-02-09 17:42:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ja narazie skupiam sie na dobrym ociepleniu dachu, bo ten jest czarny. Jak
    > 30cm welny nie da rady, to bede myslal dalej. Fajnie by bylo miec
    > centralna... :-)

    Przy centralnej masz wieksze szanse na grzyby w kanalach wentylacyjnych -
    split jest latwiejszy do opanowania.

  • 35. Data: 2010-02-09 19:41:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > najgorszy. W ogole rozwiniete gospodarki maja wieksza tendencje do zycia
    > na kredyt. Nam tez regularnie spada. Ale zycie na kredyt to chyba

    Kto wie czy to (kredyty) nie jest ich (rozwinietych gospodarek) glownym
    napedem - one nia maja lokomotywy pt. sprzedajmy nasza tania prace tym
    rozpasanym konsumpcjonistom.

  • 36. Data: 2010-02-09 20:04:11
    Od: M <M...@w...pl>

    Tornad pisze:

    > Nie 2 znacznie wiecej ale to jest podobnie jak u nas; ja zarabialem 30

    Ile wg ciebie zarabia Chińczyk w Chinach?

    Wszedłem. Niczego takiego tam nie ma.

    M.

  • 37. Data: 2010-02-09 21:29:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]

    Zapomnialem ostatnio, w kontekscie ataku na WTC wizerunek rzadu USA jak dla
    mnie nie jawi sie wyjatkowo humanitarnie.

    > Kto wie czy to (kredyty) nie jest ich (rozwinietych gospodarek) glownym
    > napedem - one nia maja lokomotywy pt. sprzedajmy nasza tania prace tym
    > rozpasanym konsumpcjonistom.

    To tez, ale jednak PKB, czy scislej PNB rosnie szybciej. To by wskazywalo,
    ze zycie na kredyt jest procesem wtornym. Zreszta na grupie optymistow
    kredytowych przybywa. Sa czasami grupowe zalozenia, ze sredni miesieczny
    dochod rodziny to 8000 netto, pytanie tylko gdzie ja zyje? Cos w stylu, nie
    jest zle, bedzie tylko lepiej to mozna nieco wiecej na kredyt. Z czasem
    zobowiazanie bedzie relatywnie spadac. Nie pierwszy raz chocby na tej grupie
    czytalem o statystycznym wzroscie pensji na przestrzeni ilus tam lat, a jak
    wiadomo psychologia w ekonomii to jeden z wazniejszych czynnikow. Nikt nie
    martwi sie pojeciem dobrobytu ekomicznego netto i nie wielu zauwaza, ze
    wyzsze zarobki nie zawsze czynia nas bogatszymi. Przykladem moze byc Tornad
    opisujacy czasami stosunek zarobkow do kosztow w USA, no ale grunt to
    wierzyc. :-)

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2010-02-09 21:30:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Przy centralnej masz wieksze szanse na grzyby w kanalach wentylacyjnych -
    > split jest latwiejszy do opanowania.

    A to racja, o tym nie pomyslalem.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2010-02-10 02:27:19
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Wszedłem. Niczego takiego tam nie ma.
    >
    > M.

    Rzeczywiscie, to co mialem na mysli jest delikatnie mowiac trudne do
    znalezienia.
    Ja w styczniu przegladnalem strone IPCC i znalazlem komentarz jakiegoc
    szarmana, ktory byl oburzony tym, ze jacys rosyjscy hakerzy mieli czelnosc
    przeczytac prywatna korespondencje miedzy naukofcami. Tam chodzilo o to, ze
    oni, te naukofce przewidzieli, ze lodowce himalajskie zanikna po 32 latach. A
    one w ostatnich trzech latach nie tylko nic sie nie zmniejszyly a wrecz tego
    lodu w Himalajach znacznie przybylo. Okazalo sie, ze jeden z naukofcow pomylil
    sie w dzieleniu liczb dziesietnych; mialo byc 320 lat a nie 32 jak napisali.
    Oto to jego tlumaczenie sie dla prasy.
    http://www.ipcc.ch/pdf/presentations/rkp-statement-4
    dec09.pdf

