  • 121. Data: 2019-01-08 15:29:50
    Temat: Re: Escape roomy a prawio budowlane
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 08.01.2019 o 10:33, quent pisze:

    > W obecnym stanie sądownictwa w ogóle nie dziwią mnie takie hece.
    > Tu (sądownictwo) jest właśnie ogromna rola państwa do spełnienia.
    > Dodatkowo uwolnić należy zawód adwokata. W sprawach prostych nie trzeba
    > kupować drogich usług prawniczych, dziś tanich nie ma niestety. Ludzie
    > są więc odcięci od ochrony prawnej w praktyce. Stale słyszy się o
    > jakichś przekrętach na nieświadomych, podpisujących jakieś papiery
    > ponieważ nie są reprezentowani przez prawnika, zwykle ich na to nie stać.
    > Takie są konsekwencje :-(

    Za to po uwolnieniu albo pójdzie wszystko w jeszcze większy monopol i
    "adwokackie kliki" albo będzie wysyp kiepsko wykształconych adwokacin od
    siedmiu boleści, których umiejętności i wiedza będzie co najmniej
    dyskusyjna, no ale będą tani...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 122. Data: 2019-01-08 15:29:58
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.01.2019 15:24, Kżyho wrote:
    > Rozumiem, że już jesteś w drodze, żeby przygarnąć jakiegoś bezdomnego i
    > dać mu schronienie i wyżywienie w swoim domu?

    Cóż za brak wiary w ludzi. Nie przekazałby/łaby Kżycho datku na org.
    charytatywną?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 123. Data: 2019-01-08 15:32:39
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.01.2019 15:29, Kżyho wrote:
    > Za to po uwolnieniu albo pójdzie wszystko w jeszcze większy monopol

    Wolny rynek nie sprzyja monopolom. To właśnie obecny system im sprzyja i
    to bardzo!
    Nawet na tej grupie już o tym pisałem nie raz w jakimś offtopie.
    Kżycho jednak czyta tylko początek i koniec ;-)

    > "adwokackie kliki" albo będzie wysyp kiepsko wykształconych adwokacin od
    > siedmiu boleści, których umiejętności i wiedza będzie co najmniej
    > dyskusyjna, no ale będą tani...

    Otóż to. Będą tani i z prostymi sprawami poradzą sobie spokojnie co
    będzie z korzyścią dla najbiedniejszych.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 124. Data: 2019-01-08 15:40:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 15:27:38 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Standard w takich dyskusjach, jak się krowinowska utopia zaczyna
    > rozjeżdżać gdy przechodzi się do szczegółów.
    > Nagle nie rozumieją albo "jakoś to będzie", "rynek ułoży" itp.

    Tak to jest własnie z utopistapi.
    Np nie doczekałem się odpowiedzi na na moje pytanie czy fizyk jądrowy miałby prawo
    wybierać posłów bo teraz w demokracji to "dwóch półgłówków" przegłosuje profesora i
    to ponoć jest niedobre
    Cyt
    "Demokracja, jeśli już, powinna być ograniczona w jakiś sposób.
    Np. wiekiem mocniej niż dziś. Powiedzmy, że ludzie do 30tki nie znają
    życia więc i nie powinni głosować albo powyżej 65. roku życia myślą
    tylko o emeryturze...
    Np. tak jak Konstytucja 3. Maja odbierała prawo głosu szlachcie nie
    posiadającej ziemi."

  • 125. Data: 2019-01-08 19:05:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > No ale sędzia to (chyba) urzędnik - czyli istota podatna na korupcję.
    > A może ten byłby z jakiegoś prywatnego sektora? Ale kto miałby go
    > opłacać - morderca czy denat?

    Można zastosować rozwiązanie znane z carskiej Rosji. Car urzędnikom nie
    płacił, bo wychodził ze słusznego założenia, że za ich pożyteczną pracę
    dobrze odwdzięczą się sami poddani. Tu można być o to spokojnym -- od
    tego urzędnika zależy, czy kierowca zostanie poszczony wolno jedynie
    z taryfową karą administracyjną, czy też dostanie czapę.

    Jarek

    --
    Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy
    i durnowaty tak, by swoim pojmowaniem istoty sprawy nie peszył

  • 126. Data: 2019-01-08 19:51:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ze o czyms pisales na grupie nie znaczy ze sie nie myliles.

  • 127. Data: 2019-01-08 21:32:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-01-07 o 14:23, Kris pisze:

    > No właśnie świetny przykłąd. Nie było okreslonych wymogów dla tego typu lokali to
    stało się co się stało. 20 kolejnych ponoć już strażacy zamkneli.

