  • 1. Data: 2015-11-20 08:13:46
    Temat: Dzielenie budowy domu szkieletowego na etapy - jak?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czołem.

    Powiedzcie, czy jest sens dzielenia budowy domu szkieletowego na etapy?
    Jeśli tak, to pierwszy etap powinien obejmować - co dokładnie?

    Czy pozostawienie membrany dachowej bez dachówek - mocno jej szkodzi?
    Jak długo membrana wiatroizolacyjna nie traci swoich parametrów
    niechroniona elewacją?

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-11-20 08:59:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 20 listopada 2015 08:13:45 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Powiedzcie, czy jest sens dzielenia budowy domu szkieletowego na etapy?
    > Jeśli tak, to pierwszy etap powinien obejmować - co dokładnie?

    etapy możliwe:
    -fundament
    -stan surowy zamkniety: konstrukcja drewniana, z zewnatrz izolacja co najmniej do
    pierwszej warstwy siatki z klejem, okna na gotowo, dach na gotowo (lub papa na
    deskowaniu), od srodka NIE dawac wełny - dac dopiero w ostatnim etapie bo wtedy juz
    trzeba grzac
    -instalacje
    -całosc reszty w srodku -welna, plyty GK (nie moga zostac nieogrzewane na zime)
    -poddasze wykanczac mozna pozniej
    -garaz jakis mozna dobudowac pozniej, ale musi byc odpowiednio zaprojektowany jak
    przybudówka

    > Czy pozostawienie membrany dachowej bez dachówek - mocno jej szkodzi?
    > Jak długo membrana wiatroizolacyjna nie traci swoich parametrów
    > niechroniona elewacją?

    z miesiac, moze dwa - krótko.

    b.

  • 3. Data: 2015-11-20 10:06:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 listopada 2015 08:13:45 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Czy pozostawienie membrany dachowej bez dachówek - mocno jej szkodzi?

    Bardzo. 2-3 miesiace max, producent zaleca zakrycie jak najszybciej. UV
    jej szkodzi. Pozatym snieg moze ja porozrywac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.