  • 11. Data: 2017-09-29 22:46:18
    Temat: Re: Drzwi wejściowe - wybór materiału
    Od: c...@g...com

    W dniu środa, 13 września 2017 21:12:54 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Tu masz moje drzwi
    > http://www.euronord.com.pl/naszaoferta_prestige.php
    > kompozyt szklany, faktura lepsza niż w drewnianych :) taka trochę
    > przerysowana.
    > Bardzo dobry zamek hakowy, porządne zawiasy.

    Chciałbym odświeżyć temat.
    Szkoda że euronord nie ma drzwi nowoczesnych, bo takie szukam, w międzyczasie
    dostałem ofertę drzwi Vikking. Drzwi są z kompozytu, za to ościeżnica jest albo z PVC
    albo drzewo meranti.

    Zastanawiałem się nad ościeżnicą z drzewa, ale nie jest zabezpieczona od zewnątrz i
    boje się że za 20 lat drzwi będą się trzymać, za to ościeżnica się rozleci (mam drzwi
    i dostawkę z boku i góry). W firmie polecają ościeżnicę z PVC, tutaj mam mieszane
    uczucia, czy ktoś ma takie rozwiązanie i poda wady takiej ościeżnicy ?

  • 12. Data: 2017-09-30 01:13:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest jakis zakaz pomalowania we wlasnym zakresie oscieznicy od srodka?

  • 13. Data: 2017-09-30 08:18:34
    Od: c...@g...com

    W dniu sobota, 30 września 2017 01:13:34 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jest jakis zakaz pomalowania we wlasnym zakresie oscieznicy od srodka?

    Pomalować raz na 5 lat to nie problem, nawet farbą do łodzi podwodnych :) ale przy
    drzewie zawsze jest ryzyko, że ktoś przez przypadek uszkodzi mechanicznie, nie będzie
    tego widać i z biegiem czasu drzewo napęcznieje i zostanę z samymi drzwiami -
    ościeżnica do wymiany.

    Nigdy nie miałem ościeżnicy drewnianej na zewnątrz wystawionej (wejście jest
    zadaszone 1m) i nie wiem jak się to będzie sprawowało, czy np nie powygina się i
    przez to drzwi nie będą się domykać...

    ościeżnica z PVC kojarzy mi się z oknami pożółkłymi, które wymienia się do 10 lat

  • 14. Data: 2017-09-30 08:57:37
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 30 września 2017 08:18:36 UTC+2 użytkownik c...@g...com napisał:

> [...]
    przez to drzwi nie będą się domykać...

    > ościeżnica z PVC kojarzy mi się z oknami pożółkłymi, które wymienia się do 10 lat

    Ostatnio co chwile czytam takie rozterki.
    Krótko zwięźle:
    Nic nie jest wieczne. Ani metal ani plastik ani drewno.
    Jak jesteś estetą i lubisz dla siebie albo dla innych pokazywac piekny i wiecznie
    idealny dom to masz problem bo tanio nie będzie.
    Jak jesteś ok pod względem estetyki i "zmęczone" ale schludne otoczenie ci nie wadzi
    to kup cokolwiek sensownej jakości. Bedzie dobrze a jak sie zuzyje to sie zużyje.

    Jak ci zawadza zółty plastik i wymieniasz okna co 10 lat to wiem ze nie jestes z tej
    ostatniej grupy. Trzeba ci powiedzieć kup co lubisz i wymien jak sie zuzyje.

    I zeby nie bylo ze sie tylko czepiam.

    Woda to nie problem. Jak masz w domu sucho a deszcz nie zacina to drewno ci nie
    napuchnie. Ale drewno i tak pracuje bo zmienia sie wilgotnośc w cyklach lato-zima.
    Więc i tak jest szansa ze dobrze spasowane drzwi na zime sie rozszczelnią albo w lato
    trzeba będzie je lekko zestrugać lub będą lekko trzeć o rame.

    Z punktu widzenia praktyki ja bym ci zasugerował drzwi i rame aluminiowa lub
    plastikowa. Nie raz widzialem w publicznych budynkach drzwi mające dobre 5-6 lat i
    mimo ze obite i styrane dzialaja calkiem ok. Jak takie kupisz to znikome zuzycie
    jakie im zafundujesz sprawi ze posluza ci dlugo.

    A Żółkniecie plastiku mozna nieco opoznic wybierając ciemny wzorek lub/i malując je
    lakierem który nie przepuszcza UV.

  • 15. Data: 2017-09-30 09:15:09
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 29 Sep 2017 13:46:18 -0700, cetmis wrote:
    > Zastanawiałem się nad ościeżnicą z drzewa, ale nie jest zabezpieczona od
    > zewnątrz i boje się że za 20 lat drzwi będą się trzymać, za to
    > ościeżnica się rozleci (mam drzwi i dostawkę z boku i góry).

    Z mojego bardzo skromnego doświadczenia z drzwiami (i ościeżnicami)
    drewnianymi wynikałoby że:
    - jak z drewna iglastego = problemy, choćby nie wiem jak zabezpieczone
    - jak z drewna egzotycznego = trzyma się, nie wygina, nie gnije

    Obecnie mam drzwi wejściowe z litego mahoniu (entandrophragma utile),
    ościeżnica tak samo, i wszystko gra. Ustawione są na południowy wschód,
    więc latem słońce nieraz je praży, a zimą dostają śniegiem, deszczem i
    gradem.

