  • 71. Data: 2019-02-03 20:07:49
    Temat: Re: Dom szkieletowy "paroizolacja" scian zewnętrznych.
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 03 Feb 2019 17:48:55 +0100, Adam wrote:
    > Jak chcesz izolacji akustycznej to wsyp tam trocin, lub grubszego żwiru,
    > proste, tanie i skuteczne, żadne folie ci nie będą potrzebne.

    Bardzo fajnie działa także wełna owcza. Co roku tu i ówdzie docieplam nią
    dom w miejscach w których wieje. Wełna nie uklepuje się z czasem,
    gryzonie jej nie lubią, a materiał bardzo tani (ew. darmowy).

    Mateusz

  • 72. Data: 2019-02-03 22:34:36
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 lutego 2019 18:49:12 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Człowieku, widzę że idziesz po największej linii oporu i ze wszystkimi
    > najgorszymi technikami z domu betonowego.
    > Po kiego ta wełna ci w ścianach wewnętrznych, masz za dużo kasy do wywalenia
    > w błoto?
    > Jak chcesz izolacji akustycznej to wsyp tam trocin, lub grubszego żwiru,
    > proste, tanie i skuteczne, żadne folie ci nie będą potrzebne.
    > Zgaduję że zewnętrzne ściany też wełna ociepliłeś i okryłeś foliami?

    wersja z trocinami mi si epodoba - jak sie zajara to kominek gotowy. Co prawda
    jednorazowa imperaz ale co tam.

    b.

  • 73. Data: 2019-02-03 22:39:29
    Od: l...@g...com

    Wełna owcza jest/była stosowana przy montażu okna dachowego jednego z producentów.

  • 74. Data: 2019-02-03 22:54:17
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 03 Feb 2019 13:39:29 -0800, losspistolss wrote:
    > Wełna owcza jest/była stosowana przy montażu okna dachowego jednego z
    > producentów.

    Tak, ale oni ją piorą, a tego robić nie należy. A potem próbują naprawić
    w ten sposób skrzywdzony materiał impregnując go nie wiadomo czym.

    Mateusz

  • 75. Data: 2019-02-15 01:58:33
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-02-03 o 17:48, Adam pisze:

> [...]
    > nie będą potrzebne.
    > Zgaduję że zewnętrzne ściany też wełna ociepliłeś i okryłeś

    Chyba nie widziałeś nigdy konstrukcji ścian działowych domu
    szkieletowego, to są pojedyncze pionowe słupki. Jak Ty
    chciałbyś miedzy te słupki wsypać żwir lub trociny?
    Wełna mineralna to się między słupkami trzyma sama, to jest
    jej zaletą.

  • 76. Data: 2019-02-19 12:22:56
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.02.2019 01:58, Tomasz wrote:

> [...]
    > te słupki wsypać żwir lub trociny?
    > Wełna mineralna to się między słupkami trzyma sama, to jest jej zaletą.

    Dzisiaj byłem u kogoś w domu szkieletowym. Wszystko słychać przez
    ściany, na piętrze nie da się nawet chodzić, trzeszczy i słychać na
    parterze. Spuszczanie wody, odgłosy...coś okropnego.
    Nie polecam nikomu szkieletora...

  • 77. Data: 2019-02-19 13:46:11
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lutego 2019 12:22:56 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > ściany, na piętrze nie da się nawet chodzić, trzeszczy i słychać na
    > parterze. Spuszczanie wody, odgłosy...coś okropnego.

    jak sie robi po taniości... U mnie są sciany wewnętrzne
    GK
    osb 10mm
    konstrukcja
    osb 10mm
    GK

    a mogłem zaoszczędzić:)

    b.

  • 78. Data: 2019-02-19 14:03:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-02-19 o 13:46, Budyń pisze:

    > jak sie robi po taniości... U mnie są sciany wewnętrzne
> [...]

    A pomiędzy OSB powietrze?

    Robert

  • 79. Data: 2019-02-19 14:12:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lutego 2019 14:03:37 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > A pomiędzy OSB powietrze?

    kostrukcja to słupki drewniane+wełna, uznałem ze to oczywiste, moze przesadziłem
    jesli padaja tu pomysły zasypywania przestrzeni miedzy słupkami żużlem :)

    b.

  • 80. Data: 2019-02-19 15:14:08
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 19.02.2019 13:46, Budyń wrote:

    > jak sie robi po taniości... U mnie są sciany wewnętrzne
> [...]

    Po prostu nie wiem jak to powinno być zbudowane ale byłem kiedyś w
    niejednym domu w Skandynawii i też było słychać przez ściany.