  • 61. Data: 2019-01-27 13:16:28
    Temat: Re: Dom szkieletowy "paroizolacja" scian zewnętrznych.
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 stycznia 2019 12:22:02 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
    > Ja planuję część ścianek działowych obić deskami (boazeria)
    > i muszę na wełnę dać jakąś folie aby zapobiec pyleniu wełny
    > do mieszkania poprzez szczeliny w boazerii.
    > Folia paroizolacyjna odpada bo wszystko w środku zaraz mi
    > zgnije.

    a od czego miałaby zgnić? Qurcze, mnie czasem cycki opadają.
    Jeszcze raz - gnicie itp kłopty wynikaja z obecności wilgoci (ale nie pary wodnej, ta
    nam nie przeszkadza). Para wodna gdy sie schłodzi skrapla się, temperatura tego
    punktu nazywa sie punktem rosy.
    No to ja pytam - co spowoduje ze w scianach wewnetrznych będzie sporo nizsza
    temperatura?

    >Myślę że do zabezpieczenia przed pyleniem dobra
    > będzie membrana paro przepuszczalna układana w kierunku na
    > zewnątrz ściany.

    Moze być folia, moze być i membrana. A jesli dechy będą na piórowpust to pewnie
    niczego nie potrzeba.

    b.

  • 62. Data: 2019-01-27 13:39:21
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-01-27 o 13:16, Budyń pisze:

> [...]
    punktu nazywa sie punktem rosy.
    > No to ja pytam - co spowoduje ze w scianach wewnetrznych będzie sporo nizsza
    Para ani skraplanie mnie nie interesuje tylko wilgoć zawarta
    w wełnie w momencie jej szczelnego zamykania.

    > Moze być folia, moze być i membrana. A jesli dechy będą na piórowpust to pewnie
    niczego nie potrzeba.
    Niektóre ścianki działowe będą mieć z jednej strony płytę KG
    a z drugiej deski, wtedy dam membranę tylko od strony desek.

  • 63. Data: 2019-01-27 13:58:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 stycznia 2019 13:39:01 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:

> [...]
    tego punktu nazywa sie punktem rosy.
    > Para ani skraplanie mnie nie interesuje tylko wilgoć zawarta
    > w wełnie w momencie jej szczelnego zamykania.

    masz zamiar wkladać mokrą wełnę? nieortodoksyjne, nie powiem

    b.

  • 64. Data: 2019-01-27 18:01:55
    Od: l...@g...com

    Chłop grzecznie pyta, to trzeba grzecznie odpowiedzieć. Przy ścianach działowych w
    pomieszczeniach grzanych nic nie powinno się skraplać.
    Może być jedynie problem ze ścianami, oddzielajacymi dom np. od garażu
    nieogrzewanego, lub słabo grzanego(przypadek jednego z kolegów), od spiżarki,
    wiatrołapu, garderoby itp.

  • 65. Data: 2019-01-27 18:47:24
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-01-27 o 13:58, Budyń pisze:

    > masz zamiar wkladać mokrą wełnę? nieortodoksyjne, nie powiem

    Wełnę już włozyłem, zimą w nieogrzewanym domu, nie wiem jaką
    ma wilgotność.
    Nie będę czekał do lata bo w lecie to już chce tam mieszkać.

  • 66. Data: 2019-01-27 18:49:32
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-01-27 o 18:01, l...@g...com pisze:
> [...]
    nieogrzewanego, lub słabo grzanego(przypadek jednego z kolegów), od spiżarki,

    Już pisałem że para ani skraplanie mnie nie interesuje tylko
    wilgoć zawarta w wełnie w momencie jej szczelnego zamykania.

  • 67. Data: 2019-01-27 19:21:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-01-27 o 18:47, Tomasz pisze:

    > Wełnę już włozyłem, zimą w nieogrzewanym domu, nie wiem jaką ma wilgotność.
    > Nie będę czekał do lata bo w lecie to już chce tam mieszkać.

    Zimowe powietrze jest bardzo suche. Nawet jeśli wydaje się wilgotne. Po
    ogrzaniu no pokojowej temperatury okaże się znacznie suchsze od
    powietrza, które mamy latem.

    --
    MN

  • 68. Data: 2019-01-27 20:37:21
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-01-27 o 19:21, Marcin N pisze:

    > Zimowe powietrze jest bardzo suche. Nawet jeśli wydaje się
    > wilgotne. Po ogrzaniu no pokojowej temperatury okaże się
    > znacznie suchsze od powietrza, które mamy latem.

    Czyli jest OK i nie muszę się martwić.

  • 69. Data: 2019-01-28 11:22:29
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 27.01.2019 o 18:49, Tomasz pisze:

    > Już pisałem że para ani skraplanie mnie nie interesuje tylko wilgoć zawarta
    > w wełnie w momencie jej szczelnego zamykania.

    Szczelnego?
    Pobierz darmowe WUFI https://wufi.de/en/service/free-wufi-versions/
    Zdefiniuj ~standardową przegrodę wkładając folię PE 0.2 (87m) i zobacz na
    symulacji (godzina po godzinie nawet można tempo ustawić) że ta folia wcale
    nie jest czymś nie do przejścia dla pary.

    Gdybyś zdefiniował ścianę zewnętrzną z suporexu i dał na zewnątrz Xcm styro
    a od środka taka folię PE0.2 np. pod KG, to wtedy faktycznie zamykasz wilgoć
    (duużo wody) w ścianie na 4+ lata(!) - bo technologicznie (wg. tego
    programu) suporex 24cm może mieć nawet 300kg wody/m3 (bo latem dużo deszczy
    było podczas budowy).
    Co nie znaczy że ta woda nie wyjdzie ze ściany, ale na symulacji WUFI to
    naprawdę nieładnie wygląda, zwłaszcza dla ściany północnej.
    Bez tej folii, a z tynkiem np. gipsowym od wewnątrz, ściana wysycha w 1 do
    2 lat - wysycha do stanu powiedzmy 60-50% wilgotności i nie ma już
    zmagazynowanej wody lub ilości niewielkie 2-6kg/m3.

  • 70. Data: 2019-02-03 17:48:55
    Od: "Adam" <d...@b...pl>

    Tomasz napisał:
    > Z wykańczaniem wewnętrznym ścian zewnętrznych już jakoś sobie poradziłem,
    > teraz mam problem ze ścianami działowymi.
    > Jak wszyscy radzą, w celu wytłumienia dźwięków najlepiej wypełnić wnętrze
    > ściany działowej wełna mineralną. Tomasz

    Człowieku, widzę że idziesz po największej linii oporu i ze wszystkimi
    najgorszymi technikami z domu betonowego.
    Po kiego ta wełna ci w ścianach wewnętrznych, masz za dużo kasy do wywalenia
    w błoto?
    Jak chcesz izolacji akustycznej to wsyp tam trocin, lub grubszego żwiru,
    proste, tanie i skuteczne, żadne folie ci nie będą potrzebne.
    Zgaduję że zewnętrzne ściany też wełna ociepliłeś i okryłeś foliami?