  • 21. Data: 2019-01-08 17:53:52
    Temat: Re: Dom szkieletowy "paroizolacja" scian zewnętrznych.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 16:20 Tomasz <j...@g...com> pisze:

    > Też na to zwróciłem uwagę.

    Tak czytam Twój wątek i się zastanawiam: po kiego Ci ta folia.
    Jesteś sam, masz 75 lat - dzieci z pieluchami już raczej nie będziesz
    miał, gotowanie dla jednej osoby to nie to samo co dla pięcioosobowej
    rodziny. Skąd Ci się ta woda weźmie w chałupie? - otwartą saunę planujesz?
    Goście, nawet w sporej ilości przez kilka dni w roku bilansu nie zmienią.
    Olej to i zrób same KG bez żadnych foli, osb, mpf czy desek. Szkoda kasy i
    życia, ciesz się tym co już masz. Chyba, że (o czym nie wspominasz) dom
    będzie w spadku dla dzieci/wnuków i chcesz im zrobić na tip-top... - ale
    to niech się trochę dołożą do tej folii :-)

    TG

  • 22. Data: 2019-01-08 18:58:48
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 08:41:05 UTC-6 użytkownik Budyń napisał:
    > W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 15:21:46 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    >
    > weź mu chłopie nie mieszaj - folia z zewnątrz to jest zupełnie co innego niz ta
    wewnątrz. Tomaszu - punkty wiarygodnosci temu pomocnikami spadaja :)

    https://www.diynetwork.com/how-to/rooms-and-spaces/e
    xterior/walls-exterior-walls

    Ja nie wiem co wy tam kombinujecie i co chcecie osiagnac.
    Amerykanie robia tak jak w linku.
    Dodatkowe warstwy ochronne poza ta zewnetrzna daja tylko w lazienkach i w niektorych
    miejscach w kuchniach.

    Poza powyzszym, od srodka nie daja paroizolacji.

    Nie widze sensu dawac folii od srodka aby chronic drewno konstrukcji.
    Nikt stolow w domu folia nie oklada.

    Cos widze ze ten dom bedzie sie tu wiecej przewijal w przyszlosci.

  • 23. Data: 2019-01-08 19:44:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 18:58:50 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    wewnątrz. Tomaszu - punkty wiarygodnosci temu pomocnikami spadaja :)

    > https://www.diynetwork.com/how-to/rooms-and-spaces/e
    xterior/walls-exterior-walls

    This site is not available in your country

    b.

  • 24. Data: 2019-01-08 20:20:14
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 12:44:57 UTC-6 użytkownik Budyń napisał:

    wewnątrz. Tomaszu - punkty wiarygodnosci temu pomocnikami spadaja :)

    > This site is not available in your country

    A to niespodzianka :)
    Moze ta bedzie chetniejsza do wspolpracy?
    https://buildingscience.com/documents/enclosures-tha
    t-work/high-r-value-wall-assemblies/high-r-value-dou
    ble-stud-wall-construction

    W praktyce wewnetrznej folii sie nie daje bo reszta konstrukcji powinna zapewniac
    szczelnosc i brak wentylacji wilgotnym powietrzem przestrzeni w scianie.

    Tyle ze w domu Tomasza juz jest spartolone wiec ratowanie tego bedzie powodowac
    kolejne problemy.

    Warto nadmienic ze sa wynalazki takie jak ten:
    https://www.greenbuildingadvisor.com/article/all-abo
    ut-larsen-trusses
    (klikac na galerie).
    Gdzie folia jest od wewnatrz (tak jakby) ale amerykanie unikaja tego bo to powoduje
    problemy innego rodzaju (uszczelnianie gniazdek, przepustow, dbanie o to aby po
    ewentualnym uszkodzeniu plyty gipsowej naprawe zrobic dobrze itp).

    W praktyce oni dbaja o to aby sciana byla wypelniona maksymalnie i wiater w niej nie
    hulal pod zadna postacia a folia jest od zewnatrz.

    Ale tak jak napisalem inicjalnie, te technologie sa ulomne od samego poczatku i aby
    calosc zrobic relatywnie dobrze trzeba wiedziec jaki jest aktualny stan i jakie sa
    mozliwosci. Dlatego zasugerowalem ofocenie domku i wtedy mozna dumac.
    Bo zasugerowanie na slepo dania folii na sciany moze skonczyc sie np. tym ze Tomasz
    jak juz zrobi to przyjdzie i stwierdzi ze przeciez mu wiater od dolu/gory hula bo tam
    nie bylo szczelne a nikt nie powiedzial ze ma byc...