    Gdyby nie było określonych wymogów dla tego typu lokali to strażacy nie
    mieliby prawa ich zamknąć.

    Jak widzę co niektórym propaganda TVPis już nieźle w głowach namieszała.

    Przepisy były i są. Tylko nie były nadzorowane i egzekwowane.

    Władza teraz gra pod publikę robiąc kontrole escape roomów i wycofując
    dystrybucję filmu "Escape Room".

    > Myślę że taki escaperoom tez był albo spokojnie dałoby się na dzisiaj ubezpieczyć.
    Przy ubezpieczaniu zbędnych pytań nie zadają. Ważne żeby składka wpłynęła w terminie.
    Przy "likwidacji szkody" się przyjrzą . Ale to dla 5 rodzin za późno

    Na samą myśl o tych dziewczętach, aż mnie ściska. Ale prawda jest taka,
    że spora część obecnych przepisów powstała dzięki milionom ofiar, które
    poniosły śmierć czy zostały kalekami, a które przyczyniły się do
    stworzenia przepisów, chroniących innych przed tym samym.

    > Znaleźli by się i tacy co by się nie ubezpieczali

    Myślisz, że po takiej tragedii jak w Koszalinie znajdzie się w Polsce
    choćby jeden właściciel escape roomu, który śpi spokojnie i nie sprawdzi
    czy wszystko ma zgodne z obowiązującymi przepisami?

    Podobnie też by było z walącymi się stropami. Wystarczy tylko stworzyć
    prawo bardziej przyjazne poszkodowanym oraz narzędzia, które ułatwiałyby
    egzekwowanie kar.

    Obecnie prawo bardziej chroni przestępców niż poszkodowanego.

    > To tak jak z prawem pracy- gdyby nie było nad tym kontroli to pewnie jako
    niewolnicy byśmy robili dla wielkich Panów
    > Albo przyjmijmy zasadę że każdy może jeździć autem, nawet ten co ma 5 promili albo
    i więcej w wydychanym
    > Bezpieczniej by się na drogach zrobiło?

    Uważam, że PJ jest kompletnie zbędne, skoro po ulicy obecnie zgodnie z
    prawem mogą się poruszać piesi, rowerzyści, motorowerzyści, kierowcy
    samochodów, którzy nie mają PJ, ani żadnego innego dokumentu
    potwierdzającego znajomość PoRD czy też umiejętność prowadzenia tych
    pojazdów.

  • 128. Data: 2019-01-08 21:45:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 08:54, Kris pisze:

    > Zawsze będą tacy co zaryzykują lub zwykli idioci lub tacy co kara miliona złotych
    im wisi bo "egzekucja bezskuteczna"
    > Ja więc wolę żeby był zakaz wsiadania po pijaku, bez uprawnień za kierownicę(nawet
    popieram przesiewowe kontrole trzeźwości) niż brak takiego zakazu a w zamian wysokie
    i nieuchronne kary dla tych którzy tragedie spowodują

    Ale zakaz nie sprawia, że ludzie po pijaku nie wsiadają za kierownicę.

    Miałem kolegę. Był kierowcą w firmie w której pracowałem. Ponad 2 lata
    jeździł samochodem służbowym w pracy oraz prywatnym dojeżdżał do pracy
    bez PJ. Zabrali mu PJ za spowodowanie kolizji pod wpływem alkoholu. I
    co? I nic. Nie przyznał się pracodawcy. Nikt też jego pracodawcy nie
    powiadomił.

    Niestety miał kolejnego pecha, bo kolejny raz spowodował kolizję pod
    wpływem alkoholu. Gdyby nie fakt, że było to auto służbowe to pracodawca
    znów by się nie dowiedział.

    Został dyscyplinarnie przeniesiony na inny wydział do innej pracy.

    Po 3 czy 4 miesiącach go spotkałem nad jeziorem, gdzie przyjechał lekko
    wcięty swoim samochodem.

    Jak widać po prostu kary były zbyt mało dotkliwe, a z zakazu nic
    kompletnie sobie nie robił.

  • 129. Data: 2019-01-08 21:51:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 21:45:17 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > wcięty swoim samochodem.
    >
    > Jak widać po prostu kary były zbyt mało dotkliwe, a z zakazu nic

    a różnie to bywa, ja to po piwku nie wsiadam tylko dlatego ze jest zakaz. Gdyby nie
    było to po jednym bym pojechał.

    b.

  • 130. Data: 2019-01-09 08:03:32
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.01.2019 19:51, Zenek Kapelinder wrote:
    > To ze o czyms pisales na grupie nie znaczy ze sie nie myliles.

    Nie myliłem się.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info