  • 241. Data: 2010-09-26 18:15:02
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 19:14:21 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > porównujesz koszt domu od developera który buduje dla zysku a nie po
    > kosztach własnych z kosztem budowy we własnym zakresie. BEZ SENSU.

    Mnie zastanawia ile w takim przypadku wynosi ten zysk. 50%? 60%?

    Byłem niedawno na targach budowlanych. Królowały szeregówki na
    mikrodziałeczkach 300-400m2 w cenach 600k+. Poszaleli. Ale jednak ktoś to
    kupuje. Podziwiam.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 242. Data: 2010-09-26 18:20:39
    Od: "Papa 5murpfs" <komórowski@bober.pl>

    Órzytkownik "Jan Werbiński" napisał:

    > Paczpan, a samochód na chodzie to za 5 tys można zakupić.

    no to zrup pan na jego podwoziu taką chatke:O)

  • 243. Data: 2010-09-26 18:20:40
    Od: "Papa 5murpfs" <komórowski@bober.pl>

    > Tak jest najlepiej.

    pewnie że tak najlepiej, ale pewnie w praktyce żadko jest taka możliwosć:O(

    > Wiesz, radziłem sobie z wodą pod namiotem, czy w górach. To chyba można
    > tym bardziej poradzić sobie w takim domku?

    ja sobie radziłem i bez wody, czy to oznacza że w takim domku tszeba żyć jak
    w namiocie w gurach, długo tak raczej nie pociągniesz, a zwłaszcza gdy
    chodzisz do pracy:O)

    > Nie wiem jak sobie rozwiązują problem właściciele takich domków. Kibel
    > pewnie chemiczny, to wody prawie nie trzeba. Do spożycia i mycia przy
    > oszczędności wystarczy kilka razy mniej niż normatywne 80l/dobę/os.

    co to jest kibel chemiczny? i po kiego, nie wystarczy zwykły zbiornik?:O)
    najwięcej wody idzie do mycia i prania, chyba nie będziesz jej kupował w
    tesco?:O)
    tak czy siak, potem te ścieki z wody i kibla tszeba spuścić, w lesie nie
    będzie z tym problemu, ale będzie problem ze zdobyciem tej wody:O)

    > Może zaparkować koło Statoila? Tam jest wszystko. ;-)

    na statoil śfiatczą usługi lania wody i spuszczania ściekuf? jakie ceny wraz
    z parkowaniem?:O)

  • 244. Data: 2010-09-26 20:40:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Borys Pogoreło wrote:

> [...]
    >
    > Byłem niedawno na targach budowlanych. Królowały szeregówki na
    > mikrodziałeczkach 300-400m2 w cenach 600k+. Poszaleli. Ale jednak

    ten zysk ma też zabezpieczyć ryzyko inwestycyjne. Wiesz budujesz i nie wiesz
    kiedy sie domek sprzeda, trzeba przeżyć rok czy dwa dekoniunktury itd.
    Developer kórzy przeje cały zysk ma duże szanse bankructwa jak sie rynek
    chwilowo nasyci.

  • 245. Data: 2010-09-26 21:38:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Papa 5murpfs" i7o5an$qci$...@n...onet.pl

    > no to zrup pan na jego podwoziu taką chatke:O)

    Na Tarpanie, PolonezieTrucku... ;)

    -=-

    A mnie kurna się marzy chata taka

    --> http://www.gowinnebago.com/products/2011/access_acce
    ss_premier/

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    A mnie się marzy kurna chata
    Zwyczajna izba zbita z prostych desek
    Żeby się odciąć od całego świata

    http://spiewnik_turysty.republika.pl/kczmrek.html

  • 246. Data: 2010-09-26 21:56:54
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 22:40:32 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

> [...]
    > kiedy sie domek sprzeda, trzeba przeżyć rok czy dwa dekoniunktury itd.
    > Developer kórzy przeje cały zysk ma duże szanse bankructwa jak sie rynek

    Też racja, zbyt szybko to się na pewno nie sprzeda. Ale tak czy inaczej -
    ceny są koszmarne. Podobnie jak działek w okolicach Wrocławia.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 247. Data: 2010-09-27 00:47:54
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Papa 5murpfs" <komórowski@bober.pl> napisał w wiadomości

    > pewnie że tak najlepiej, ale pewnie w praktyce żadko jest taka
    > możliwosć:O(

    W praktyce taka możliwość jest prawie zawsze.

    > ja sobie radziłem i bez wody, czy to oznacza że w takim domku tszeba żyć
    > jak
    > w namiocie w gurach, długo tak raczej nie pociągniesz, a zwłaszcza gdy
    > chodzisz do pracy:O)

    Bez wody człowiek może żyć krótko. Ja pisałem o długotrwałym radzeniu sobie.

> [...]
    > tak czy siak, potem te ścieki z wody i kibla tszeba spuścić, w lesie nie
    > będzie z tym problemu, ale będzie problem ze zdobyciem tej wody:O)

    Mycie i pranie można robić w łaźniach i pralniach. Domek z linku ma
    prysznic. Ma też podłączenie do wody i kanalizy po znajomości.

    > na statoil śfiatczą usługi lania wody i spuszczania ściekuf? jakie ceny
    > wraz
    > z parkowaniem?:O)

    Wodę lejesz ze szlaufa, a ścieki do kratki. Przez jakiś czas się nie
    zorientują. ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 248. Data: 2010-09-27 00:57:34
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > No, no, zwłaszcza w jakimś odziedziczonym, zapchlonym mieszkanku o
    > powierzchni 25m2 na poddaszu ;D

    Widzisz tylko skrajności. Jesteś pesymistą, albo masz ograniczony horyzont.
    ;-)
    Idź do Ikei i zobacz jak fajnie można urządzić 25m2. Zapchlenie usuwamy
    porządkami i remontem.

    > Co zaś się tyczy wyścigu szczurów i spokojnego życia to zarówno na wsi jak
    > i w mieście można przeżywać jedno i drugie - to tylko jest kwestia
    > podejścia do życia oraz tego czy już się jest beneficjentem czy też nie.

    W Warszawie ciężko cieszyć się życiem mając do zapłaty 2x większe OC, czynsz
    i jadąc dokądkolwiek godzinę z hakiem. Z mojej pipidówy w godzinę lub
    półtorej docieram do dowolnego miejsca Berlina, Drezna, Wrocławia podobnie
    jak mieszkający w Warszawie do dowolnego miejsca Warszawy. W ciągu godziny
    lub półtorej mogę nurkować lub pływać nad krystalicznie czystym jeziorem, na
    nartach w górach, spływie kajakowym, docieram nad pięć lotnisk
    komunikacyjnych i drugie tyle aeroklubowych.

  • 249. Data: 2010-09-27 06:00:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2010 00:46, Ikselka pisze:

    > Dom zbudowaliśmy sami, siłami finansowymi własnymi oraz pożyczką z pracy
    > oraz z pomocą (zakup cegły) jednych rodziców.
    > Pożyczkę spłaciliśmy przed terminem.
    > Dom nie jest zadłużony.
    > Innych długów też brak.

    Stracisz pracę, kontrahenci zrobią kant, komornik dostanie bzdurny tytuł
    egzekucyjny i też dom ci zlicytują.

  • 250. Data: 2010-09-27 06:04:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2010 11:05, Adam Płaszczyca pisze:

    > A jednak dla Ciebie poza wszawą nie istnieje nic :D

    Co to jest "wszawa"? Stan twojej głowy?