  • 11. Data: 2015-11-18 18:48:22
    Temat: Re: klejenie polipropylenu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-11-18 o 18:27, m4rkiz pisze:
    > "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > ogolnie to moge wykorzystac fabryczny kielich z rurki, ale
    > nie caly bo zbyt dlugi bedzie, jak odetne uszczelke i
    > jeszcze kilka mm to na dlugosc bedzie dobrze, tylko skleic
    > musze czyms czego byle domestos nie zniszczy i z tym tu
    > przychodze
    >
    > miejsce bedzie zakryte, wiec jak klej zniknie i zacznie przeciekac
    > to sie dowiem o wiele za pozno

    Nie ma klejów, które pokleją PP. Nawet silikon jak wyschnie to się
    odspaja od takich rur.
    Jedyne, porządne rozwiązanie to wyciąć pasek GK tak, aby mieć dojście do
    pionowej rury. Wymienić pionowy odcinek rury na nowy z kielichem, a
    następnie wsadzić kolano tak jak powinno być wsadzone tzn z kielichem
    licującym się z płytkami. Wkleić z powrotem pasek GK. Położyć płytki.
    Syfon połączyć kawałkiem prostej rury bez kielicha.
    Wszelkie inne metody to pudrowanie syfa.

  • 12. Data: 2015-11-18 19:31:46
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message
    > Nie ma klejów, które pokleją PP. Nawet silikon jak wyschnie to się odspaja od
    > takich rur.

    sa ale raczje kosztuja niemalo (bo i opakowania spore) ale nie wiem
    jak z odpornoscia chemiczna

    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailp
    age&v=Rk84jH8Qg44

    chociaz sa tez tanie

    http://allegro.pl/klej-do-pp-pe-polietylenu-i-polipr
    opylenu-nowosc-i4967453419.html

> [...]
    > płytkami. Wkleić z powrotem pasek GK. Położyć płytki. Syfon połączyć
    > kawałkiem prostej rury bez kielicha.
    > Wszelkie inne metody to pudrowanie syfa.

    wtedy syfon oprze mi sie o kielich kolanka - musialbym ta rure cofnac
    o centymetr - to wiaze sie z wycieciem i wykuciem pionowego kawalka i
    obroceniem kolanka laczacego go z poziomem czyli troche poziomu tez
    musialbym odkryc

    nie wykluczam, ale musialbym sporo rozciac i zrobic na nowo, a plytkarze
    wchodza dopiero w piatek wiec mam jeszcze dwa dni na poszukiwania :D

    --
    http://db.org.pl/

  • 13. Data: 2015-11-18 20:14:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > i tu dochodzimy do sedna - czym skleje polipropylen,
    > wypelniajac szczeliny rzedu 0,1-0,3 mm

    jeśli to wejdzie rurka-w-rurkę, sklej to klejem do szyb samochodowych
    (boll) zainwestuj 25zł i zrób test. sklej coś na warsztacie, a po 2
    dniach spróbuj rozerwać. powodzenia

    ToMasz

  • 14. Data: 2015-11-18 21:31:03
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-18 o 16:36, m4rkiz pisze:
    > z plyty gipsowo kartonowej wystaje mi na 35mm koncowka rurki
    Nagrzej to, co wystaje np opalarką i wsadź w to odpowiedni kawałek rurki
    i gotowe.
    Dla pewności możesz potem owinąć taśmą izolacyjną.
    Jak nie masz w takich zabiegach wprawy, to przećwicz na kawałku rurki
    luzem. Sposób stary, prosty i skuteczny.
    Jacek

  • 15. Data: 2015-11-19 07:41:17
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
> [...]
    > nie wykluczam, ale musialbym sporo rozciac i zrobic na nowo, a plytkarze
    > wchodza dopiero w piatek wiec mam jeszcze dwa dni na poszukiwania :D

    koniec koncow podcialem nieco koncowke rurki, wycialem kawalek konca w kroccu
    zeby doszedl jak najdalej w kolanko, podgialem na cieplo pion
    w syfonie zeby odsunac go od sciany i poskladalem normalnie

    jak klej dotrze to zdam relacje czy da sie kleic pp w domu ;)

    --
    http://db.org.pl/

  • 16. Data: 2015-11-19 18:06:35
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 18.11.2015 o 16:36, m4rkiz pisze:
    > z plyty gipsowo kartonowej wystaje mi na 35mm koncowka rurki
    > PP, biala, fi 32mm - konkretnie jest to kolanko, czesc bez kielicha

    Najgłupszą rzeczą jaką byś zrobił było by ucięcie rurki.
    Nagrzej ją do stanu dobrej plastyczności np. maszynką do suszenia włosów
    lub wrzącą wodą i wciśnij do wnętrza taką samą rurkę (lub kolanko) już
    z kielichem lub odpowiednio dobrany np. drewniany wałek.
    Zrobisz sobie nowy kielich w odpowiednim kierunku i wtedy ew. całość
    możesz skleić.

    Z drugiej strony w tym miejscu daje się redukcję gumową do kupienia w
    sklepie hydraulicznym.

  • 17. Data: 2015-11-19 19:16:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-11-19 o 07:41, m4rkiz pisze:
> [...]
    > w syfonie zeby odsunac go od sciany i poskladalem normalnie
    >
    > jak klej dotrze to zdam relacje czy da sie kleic pp w domu ;)

    To o czym Ci pisałem tzn.: wyciąć pasek płyty GK, wymienić pionowy
    odcinek na nowy z kielichem i wsadzić kolano w sposób prawidłowy,
    zakleić płytę GK, to raptem robota na 15-20 minut, a miał byś zrobione
    tak jak "bozia przykazała". Dzisiaj przypasujesz do pisuaru, który masz,
    a kiedyś może pisuar pęknąć lub się zniszczyć i trzeba go będzie
    wymienić, albo trzeba będzie wymienić syfon. Możesz już nie kupić
    takiego samego i znów będzie problem.
    Zrobiłbyś teraz tak jak trzeba to nie musiałbyś się o to martwić, bo w
    razie potrzeby dopasowałbyś każdy.
    Dodatkowo weź pod uwagę, że syfon będzie prężył na kolanko, a z czasem
    uszczelka znajdująca się w kielichu kolanka, która jest zamontowana "do
    góry nogami" się rozszczelni. Będziesz sikał w ściankę GK i smród będzie
    niemiłosierny.
    Ale to Twój dom i zrobisz jak uważasz.