  • 1. Data: 2015-11-18 16:36:27
    Temat: klejenie polipropylenu
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    z plyty gipsowo kartonowej wystaje mi na 35mm koncowka rurki
    PP, biala, fi 32mm - konkretnie jest to kolanko, czesc bez kielicha

    http://www.picoolio.net/images/2015/11/18/Zdjecie015
    907b12.jpg

    jak sie okauje wystaje mi jednak o 15-25mm za malo
    dodatkowego kawalka rurki nie zaloze bo kielich ma z 45mm

    najprawdopodobniej zeby zalozyc syfon bede musial pokombinowac
    wiec planuje obciac to co wystaje o 20mm, obciac jakis kawalek
    krocca tak zeby miec 30mm rurki i 20mm kielicha
    a nastepnie zalozyc to i skleic czyms

    i tu dochodzimy do sedna - czym skleje polipropylen,
    wypelniajac szczeliny rzedu 0,1-0,3 mm
    klej musialby byc odporny na wode i na to co sie w kanalizacji
    trafia, czyli jakiegos kreta, domestosa etc.

    uzywal ktos tego:
    http://allegro.pl/klej-do-pp-pe-polietylenu-i-polipr
    opylenu-nowosc-i4967453419.html

    czy szukac czegos z klejow specjalistycznych?

    --
    http://db.org.pl/

  • 2. Data: 2015-11-18 16:49:22
    Temat: Re: klejenie polipropylenu
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    A nie można przedłużyć zakładając nasuwkę (mufkę) dwustronną?
    Tak szczerze to nie bardzo rozumiem ten układ - jeśli to jest punkt
    odpływowy to z tej strony powinien być kielich.
    JK

    =========================

  • 3. Data: 2015-11-18 17:00:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 listopada 2015 16:49:23 UTC+1 użytkownik JK napisał:
    > A nie można przedłużyć zakładając nasuwkę (mufkę) dwustronną?
    > Tak szczerze to nie bardzo rozumiem ten układ - jeśli to jest punkt
    > odpływowy to z tej strony powinien być kielich.

    Dokladnie - ktos zalozyl odwrotnie cala instalacje :|
    Woda zamiast "z pradem" idzie "pod prad" - ryzyko przeciekow i szybsze
    zatykanie sie roznym syfem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2015-11-18 17:37:01
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "JK" <n...@p...onet.pl> wrote in message
    > A nie można przedłużyć zakładając nasuwkę (mufkę) dwustronną?

    za dluga

    > Tak szczerze to nie bardzo rozumiem ten układ - jeśli to jest punkt odpływowy
    > to z tej strony powinien być kielich.

    instalacja jest ok, przedostatnia rurka ma obciety kielich
    a ostatni element to kolanko zalozone 'na odwrot' - mialo
    idealnie pasowac do syfonu, niestety okazalo sie ze zamiast
    plytki 4,5 mm bedzie gres 11mm a sciana jest ma tyle nierowna
    ze kleju ma byc kilka mm grubiej i dobrego centymetra braknie

    gdybym wyszedl kielichem to syfon by mi sie o niego opieral
    a tak kolanko wejdzie mi do syfonu 1cm tylko ze to troche malo

    --
    http://db.org.pl/

  • 5. Data: 2015-11-18 17:40:45
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Adam Sz." <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Dokladnie - ktos zalozyl odwrotnie cala instalacje :|
    > Woda zamiast "z pradem" idzie "pod prad" - ryzyko przeciekow i szybsze
    > zatykanie sie roznym syfem.

    instalacja jest ok, tylko ostatni element jest na odwrot

    konkretnie jest to podlaczenie pisuaru - syfon konczy sie
    dokladnie w plaszczyznie montazu pisuaru, gdybym dal te kolanko
    normalnie to kielich opieralby mi sie o syfon i odginal go na
    centymetr

    dalem tak i teraz centymetr mi do syfonu wchodzi - mial dobre dwa
    co by mnie satysfakcjonowalo ale mam grubsze plytki i grubiej
    kleju niz planowalem i musze z tego wybrnac

    --
    http://db.org.pl/

  • 6. Data: 2015-11-18 17:56:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 listopada 2015 17:40:54 UTC+1 użytkownik m4rkiz napisał:

> [...]
    > dokladnie w plaszczyznie montazu pisuaru, gdybym dal te kolanko
    > normalnie to kielich opieralby mi sie o syfon i odginal go na

    To zes sie zalatwil. Ja bym moze probowal tak -> odciac brakujaca
    dlugosc (czyli 20mm?) z takiej samej rurki, dodatkowo tez z takiej
    samej odcinek ~60-80mm. Ten dluzszy - rozciac wzdluz (grubosc ciecia
    bedzie wazna). I na poczatek na sucho - lekko scisnac, wsunac w srodek
    wystajacej rurki (zostawic wystajace 20mm) i na to co wystaje nalozyc
    kawalek 20mm. Jak bedzie wszystko pasowalo - rozebrac i przed wlozeniem,
    wysmarowac.. jakims klejem :) Na pewno bym tego nie kleil doczolowo,
    bo bedzie slabo trzymac, a tutaj klej ze sciankami bedzie mial b. duza
    powierzchnie styku. Minimalnie zawezi srednice ale jak to tylko pisuar to
    nie ma problemu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2015-11-18 17:58:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 listopada 2015 17:56:51 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > powierzchnie styku. Minimalnie zawezi srednice ale jak to tylko pisuar to
    > nie ma problemu :)

    No i oczywiscie kleic rozcieciem do gory. Moze nawet jakis poxipol zwykly
    by dal rade?

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2015-11-18 18:01:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 listopada 2015 17:58:58 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > No i oczywiscie kleic rozcieciem do gory. Moze nawet jakis poxipol zwykly
    > by dal rade?

    Ew. poxilina - reklamowany jako "kit hydrauliczny", "uszczelniacz hydrauliczny".
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-11-18 18:10:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co poxilina jak klej z mąki tańszy będzie przy podobnym efekcie. Tam na ciepło na
    rurce kielich trzeba zrobić i na zwykły silikon wcisnąć.

  • 10. Data: 2015-11-18 18:27:21
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Tam na ciepło na rurce kielich trzeba zrobić i na zwykły silikon wcisnąć.

    ogolnie to moge wykorzystac fabryczny kielich z rurki, ale
    nie caly bo zbyt dlugi bedzie, jak odetne uszczelke i
    jeszcze kilka mm to na dlugosc bedzie dobrze, tylko skleic
    musze czyms czego byle domestos nie zniszczy i z tym tu
    przychodze

    miejsce bedzie zakryte, wiec jak klej zniknie i zacznie przeciekac
    to sie dowiem o wiele za pozno

    --
    http://db.org.pl/