  • 1. Data: 2011-03-27 11:59:41
    Temat: Energoszczędny Osrał
    Od: "Misiek" <M...@T...pl>

    Po 1 miesiącu padła żarówka energooszczędna Osrał! Czy to standard?
    Zakupiliśmy ostatnio 12 takich żarówek i 1 zaczęła migać już po 2 tygodniach
    , a następna coś po miesiącu! Czy o to chodzi, żeby naciągać ludzi na
    koszty? Paragonu oczywiście nie mam, bo nie kolekcjonuję ich :(

  • 2. Data: 2011-03-27 12:16:12
    Temat: Re: Energoszczędny Osrał
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Mar 2011 13:59:41 +0200, Misiek napisał(a):

> [...]
    > , a następna coś po miesiącu! Czy o to chodzi, żeby naciągać ludzi na
    > koszty? Paragonu oczywiście nie mam, bo nie kolekcjonuję ich :(

    No przecież energooszczędna jest, nie? - zgasła, więc póki nie założysz
    nowej, nie zużywasz energii; czysta oszczędność, nawet ta chwilka bez
    żarówki się liczy :-/

    PS. Bo na pewno nie ma tu oszczędności w portfelu.

    PS. Moje "normalne" żarówki, których mam spory zapas, padają też jedna po
    drugiej (w pomieszczeniach, w których się ich intensywnie używa - np
    kuchnia, salon), co mnie martwi, bo zapas zaczyna się kurczyć szybciej niż
    miało być - ich żywotność trwa średnio miesiąc. Mniej więcej po tym czasie,
    zawsze w ułamek sekundy od zapalenia światła, co ciekawe zawsze tylko i
    wyłącznie w tym momencie, żarówka robi dosyć głośne suche "puk!" i
    przestaje świecić, jest spalona. Stawiam na zbyt podwyższone
    normatywnie-europejsko napięcie w sieci i niewytrzymywanie żarnika w
    żarówce na skutek kolejnego nagłego impulsu za wysokiego napięcia, nie
    dostosowanego do wytrzymałości/oporności drucika - za duże napięcie, więc
    drucik się kolejny raz NAGLE przegrzewa... no i trzask.

  • 3. Data: 2011-03-27 13:34:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Misiek wrote:
> [...]
    > tygodniach , a następna coś po miesiącu! Czy o to chodzi, żeby
    > naciągać ludzi na koszty? Paragonu oczywiście nie mam, bo nie

    Czyli czas na wymianę w najbliższym markecie... :)

  • 4. Data: 2011-03-27 16:58:18
    Od: Brooks <d...@g...com>

    On Mar 27, 2:34 pm, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli czas na wymianę w najbliższym markecie...  :)

    To oczywiscie nieuczciwe co mozna zrobic w kwesti w/w zarówki. Nalezy
    isc do tego marketu i zainwestowac kolejna identyczna zarówke.
    Nastepnie z kolejnym paragonem zwrócic poprzednia z zadaniem zwrotu
    pieniedzy mówiac, ze to juz kolejna, która padla tego producenta.

    Diametralnie zmienic podejscie do uzywania swiatla i dac rozgrzac sie
    obwodom, które wbudowane sa w zarówki energroszczedne.
    Niestety nie przewidziano sensownego rozwiazania w nowoczesnych
    instalacjach aby enorgooszczedne zarówki nie ruinowaly naszych
    domowych budzetów poprzez ciagla koniecznosc ich wymiany na nowe.
    Swiatlo mogloby wylaczac sie samo gdy PIR nie wykarze obecnosci
    domowników w pomieszczeniu z opóznieniem czasowym.
    Taka "bezwladnosc czasowa" nie wplynelaby znaczaco na zurzycie energii
    i nie przyczynialaby sie do krótkiego zywotu zarówki.

    Brooks

  • 5. Data: 2011-03-27 18:59:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Brooks wrote:

> [...]
    > Nastepnie z kolejnym paragonem zwrócic poprzednia z zadaniem zwrotu
    > pieniedzy mówiac, ze to juz kolejna, która padla tego producenta.

    a co w tym jest nieuczciwego?

    market albo ma tak skalkulowaną cenę, że uszkodzone żarówki wywala, albo
    zwraca je do producenta.

  • 6. Data: 2011-03-27 20:33:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.03.2011 13:59, Misiek pisze:
    > Po 1 miesiącu padła żarówka energooszczędna Osrał! Czy to standard?

    Nie.

    > Zakupiliśmy ostatnio 12 takich żarówek i 1 zaczęła migać już po 2
    > tygodniach , a następna coś po miesiącu! Czy o to chodzi, żeby naciągać
    > ludzi na koszty? Paragonu oczywiście nie mam, bo nie kolekcjonuję ich :(

    No to skąd sprzedawca/producent ma wiedzieć, gdzie kupiłeś? Z ich punktu
    widzenia mogą to być jakieś fałszywki, kradzione albo uszkodzone za
    ćwierć ceny?

  • 7. Data: 2011-03-27 20:33:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.03.2011 13:59, Misiek pisze:
    > Po 1 miesiącu padła żarówka energooszczędna Osrał! Czy to standard?

    BTW: co to za żarówki energooszczędne kupiłeś? Halogenowe?

  • 8. Data: 2011-03-27 21:14:33
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Misiek" <M...@T...pl> napisał w wiadomości

    > koszty? Paragonu oczywiście nie mam, bo nie kolekcjonuję ich :(

    No to teraz będziesz już wiedział, że paragony od tego wciśniętego nam na
    siłę przez łunijnyj sajuz badziewia nalezy przechowywać rzetelnie, najlepjej
    wraz z opakowaniem od żarówki, na którym jest podana długość gwarancji.
    Ponieważ okresu gwarancyjnego chyba żadna energooszczędna żarówka nie
    przeżywa, przechowywać to naprawdę warto.
    Własną bronią dziadów zwalczyć!

    J.

  • 9. Data: 2011-03-27 22:35:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Mar 2011 23:14:33 +0200, Jarek P. napisał(a):

> [...]
    > Ponieważ okresu gwarancyjnego chyba żadna energooszczędna żarówka nie
    > przeżywa, przechowywać to naprawdę warto.

    Już widze oczyma wyobraźni składzik pełen pudełek od drukarek, komputerów,
    sprzętu AGD, TV, do tego jeszcze te pudełka po zarówkach... Co jeszcze?

  • 10. Data: 2011-03-28 01:11:46
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > Już widze oczyma wyobraźni składzik pełen pudełek od drukarek, komputerów,
    > sprzętu AGD, TV, do tego jeszcze te pudełka po zarówkach... Co jeszcze?
    Jedni zbieraja paragony inni kolekcjonują informacje o forumowiczach żeby
    próbować ich potem szantażować.