  • 25. Data: 2019-01-08 20:29:56
    Od: s...@g...com

    wewnątrz. Tomaszu - punkty wiarygodnosci temu pomocnikami spadaja :)

    > This site is not available in your country

    I znalazlem ciekawy kawalek:

    http://www.homebuildercanada.com/2802_bldg-sc.htm

    Wazny element:
    For the mild, humid, coastal zones such as Vancouver and St. John's, for walls with
    and without an OSB interlayer, the risk of condensation increases as the vapour
    permeance of the foamed insulating sheathing increases. This is because the higher
    outdoor water vapour pressure (humidity) is pushing the water vapour into the wall
    cavity. Less vapour permeable foamed insulating sheathings will reduce the risk of
    condensation inside the wall.

    Tak czy siak to walka z wiatrakami bo jak wilgoc w sciane wejdzie (a wejdzie bo ta
    folia jej to umozliwi) to tak dlugo jak izolacja jest zle zrobiona to jest
    pozamiatane. A jak jest dobrze zaizolowane to folia tylko troche pomoze i to tylko
    jak nie jest nigdzie uszkodzona.

    Temat jest szeroki i dlatego zasugerowalem dokotoryzacje z tematu bo jest ogromna
    szansa na zrobienie czegos zle.

  • 26. Data: 2019-01-08 20:35:48
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 20:20:15 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > W praktyce wewnetrznej folii sie nie daje bo reszta konstrukcji powinna zapewniac
    szczelnosc i brak wentylacji wilgotnym powietrzem przestrzeni w scianie.

    dyfuzja pary to zupełnie co innego niz hulanie wiatru. Aczkolwiek owy wiatr mocno by
    sprawe pogorszył.

    a w technologie amerykanskie nie wierzę - sciany są cieniutkie, izolacyjnosc nędzna,
    problemów znanych sporo. Ja budowalem nieco po swojemu :)

    foty są wskazane

    b.

  • 27. Data: 2019-01-08 20:39:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 20:29:57 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    cavity. Less vapour permeable foamed insulating sheathings will reduce the risk of

    abo te amerykance nic nie rozumieją - nie chodzi o to czy woda sie pojawi, bo wiadomo
    ze sie pojawi. Chodzi o to czy wyschnie.

    b.

  • 28. Data: 2019-01-08 20:40:10
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 13:35:51 UTC-6 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    >
    > a w technologie amerykanskie nie wierzę - sciany są cieniutkie, izolacyjnosc
    nędzna, problemów znanych sporo. Ja budowalem nieco po swojemu :)

    Mam podobne zdanie o ichniej technice ale z drugiej strony nieco rozumiem czemu robia
    tak jak robia. To temat na osobna dyskusje wiec nie ma sensu roztrzasac.

    Tu mamy sie naradzic jak ten domek Tomasza ogarnac i najistotniejsze jest nie to czy
    folie dac czy nie albo czy zrobic po amerykansku czy nie tylko to ze temat trzeba w
    tej technologii ogarnac calosciowo.

    A potem doktoryzacja :)

  • 29. Data: 2019-01-08 20:42:17
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 13:39:49 UTC-6 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    > >

    > abo te amerykance nic nie rozumieją - nie chodzi o to czy woda sie pojawi, bo
    wiadomo ze sie pojawi. Chodzi o to czy wyschnie.

    Dlatego tam jest szczauka z przeplywem powietrza.
    I bez doktoryzacji to nie wiadomo jak go zapewnic dobrze i czy polski material
    izolacyjny sie nada aby szczauka byla dobrze zaimplementowana :)

    Ale moze nie bedzie tak zle. Moze domek Tomasza stoi w suchej okolicy i jest szansa
    ze problemu po prostu nie bedzie...

  • 30. Data: 2019-01-09 12:49:36
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-01-08 o 17:53, Tomasz Gorbaczuk pisze:,
> [...]
    > czym nie wspominasz) dom będzie w spadku dla dzieci/wnuków i
    > chcesz im zrobić na tip-top... - ale to niech się trochę

    Chyba masz rację, moje dzieci nigdy tu nie beda mieszkały,
    po mojej smierci najprawdopodobniej sprzedadzą to.