  • 1. Data: 2021-09-01 11:34:17
    Temat: Fotowoltaika na gruncie
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Chcę montować panele foto na gruncie (2 rzędy po 8). Wersja "balastowa"
    mnie nie przekonuje i rozważam albo słupki metalowe wbijane w ziemię
    kafarem, albo słupki betonowe wylewane samodzielnie.
    Mam do Was w związku z tym dwa pytanka.
    Czy słupki wbijane to dobry pomysł?
    Czy lepiej kupić gotowe konstrukcje i zamontować do słupków czy też
    bawić się w spawanie i skręcanie z profili?
    Jacek

  • 2. Data: 2021-09-01 11:45:05
    Temat: Re: Fotowoltaika na gruncie
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.09.2021 o 11:34, Jacek pisze:
> [...]
    > Czy lepiej kupić gotowe konstrukcje i zamontować do słupków czy też
    > bawić się w spawanie i skręcanie z profili?

    Przy tak małej konstrukcji, pokusiłbym się o rozważenie obrotnicy z
    solar trackerem.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2021-09-01 11:55:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 11:45 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Przy tak małej konstrukcji, pokusiłbym się o rozważenie obrotnicy z
    > solar trackerem.

    Nie napisał jakiej mocy.
    2 rzędy po 8 to może być płachta 42m2 (8,8kW) i do tego obrotnica to nie
    jest łatwa i tania sprawa.

    TG

  • 4. Data: 2021-09-01 11:58:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 11:34 Jacek <k...@a...com> pisze:

> [...]
    > Czy lepiej kupić gotowe konstrukcje i zamontować do słupków czy też
    > bawić się w spawanie i skręcanie z profili?

    Jak samodzielnie to słupki zalewane betonem, przynajmniej ja bym tak
    zrobił.
    Dłużej postoi niż wbijane w grunt i będzie solidniejsze. No i robota
    łatwiejsza i lżejsza -ale to zależy dla kogo :-)

    TG

  • 5. Data: 2021-09-01 13:04:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Nie napisał jakiej mocy.
    > 2 rzędy po 8 to może być płachta 42m2
    Wymiary będą 3,20 x 7,90
    Jacek

  • 6. Data: 2021-09-01 15:51:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 01 Sep 2021 11:58:15 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > Dłużej postoi niż wbijane w grunt i będzie solidniejsze. No i robota
    > łatwiejsza i lżejsza -ale to zależy dla kogo :-)

    Na solarach znam się o tyle, że je widuję i odróżniam falownik od
    akumulatora ;)

    Ale jeszcze pokusiłbym się o obliczenie sił, jakie mogą wystąpić dla wiatru
    o prędkościach odpowiednich dla miejsca instalacji. Co innego słupek do
    mocowania drucianej siatki, a co innego taki trzymający niezły już
    "żagiel".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2021-09-01 18:07:19
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 1 września 2021 o 04:34:20 UTC-5 Jacek napisał(a):
> [...]
    > Czy lepiej kupić gotowe konstrukcje i zamontować do słupków czy też
    > bawić się w spawanie i skręcanie z profili?

    Cokolwiek wbijesz metalowego w ziemie to bez ochrony elektrostatycznej zgnije
    szybciej niz sie gwarancja na solary skonczy.

    Zalewaj albo wkop betonowe slupki i do nich kotw te solary.

    Pamietaj ze one maja dosyc spory opor aerodynamiczny i wiatr moze je i wyrywac jak i
    wciskac.

    Do tego po zimie betony moga nieco wyjsc z ziemi jak zle zalejesz wiec mocowanie zrob
    elastyczne zeby ci tych paneli nie polamalo.

    Zamiast metalowego stelaza mozesz uzyc drewna impregnowanego. Ono jest nieco tansze
    od rurek, i nie powinno szybko zgnic jak mocowane jest do betonow ponad gruntem.

    Nie wiem czy elstycznosc drewna sie tu przyda.

    Jak bedziesz wylewac sam to ulej albo tak aby slupek zwezal sie ku gorze albo ulej w
    drewnianym szalunku i zakop.

  • 8. Data: 2021-09-01 19:43:45
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.09.2021 o 13:04, Jacek pisze:
    > Wymiary będą 3,20 x 7,90

    No to obrotnica. Nie ma sensu marnować tego zysku na statyczną konstrukcję.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 9. Data: 2021-09-01 19:52:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 1 września 2021 o 19:44:19 UTC+2 LordBluzg(R) napisał(a):

    > No to obrotnica. Nie ma sensu marnować tego zysku na statyczną konstrukcję.

    Nie ma sensu(ekonomicznego)marnować kasy na obrotnice