    Przy czym w pełni zgadzam się z tym co napisał sczygiel: nic nie jest
    wieczne, tak czy inaczej drzwi w końcu wymienisz. Ważne by się podobało,
    póki stoi.

    Mateusz

  • 16. Data: 2017-09-30 22:03:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-09-29 o 22:46, c...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Zastanawiałem się nad ościeżnicą z drzewa, ale nie jest zabezpieczona od zewnątrz i
    boje się że za 20 lat drzwi będą się trzymać,

    Ale egzotyczne drewno chyba nie potrzebuje zabezpieczenia, ja mam
    ościeżnicę drewnianą dębową pomalowaną i nic się nie dzieje.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2017-10-01 04:21:32
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 30 września 2017 22:03:14 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    >
    > Ale egzotyczne drewno chyba nie potrzebuje zabezpieczenia, ja mam
    > ościeżnicę drewnianą dębową pomalowaną i nic się nie dzieje.

    Egzotyczne nie oznacza wieczne.
    Drzewa egzotyczne czasem są trwalsze bo posiadaja w swym składzie więcej garbników.
    To pomaga trzymać z dala wszelkiej maści chetnych na ich spozycie.
    Ale w ogólności nie ma takiej gwarancji.

    Więc dobry lakier lub olej zawsze warto dać na drewno wystawione na warunki
    zewnetrzne.

    Dąb jest o tyle podobny do egzotyków że równiez rośnie powoli i równiez ma wiele
    garbników w sobie.

    Tak czy siak warto "maznąć" czymś aby woda nie wciekała i przynajmniej aby mróz
    drewna nie rozsadzał czy UV go nie degradowało.

  • 18. Data: 2017-10-01 09:46:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.09.2017 o 03:27, c...@g...com pisze:
    > Witam, od jakiegoś czasu zastanawiam się jakie drzwi wejściowe wybrać,

    nic wiem w temacie, więc nie zaszkodzi przeczytać. Ja mam w bloku, drzwi
    wewnątrz klatkowe, z blachy o grubości 0,00001 mm wypełnione kartonem.
    No więc czytam i gały mi wychodzą z orbit, widząc jak wiele parametrów
    ma wpływ na dobre drzwi. patrzę na pierwszy lepszy cennik, a tam drzwi
    kosztują 6 tysięcy. Czy tu jest mowa o takich drzwiach? Za taką fortunę
    to ja bym sobie sam wystrugał drzwi, z aluminum, desek, kompozytu...
    czegokolwiek. obleciał to korkeim z korka i finito. ale ja to jestem
    piprok, więc gadać to sobie mogę, a kupić trzeba będzie w sklepie.
    dobrze że ja nie muszę mieć drzwi narażonych na -25°C zimą i + 50°C
    latem. MOMENT! ale ja montaż takich drzwi zlecałem w firmie! Tam jest
    150 wejść dziennie, drzwi mają ponad 10 lat, bez żadnego serwisu, nie
    wypaczyły się, są szczelne, nie przemarzają, są zajebiście wielkie i
    jedyne uszkodzenia to zarysowania farby od butów klientów. kosztowały ok
    1000zł, są z aluminium z 2 szybami. Absolutnie nie zachęcam do zakupu
    takich drzwi do domu, ale podpowiadam technologię, która działa. Wyglada
    jak wygląda, ale poprostu działa, i nie kosztuje worka złota plus vat

  • 19. Data: 2017-10-01 10:03:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-10-01 o 04:21, s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Tak czy siak warto "maznąć" czymś aby woda nie wciekała i przynajmniej aby mróz
    drewna nie rozsadzał czy UV go nie degradowało.

    Może nie do końca jasno napisałem ale na jego miejscu brałbym ościeżnice
    drewniane i dodatkowo je pomalował. Ościeżnica z PCV to wg mnie porażka.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 20. Data: 2017-10-01 10:11:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-10-01 o 09:46, ToMasz pisze:

    > nic wiem w temacie, więc nie zaszkodzi przeczytać. Ja mam w bloku, drzwi
    To dobrze :) bo inni się wypowiadają i to jest tragedia :)

> [...]
    > ma wpływ na dobre drzwi. patrzę na pierwszy lepszy cennik, a tam drzwi
    > kosztują 6 tysięcy. Czy tu jest mowa o takich drzwiach? Za taką fortunę
    Tak, tyle kosztowały zewnętrzne z dostawkami i w pełni drewniane lub
    stalowe jak ja kupowałem, moje są z kompozytu bez dostawki i kosztowały
    połowę tego ale było to 8 lat temu.

    > to ja bym sobie sam wystrugał drzwi, z aluminum, desek, kompozytu...
    > czegokolwiek. obleciał to korkeim z korka i finito. ale ja to jestem
    > piprok, więc gadać to sobie mogę, a kupić trzeba będzie w sklepie
    Może tak może nie, mam trochę narzędzi i warsztat ale na drzwi bym
    się nie porwał. A te kompozytowe są tak ładnie zrobione że bez szans
    aby tak zrobić.

> [...]
    > takich drzwi do domu, ale podpowiadam technologię, która działa. Wyglada
    > jak wygląda, ale poprostu działa, i nie kosztuje worka złota plus vat
    Ale nie każdy chce mieć drzwi wejściowe do domu takie jak do żabki
    czy innego sklepu.

    --
    Pozdr
    Janusz