  • 1. Data: 2015-11-18 10:19:51
    Temat: Fuga - pleśń
    Od: Majka <k...@g...com>

    Jeszcze raz poproszę was o pomoc:

    fuga między wanną a płytkami ciemnieje. To pewnie pleśń, bo nieco pomaga użycie
    preparatu na pleśnie i grzyby, ale tylko trochę i na krótko.

    Co z tym zrobić?
    zastąpić starą fugę nową fugą?
    Czy lepiej silikonem?
    Czy może coś jeszcze innego się robi?

    Łączenie wanny i płytek to linia około 1,3 metra. Pleśnie i ciemny kolor to miejsca
    po około 20/30 centymetrów. Wydłubać na całej długości, czy miejscowo?

    Drugie takie miejsce to łączenie umywalki ze ścianą/płytkami. Ale tutaj wygląda to na
    silikon. Zastąpić silikonem?
    Jakim i jak to zrobić, żeby wyszło estetycznie?

    Majka

  • 2. Data: 2015-11-18 11:27:58
    Temat: Re: Fuga - pleśń
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 listopada 2015 10:19:52 UTC+1 użytkownik Majka napisał:

    > fuga między wanną a płytkami ciemnieje. To pewnie pleśń, bo nieco pomaga użycie
    preparatu na pleśnie i grzyby, ale tylko trochę i na krótko.

    > Co z tym zrobić?

    Leczylbym raczej zrodlo problemu - jak z wentylacja w lazience?
    Czy drzwi maja odpowiednia ilosc otworow wentylacyjnych i czy kratka
    wentylacyjna nie jest przyslonieta / za mala / zaslonieta wentylatorem?

    Plesn rosnie przy braku odpowiedniej wentylacji.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-11-18 12:12:57
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 listopada 2015 11:28:02 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > wentylacyjna nie jest przyslonieta / za mala / zaslonieta wentylatorem?
    >
    > Plesn rosnie przy braku odpowiedniej wentylacji.

    Prawda, ale efekt (czyli ciemne fugi) też chce usunąć, i to jest dla mnie już
    trudniejsze - dlatego pytam tutaj. Teraz fugi.

    Oczywiście twoja porada jest bardzo cenna i trafna. Kratka wentylacyjna była już
    przybrudzona, nie była już drożna w pełni, i to już poprawiłam. Teraz "wciąga" aż
    miło, choć i wcześniej "ciągnęła" powietrze.
    Ale poza tym jest w łazience ok - wszystko schnie, pod drzwiami jest centymetr
    przerwy, trzy duże okrągłe otwory u dołu drzwi, drzwi nie są domykane gdy nikogo nie
    ma w łazience (nie przeszkadzają w komunikacji, bo otwierają się do wewnątrz
    łazienki), jest okno ze szczeliną wentylacyjną, która jest otwarta. Poza tym
    podłogówka wspomagająca wysychanie/odparowywanie wody. W łazience prania nie suszę -
    mam inne miejsce do tego.

    Problemem są miejsca dwa - tylko dwa wymienione wyżej.
    Czyli: fugę zastąpić nową fugą? silikonem - jakim? czy innym preparatem?
    I jak to zrobić?

    Majka

  • 4. Data: 2015-11-18 12:24:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 listopada 2015 12:12:59 UTC+1 użytkownik Majka napisał:

    > Problemem są miejsca dwa - tylko dwa wymienione wyżej.
    > Czyli: fugę zastąpić nową fugą? silikonem - jakim? czy innym preparatem?
    > I jak to zrobić?

    W te miejsca daje sie raczej elastyczne spoiny - czyli wlasnie wspomniany
    silikon. Jak - niestety nie pomoge - po prostu trzeba usunac stara fuge
    i polozyc nowy silikon :-)

    Moge tylko poradzic jak polozyc silikon - jezeli nie robilas tego wczesniej
    to lepiej troche sie przemecz i zrob tak:

    1. Osusz dokladnie naroznik i miejsce dookola

    2. Oklej sobie jedna i druga klejona krawedz - tak zeby zostawic 2-3mm
    od naroznika. Tasma malarska - zwykla papierowa.

    3. Naloz silikon z tuby - rowno, jednym ciagiem

    4. Namocz palec w wodzie z duza iloscia ludwika / innego plynu

    5. Przeciagnij koncowka palca nalozony silikon - starajac sie utrzymac caly
    czas ten sam kat. Mozesz poprawic ale pamietaj o ponownym zmoczeniu palca
    w plynie.

    6. Odrazu zerwij tasme malarska

    Jak robisz to po raz pierwszy - innym sposobem sie raczej ladnie fugi z
    silikonu ulozyc nie uda :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2015-11-18 14:18:39
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2015-11-18 12:24, Adam Sz. wrote:

    > W te miejsca daje sie raczej elastyczne spoiny - czyli wlasnie wspomniany
    > silikon. Jak - niestety nie pomoge - po prostu trzeba usunac stara fuge
    > i polozyc nowy silikon :-)

    Silikon ma być sanitarny (nie pleśnieje), najlepiej neutralny
    (koniecznie, jeśli wanna jest akrylowa). Octowy początkowo
    trochę śmierdzi, ale lepiej przywiera i łatwiej się kładzie
    (moim zdaniem oczywiście).

    --
    mrg

  • 6. Data: 2015-11-18 15:06:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-18 o 12:12, Majka pisze:

    > Problemem są miejsca dwa - tylko dwa wymienione wyżej.
    > Czyli: fugę zastąpić nową fugą? silikonem - jakim? czy innym preparatem?
    > I jak to zrobić?
    Silikon, nawet sanitarny też zapleśnieje. No może nie sam silikon, ale
    to, co na nim osiądzie z czasem. Ja bym zaczął od usunięcia pleśni. Mam
    na to stary, tani i sprawdzony środek - domestos. Tylko nie jakiś
    "kamień i rdza" tylko zwykły, alkaliczny. Polej grubo fugi i
    przeszczotkuj. Daj 10 minut, niech się przegryzie, spłucz i gotowe. O
    ile nie są w tragicznym stanie, to po takim zabiegu będą jak nowe.
    Nic to nie kosztuje, ale oszczędzi Ci roboty z wymianą fug.
    Jacek

  • 7. Data: 2015-11-18 16:50:19
    Od: "JanVI" <j...@w...pl>

    In news:43cd0645-cf69-4b7d-814b-f9b5e553ec5f@googlegrou
    ps.com,
    *Majka* <k...@g...com> typed:
    > Jeszcze raz poproszę was o pomoc:
    >
    > fuga między wanną a płytkami ciemnieje. To pewnie pleśń, bo nieco pomaga
    > użycie preparatu na pleśnie i grzyby, ale tylko trochę i na krótko.

    Kup Pufas i popryskaj po fugach, a zlikwiduje pleśń i odswiezy fuge, bedzie
    jak nowa.
    http://www.leroymerlin.pl/artykuly-gospodarcze/srodk
    i-czystosci/srodki-przeciwgrzybiczne-i-przeciwplesni
    owe/srodek-plesniobojczy-pufas,p249710,l1176.html

    Pzdr.
    PP