    W tym samym czasie, w prasie ukazalo sie krotkie streszczenie tej zhakerowanej
    korespondencji, z ktorej najciekawszym byl list jednego naukofca do drugiego,
    ze wystarczy podniesc temperature oceanow o zaledwie 0.15 C aby trend
    globalnego ocieplenia utrzymac. Fajnie sobie to wykombinowali no bo oceany
    zajmuja te ponad 70 procent powierzchni Ziemi wiec ten ulamek stopnia
    przemnozony przez duza powierzchnie duzo zrobi. A w tym czasie na ladzie moga
    byc trzaskajace mrozy. Srednia i tak wyjdzie rosnaca.
    Wczesniej czytalem, ze satelita mierzacy powierzchnie lodow
    arktycznych "pomylil" sie, oczywiscie na korzysc ociplaczy o obszar rowny
    powierzchni stanu Kalifornia w USA. Jakos tak sie zawsze sklada, ze myla sie
    tylko w jedna strone. Potem to prostuja gdzies na ostatnich stronach gazet ale
    w glowach gawiedzi pozostaje strach co to bedzie jak poziom morz i oceanow
    podniesie sie o pol metra. A jak sie Antarktyda stopi to nas zaleje na
    amen...A jak za sto lat temperatura podniesie sie o 2 stopnie to ludzie z
    poludnia napadna na tych z polnocy... zaczna sie niekontrolowane migracje
    ludnosci za woda, za zimnem, bo im tam bedzie za goraco. Takie bzdury niestety
    tez juz czytalem.
    I jak przeczytasz ten tekst to zauwazysz, ze gosciu podpiera sie tym, ze 180
    panstw podpisalo protokol wiec w domysle niemozliwym jest aby tak szacowna i
    zaakceptowana przez caly swiat instytucja IPCC mogla sie mylic.
    Reasumujac uwazam, ze IPCC wczesniej czy pozniej ale bedzie musial zmienic
    nazwe na klimatgate. To na pamiatke afery watergate za Niksona chyba; tam tez
    podsluchy doprowadzily do tego, ze pan prezydent USA, nawet niezly, ale musial
    odejsc.
    I powtarzam; klimat, temperatury na Ziemi, ulegaja okresowaym zmianom, taka
    jest juz ich zbojecka natura. Ale to nie dlatego, ze ilosc CO2 sie zmienia
    lecz dlatego, ze nasze kochane Sloneczko przezywa swoje wzloty i upadki. A
    poziom CO2 moze byc tylko wynikem tych zmian a nie ich powodem. Po prostu
    woda oddaje troche tego CO2 do atmosfery gdy jest goraca a chetnie go
    przyjmuje gdy jest zimna. Z tym, ze tam jeszcze algi ten gaz sobie konsumuja i
    wlasciwie one dbaly o wlasciwy poziom CO2 w wodach oceanow, a tych ostanio
    jakby mniej. Moze dlatego, ze wybili wieloryby, wiec kryla jest za duzo zatem
    alg mniej. A jak alg mniej to nie ma komu CO2 konsumowac i dlatego jego poziom
    ciagle rosnie. Taka teoria, prosta zaleznosc ekologiczna, tez jest nie tylko
    mozliwa ale o rzad wartosci bardziej prawdopodobna.
    Ale farmerzy amerykanscy nadal musza placic po 170 dolarow rocznie od kazdej
    krowy bo te bydlaki popierduja na pastwiskach. Ale jak ta niezjedzona trawa
    zgnije, czy sie spali to co sie z tym CO2 po niej dzieje? Pod ziemie sie
    zapada? Wtedy jest cacy ale jak krowa ja zezre i jeszcze da mleko to jest be.
    Dla mnie to jest normalne oszustwo.
    Mleko sojowe jest teraz w modzie gdyz pijace go dzieci szybciej sie rowijaja.
    Do tego stopnia, ze w wieku 8 lat juz im jajaka obrastaja. Tyle, ze potem taki
    dzieci miec nie moze ale to juz jego problem. I temat nie na szacowna grupe
    budowlanych.
    Pzdr.
    Tornad

  • 40. Data: 2010-02-10 07:25:04
    Od: M <M...@w...pl>

    Tornad pisze:

    > Rzeczywiscie, to co mialem na mysli jest delikatnie mowiac trudne do
    > znalezienia.

    Rzeczywiście. Nic nie znalazłeś.

    > Ja w styczniu przegladnalem strone IPCC i znalazlem komentarz jakiegoc
    > szarmana, ktory byl oburzony tym, ze jacys rosyjscy hakerzy mieli czelnosc

    O Rosji już pisaliśmy. Jestem ciekawe tych listów. Czytałeś je? Może
    jakiś link?

    Reszta to gdzieś czytałem, gdzieś słyszałem. Ja mogę dać mnóstwo takich
    argumentów. Jeśli masz konkrety to poproszę - jeśli masz wypowiedzi dla
    prasy jako artykuły naukowe to EOT.

    M.