  • 1. Data: 2021-08-31 16:23:24
    Temat: czym uszczelnić dach, zamiennik smoły
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    dach płaski, kryty papą, został ocieplony styropapą (styropian 10cm z
    naprasowaną papą). Ekipa cwaniaczków miała nadzieje, że nawet jak im
    styropapa przecieknie, to stara papa zaizoluje dach i deszczówka gdzieś
    tam w okolicach rynny wypłynie. niestety, nie pomyśleli ze mocując
    styropapę podziurawią starą papę. kapie z kilukunastu miejsc, w których
    przebili się wkrętami przez starą papę. ale niestety, woda wpływa w
    innym miejscu niż kapie - wiec wykrycie nieszczelności jest trudne. na
    dachu były 3 firmy, żadna nie dała rady. będziemy robić cały dach, ale
    jeszcze nie teraz.
    mnie kapie. mogę zrobić co chcę - ma wytrzymać parę lat. wymyśliłem
    pewien sposób, który zadziałał w garażu. mam zamiar przewiercić się od
    strony strychu, przez pierwszą warstwę papy. wkręcić rurkę z gwintem,
    tak aby koniec rurki wystawał ponad papę, a poniżej styropianu i
    pompować tam ciecz która zastygnie i zaizoluje dach. ostatnio do tego
    użwałem "foli w płynie", takiej hydroizolacji na ściany i podłogę wokół
    brodzika. Tyle że bez zozcieńczenia jest cholernie gęste, po
    rozcieńczeniu traci właściwości uszczelniające. smoła za gęsta i zimą
    traci elastyczność. Czy wpadło Wam w ręce coś co sprzedaje się jako
    ciecz, a po dłuższym czasie zamieni się w wodoodporną galaretę? taka
    konsystencja by mi najbardziej odpowiadała
    Cena gra rolę.

    ToMasz

  • 2. Data: 2021-08-31 16:33:24
    Temat: Re: czym uszczelnić dach, zamiennik smoły
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2021 o 16:23 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

> [...]
    > ciecz, a po dłuższym czasie zamieni się w wodoodporną galaretę? taka
    > konsystencja by mi najbardziej odpowiadała

    Jakie wymiary dachu?

    TG

  • 3. Data: 2021-08-31 17:39:13
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 31.08.2021 o 16:23, ToMasz napisał:

> [...]
    > pompować tam ciecz która zastygnie i zaizoluje dach. ostatnio do tego
    > użwałem "foli w płynie", takiej hydroizolacji na ściany i podłogę wokół

    Folia w płynie jest dobra, ale nie na dach. Na dach weź folię
    zestaloną i zamocuj ją na dachu tak jak to robią strażacy po
    przejściu trąby powietrznej. Będzie szybko i tanio, i będziesz
    pan zadowolony. Druciarzu.

    A na Usenecie zdania zaczynaj wielką literą. Ośle klasowy.

  • 4. Data: 2021-08-31 18:10:37
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 31 sierpnia 2021 o 09:23:27 UTC-5 ToMasz napisał(a):
> [...]
    > tak aby koniec rurki wystawał ponad papę, a poniżej styropianu i
    > pompować tam ciecz która zastygnie i zaizoluje dach.

    Kiepski pomysl.
    Primo: Nie zalejesz wszystkiego. Jak nie zalejesz na hermetycznie to gdzies tam sie
    bedzie woda zbierac. Moze rok wytrzyma, moze trzy a moze nawet jednej zimy nie.
    Secundo: Jak zalejesz pod ten styro to woda w nim sie zbierze. Zamarznie, spuchnie,
    zamarznie.... Sam sie domysl co bedzie.
    Tertio: Na takie wymysly wydasz kupe pasy zamiast zrobic od razu dobrze.
    Quatro: Zalepikuj to od gory. Czym? nie mam pojecia. Ja bym wzial jakas najtansza
    pape i kleil na lepik albo te nowsze wodno bazowe. Nawet jak nie zalepisz wszystkiego
    to i tak zalepisz mase i imho lepiej i szybciej niz robiac to wstrzykiwanie.

  • 5. Data: 2021-08-31 23:30:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-08-31 o 16:23, ToMasz pisze:
> [...]
    > ciecz, a po dłuższym czasie zamieni się w wodoodporną galaretę? taka
    > konsystencja by mi najbardziej odpowiadała

    Wszelkie tego typu metody jak przewiercanie się od strony strychu są
    bezsensowne. Wydasz więcej kasy, a jakość uszczelnienia będzie pod
    wielkim znakiem zapytania. Nawet jak Ci się uda zakleić kilka dziur to
    woda przenikająca pod styropapę znajdzie sobie nową drogę i będzie się
    lała w innym miejscu.

    Jeżeli cena gra rolę to kup najtańszą papę 3zł/m2 + palnik z butlą.
    Całość będzie Cię kosztować mniej jak tysiaka. I masz parę lat z głowy.

    Jak dołożysz jeszcze z 5zł/m2 do tej papy to masz spokój na wiele lat.

    Ale jeżeli użyli typowych kołków do styropianu to zacząłbym od
    uszczelniacza dekarskiego i dokładnego uszczelnienia każdego wkręta/kołka.

    Albo brać za d..... tych pseudo-fachowców niech teraz naprawiają.

    Jeżeli chodzi o uszczelnianie dziur to możesz spróbować klejem
    poliuretanowym. Klej ten puchnie, wypełniając szczeliny, a wiąże pod
    wpływem wilgoci.

    Niestety nie jest on tani.

  • 6. Data: 2021-09-01 01:18:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.08.2021 o 23:30, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > Całość będzie Cię kosztować mniej jak tysiaka. I masz parę lat z głowy.
    >
    > Jak dołożysz jeszcze z 5zł/m2 do tej papy to masz spokój na wiele lat.

    10/10 przerabiałem to i potwierdzam. Nowa papa na stare i po zawodach
    (dałem lepszą/grubszą :)

    Następne co będzie to blacha, jak zacznie przeciekać.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 7. Data: 2021-09-01 08:25:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    do wszystkich:
    Tam są już 3 warstwy papy, 2 na gwarancji. Dobrej papy. Sprawa oparła
    się o sąd. Firma twierdzi że dała 5 lat gwarancji, a ja że przez brak
    możliwości sprawdzenia szczelności, 5 lat ma być od ostatniego zalania.
    Zostałem przegłosowany przez wspólnotę na nie, więc sprawa nie została
    oddana do sądu.
    Za parę lat, chciałbym aby ten dach był naprawiony jakąś powłoką
    natryskową, albo "folią" epdm, nie papą. Czarnym lepikiem nie chcę
    mazać, bo gdyby pękało, to nie zauważę gdzie. myślałem też żeby
    zamalować cały dach czymś w rodzaju folii w płynie, ale to nie jest za
    darmo.
    Dzięki za sugestie
    ToMasz

  • 8. Data: 2021-09-01 09:31:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli awaria w części wspólnej nieruchomości, ze szkodą w Twoim lokalu?
    Niezależnie od innych działań zawiadom nadzór budowlany (PINB), im wcześniej tym
    lepiej bo długo trwa.

    -----