  • 21. Data: 2017-10-01 11:18:01
    Temat: Re: Drzwi wejściowe - wybór materiału
    Od: c...@g...com

    Jest jeszcze inne rozwiązanie ...drzwi drewniane z nakładkami aluminiowymi od
    zewnątrz, wtedy drzewo będzie chronione od zewnątrz, od wewnątrz warunki są bardziej
    stabilne.
    Oczywiście takie drzwi (z sosny) to kosmos cenowy, jak doliczy się dostawki, zamek
    automatyczny, wzmocnienia, samodomykacz i inne pierdoły typu pochwyt, zamki, klamki
    (od.wew.) to cena rośnie do 17000pln. + ten, że powinny dłużej wytrzymać

    drzwi kompozytowe o podobnej konfiguracji to 15000
    Drzwi aluminiowe 15000
    Drzwi stalowe 10000

    Jakby nie było kase trzeba wyłożyć...

  • 22. Data: 2017-10-01 18:55:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Mateuszu słabym punktem jest ościeżnica, znasz lepszy materiał na ościeżnice która
    będzie się składała z dwóch doświetleń ?

    ToMasz dobrze pisze w tym wątku. Jak chcesz koniecznie drzwi drewniane
    bo ładne czy co tam w nich widzisz, to nie ma nad czym dyskutować. Ale
    jak mamy polecać względnie ciepłe, to jakieś popularne stalowe 75mm w
    cenie 2-3k z montażem będą dobrą propozycją.

    Kupowanie zwykłych drzwi 90cm w cenie 5-6 tys i powyżej, pod względem
    ekonomicznym po prostu się nie zwróci.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2017-10-01 20:43:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Może nie do końca jasno napisałem ale na jego miejscu brałbym ościeżnice
    > drewniane i dodatkowo je pomalował. Ościeżnica z PCV to wg mnie porażka.

    A co z metalową w okleinie? Bo jakoś tutaj nikt nie bierze takiej pod
    uwagę, a to trochę tak standard na dzisiaj...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2017-10-01 21:10:58
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-09-10 o 15:48, Janusz pisze:

    > Ale pracuje i to źle wpływa na szczelność i zamykanie drzwi, szukaj
    > kompozytowych, tak samo dobrze izolują a jednocześnie atmosfera nie ma
    > na nie wpływu.
    > Mam takie i sobie chwalę, w bloku na klatkę miałem dębowe i zawsze był z
    > nimi problem z domykaniem bo się paczyły.

    Ja mam CAL Garbaś (4 lata) i nic się nie wypacza.

    --
    Irokez

  • 25. Data: 2017-10-01 22:11:57
    Od: c...@g...com

    Jakiegoś specjalnej ciągoty do drewna nie mam, po prostu parametry ma dobre, powinno
    wytrzymać dłużej (na pewno od plastiku). Stal ma gorsze parametry, a ja dodatkowo mam
    doświetla, także pewnie konstrukcja przemarzałaby.

    Na początku chciałem kupić stalowe ze wzgledu na niższą cenę, ale okazało się, ze nie
    można dołożyć zamka automatycznego i nie było opcji ukrytego spowalniacza, z
    wszystkich ofert jakie miałem to tylko w drzwiach droższych można było dorzucić ten
    zamek i spowalniacz (czy samozamykacz). Przy dzieciach i trzaskaniu spowalniacz musi
    być, inaczej cała konstrukcja będzie latać przy trzaskaniu.

    Znacie może drzwi stalowe, do których można dokupić elektroniczny zamek i ukryty
    spowalniacz ?

    Też uważam, że wywalanie takiej kasy się nigdy nie zwróci, ale jak już sobie
    ubzdurałem ten zamek elektroniczny to chcę go mieć. Zresztą cały dom mi się nigdy nie
    zwróci.

  • 26. Data: 2017-10-01 23:33:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 października 2017 21:11:00 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:

    > Ja mam CAL Garbaś (4 lata) i nic się nie wypacza.

    Również mam na zewnątrz CAL - drewniane, dębowe od 7-8 lat. Absolutnie
    polecam - bardzo solidne, grube, ciężkie (żeby ściągnąć skrzydło trzeba
    dwóch chłopa, samemu bardzo ciężko), porządne okucia etc. Płaciłem za
    nie ok 5-6k wtedy. Warto zauważyć, że mam drzwi w małej wnęce - nigdy nie
    świeci na nie słońce ani nie pada deszcz, czy śnieg. Cały czas szczelne,
    proste, zamykają się z zegarmistrzowską precyzją, ja polecam :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2017-10-02 17:04:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > A co z metalową w okleinie? Bo jakoś tutaj nikt nie bierze takiej pod
    > uwagę, a to trochę tak standard na dzisiaj...

    Metalowa będzie rosić w środku, podobnie jak klamki czy szyldy roszą.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 28. Data: 2017-10-04 22:10:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Metalowa będzie rosić w środku, podobnie jak klamki czy szyldy roszą.

    W sensie że estetycznie to źle wygląda? Bo codziennie oglądam i szarpie
    za takie 6-letnie i ani ruda nie wyszła ani nie chrupią przy poruszaniu.
    Na złość ciągle działają :-) Chyba że okres funkcjonowania drzwi
    zakładasz - jedne na całe życie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2017-10-05 08:47:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > za takie 6-letnie i ani ruda nie wyszła ani nie chrupią przy poruszaniu.
    > Na złość ciągle działają :-) Chyba że okres funkcjonowania drzwi

    Nie, o zimie piszę, metalowe futryny są zimniejsze od drewnianych i
    skrapla się na nich wilgoć, pomimo wkładek oddzielających, ruda ich nie
    zeżre bo najczęściej są z alu.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 30. Data: 2017-10-21 17:49:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Znacie może drzwi stalowe, do których można dokupić elektroniczny zamek i ukryty
    spowalniacz ?

    Z ciekawości bo któraś już osoba tutaj pisze o zamku elektronicznym.
    Jaki masz na te drzwi zamysł, klawiatura wyrzucona na zewnątrz czy mogę
    kartę/dongla będziesz nosił w portfelu i przykładał do drzwi/innego
    miejsca?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz