  • 61. Data: 2017-11-07 22:53:04
    Temat: Re: Dom z kontenerów morskich do Adama i Krisa
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 22:13:28 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Kris, czytam, nie chcę sie odzywać, bo niema po co.

    To się nie odzywaj;)

    >ale jak sie nie
    > odezwę, to do końca internetu bedziesz to powtarzał. Więc mówię nie.

    Jednak sie odzywasz- no i ok

    > stodoła z desek, będzie miała po 2 latach szpary na palec. deski same w
    > sobie nie zapewniają nośności, niczego wiecej niż stodoły.

    A co jeszcze maja zapewnić?

    > zajęcie sie
    > drewnem żeby nie zgniło to druga para kaloszy.

    A używanego(pewnie rdzewiejącego już) kontenera za 5tys sztuka to "pielegnować nie
    trzeba

    >podłogi brak.

    W kontenerze masz podłogę?
    Dywan na blachę rzucisz?
    Ale ok podłoga 100m2 to 7m3 betonu lub 3m3 desek
    Zrobienie senownie podłogi w 5 połączonych kontenerach uważasz że tańsze będzie?
    >dom, policzyłeś. przyjąłeś jakieś chore dane,

    Gdzie chore?
    Szczegóły proszę
    Bo ja podałem linki do cen suporesku, blachy itp

    > wyszła Ci rewelacyjna cena.

    Normalna cena za 120m2 murów i 150m2 dachu
    To etap mniej więcej taki jak ustawienie i pospawania kontenerów
    I tu i tu masz 100m2 powierzchni i na łeb nie pada
    Tyle że murowane wychodzi połowę taniej

    > jakbyś to pomnożył przez dwa, to możesz dlamnie takie chałupy stawiać,

    W którym miejscu zrobiłem błąd- napisz będzie nam się sensowniej gadało

    > ja ich sprzedam 100 na miesiąc.

    Suporeks dostałeś link na allegro, blacha tak samo, drewno też tam znajdziesz.
    Poszukaj lokalnie u Siebie może i w podobnych cenach kupisz.
    Do tego zaprawa, gwoździe itp oraz ze dwóch ludzi na dwa tygodnie nająć musisz
    Działki i fundamentu nie liczę bo to przy kontenerach też potrzebne

    >Tylko jak się to ma do ostatnich
    > lamentów gościa którego skasowali coś koło 30 tyś za samą robociznę dachu?

    O budżetowe rozwiązania pytałeś to zaproponowałem dach z blachodachówki za
    1200zł+trochę drewna.
    Gościu o którym piszesz jednak co więcej robił

    > Żyjemy w takim świecie, że nawet jeśli coś da się tanio wyprodukować,
    > naprzykład dom zbudowany z prefabrykowanych ścian, klocków, segmentów,
    > to o i tak zostanie sprzedany za cenę porównywalną do innych produków.
    > więc tanio = samodzielna kombinacja. Więc jeśli kiedykowlwiek mieszkanie
    > w kontenerach będzie legalne, wtedy zacznę liczyć rzetelnie koszty.

    To i porównałem Tobie koszt kontenerów, szopki z drewna i pomieszczenia murowanego o
    podobnym metrażu.
    Kontenery do tego etapu najdrożej a na dalszych etapach nic nie przyoszczędzisz mając
    za podstawę kontenery.

    > TEraz dziękuję wszystkim ( na serio) za wszelkie porady. Gdyby komuś
    > wpadła w oko/ucho technologia budowy taniego domu - ja jestem chętny

    Budowa domu to prosty proces
    Do etapu "kontenerowego" czyli mury i dach koszt jest niewielki(pomijam cene działki)
    A dalej to tzw wykończeniówka i tam można wydać ile się ma
    Ja na swój dom(ok200m2) z działką wydałem poniżej 300tys(raczej niewiele powyżej
    250tys) a znam takich co za podobny dom w podobnym standardzie wykończenia ponad pół
    miliona wydali.

  • 62. Data: 2017-11-08 18:47:51
    Temat: Re: Dom z kontenerów morskich
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > m3 drewna z tartaku to na dzisiaj pewnie koło 1tys zł kosztuje
    > Więc jeszcze taniej jak z kontenerów wyjdzie zbicie drewnianej szopki
    > W niej też się da mieszkać
    Tak, można zrobić drewnianą szopę, fachowo to się nazywa dom szkieletowy,
    ale to jest bardziej skomplikowane niż murowanie, do prostego murowania
    dzieżko dziś fachowca znaleźć a co dopiero do domu drewnianego.

    Z szopą jest jeszcze ten problem że to zostanie uznane za budynek i
    wszystkie podatki i haracze na to spadną a założeniem jest życie nie
    budynku. Chociaż widzę że sporo domku drewnianych postawionych jest nie na
    fundamentach, tylko na betonowych słupkach, więc może to chodzi o to że
    wtedy to nie budynek, bo nie posiada fundamentów, czyli nie jest trwale
    związany z gruntem.

    Może za 1tys zł kupić m3 drewna, ale na same deski zewnętrzne musiał byś
    kupić ze 3 m3 drewna, a jeszcze konstrukcja nośna, czyli szkielet, więc na
    samo drewno wydasz tyle co na kontener, a te drewno musisz jeszcze obrobić,
    zaimpregnować, pomalować, no i jeszcze zbić tą szopę

  • 63. Data: 2017-11-08 18:56:24
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Moim zdaniem właśnie w kontenerze ocieplenie jest mega trudne do
    > wykonania - np. w okolicach okna, drzwi, bramy. Nie mam żadnego
    > pomysłu jak zamocować okno żeby blacha nie była wystawiona
    > na chłodek. A blacha ma kilka razy lepszą przewodność ciepła niż
    > mur i taki sam mostek w przypadku blachy będzie kilkukrotnie
    > więcej wywalał ciepła na zewnątrz.

    Ocieplenie w kontenerze jet mega proste, stawiasz drewniane łaty, układasz
    wełnę, lub styro między nimi i potem zakrywasz to deską, lub płytą GK,
    malujesz i wszystko.
    Wycinasz prostokąt, wstawiasz w to okno, mocujesz je do łat wewnętrznych,
    uszczelniasz styk okna z blachą jakimś silikonem i po robocie. Jak masz
    ocieplenie wewnątrz to żadnych mostków nie ma.
    Problemem może być skraplanie się pary wewnątrz na blasze, więc wychodzi
    żeby lepiej dać wełnę, bo wchłonie skropliny i odda do wnętrza.

  • 64. Data: 2017-11-08 18:58:18
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Kilkanaście razy już tam w środku łaziłem i za każdym razem jestem pod
    > wrażeniem.
    > https://www.zlotaproporcja.pl/2017/04/03/zamek-w-lap
    alicach-kaszuby-atrakcje/
    > Całkiem okazała budowla bez pozwolenia zrobiona;)

    Bez pozwolenia to urzędasy mogą nakazać rozbiórkę, bo to jednak budynek.

  • 65. Data: 2017-11-08 19:06:06
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > To już bym wolał w barakowozie mieszkać, niż w takiej metalowej klatce..
    > K.

    Można i w barakowozie, tylko u nas coś sobie słono liczą za takie, bo za
    gotowy to chcą 40-50 tyś.
    Za kontener dasz 5 tyś i musisz to jeszcze wykończyć wewnątrz, ale myślę że
    spokojnie zmieścisz się w połowie ceny co barakowóz. W sumie to barakowóz
    wygląda podobnie jak kontener.

  • 66. Data: 2017-11-08 19:11:18
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Pomijając ze za 30tys powinno się udać 10*10m z gazobetonu czy innego
    > poroszajsu wybudowac.1000szt bloczków
    > to 7tys. takie 4 sciany to myślę dwóch Mietków za 3tys wymuruje.
    > Dach- 150m2- 1200zły- Drewno i robocizna dachu- strzelam 5tys
    > Na szybko licząc więc: 7000zł+3000zł+1200zł+5000zł=16200zł
    > Pewnie coś pominąłem wiec niech jest 20tys i masz 100m2 zadaszonej
    > powierzchni Przypominam ze 5 kontenerów to ok 30tys wyszło

    Chyba jedno zero ci się zgubiło w tych wyliczeniach,
    bo 10x10m to postawisz za około 160 tyś a nie za 16 tyś :)
    Za 30 tyś to brat postawił sam dach na klocku 10x10m
    a dach to był akurat najmniejszy wydatek:)

  • 67. Data: 2017-11-08 19:25:01
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Od wewnątrz to się robi paroizolację / folię, więc wełna nic nie odda.
    > Conajwyżej grzyba :D
    > Widać, że fizyka budowli jest Ci obca. Dlatego Ci takie głupie pomysły
    > jak dom z kontenera wchodzą do głowy :)
    > pozdr.- Adam Sz.

    Jak się robi paroizolację to pewnie że grzyba dostaniesz, jak się daje
    wełnę, płytę i wentylację to grzyby masz tylko w lesie. I kto tu jest głąbem
    z fizyki?

  • 68. Data: 2017-11-08 19:32:39
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Więc jeśli kiedykowlwiek mieszkanie w kontenerach będzie legalne, wtedy
    > zacznę liczyć rzetelnie koszty.

    Pojęcie "mieszkania" jest nielegalne, takie słowo istnieje tylko w mowie
    potoczeni a i tak nie wiadomo co dokładnie oznacza. W prawie budowlanym i
    administracyjnym masz tylko pojęcie miejsca zameldowania.
    Wiec jeśli ktoś ci wciska ze mieszkanie w kontenerze jest nielegalne, to ty
    mu wciskasz że tam nie mieszkasz i tyle.

  • 69. Data: 2017-11-08 19:42:31
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Poczytaj mądrzejszych od siebie. Od wewnątrz robi się paroizolację,
    > od zewnątrz - maksymalną paroprzepuszczalność.
    > W kontenerze tego się nie da zapewnić, bo blacha jest raczej
    > mało paroprzepuszczalna ;) pozdr.-- Adam Sz.

    No i wyszło szydło z worka kto tu nie ma pojęcia o fizyce, ha ha ha.
    Ta fizyka budowlana to pewnie taka okrojona żeby budowlańcy coś zakumali, ha
    ha ha

  • 70. Data: 2017-11-08 20:19:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    --