  • 11. Data: 2015-10-23 08:26:26
    Temat: Re: Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-10-22 o 16:52, Ikselka pisze:

    > Nie, nie ma zadnej możliwości akumulacji - chyba, że masz samochód
    > elektryczny, to sobie możesz w nim magazynować prąd

    Trzeba zamówić Powerwall/Powerpack u Muska, tylko podobno są spore
    kolejki...
    http://challenger.org.pl/?p=145

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2015-10-23 12:01:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 Oct 2015 08:26:26 +0200, Miroo napisał(a):

    > Trzeba zamówić Powerwall/Powerpack u Muska, tylko podobno są spore
    > kolejki...
    > http://challenger.org.pl/?p=145

    http://samochodyelektryczne.org/tesla_motors_wprowad
    za_na_rynek_stacjonarne_magazyny_energii.htm
    Ponad 10000 za powerbank? - hmmm, kto wie, skoro rocznie płacę za prąd
    ponad 2000, to zakup magazynu "zwróciłby" się po 5 latach, a potem to już
    .... ;-)
    Tylko ile energii musiałabym i tak dokupić? - to zależy, ile będzie
    dni/godzin słonecznych - więc muszę najpierw mieć statystykę pozyskiwanej
    energii w ciągu tego pierwszego roku użytkowania instalacji FV. Urządzenie,
    które posiadam, muszę w tym celu jak najszybciej podłączyć do komputera i
    wykorzystać dostępne z urządzeniem oprogramowanie, które robi
    zestawienia... A potem się zastanowię :-)

    Zwłaszcza że (cytuję z komentarzy pod tekstem):
    "Korzystanie w dzień z energii z fotowoltaiki (20 gr/kWh@20 lat) i
    ładowanie zasobnika, wykorzystanie energii w szczycie wieczornym (40
    gr/kWh) i korzystanie w nocy z tańszej taryfy miałoby sens, jednak mając
    możliwość sprzedaży energii do sieci za > 30 gr/kWh cała korzyść z
    posiadania zasobnika znika."

    Dzęki za informację, nie miałam pojęcia, że coś takiego JUŻ jest dostępne.
    Będę teraz sprawę rozważać bardzo dokładnie.

  • 13. Data: 2015-10-24 12:36:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-10-21 o 09:38, Ikselka pisze:
    > Żadna. Właśnie dlatego piszę, żeby ludzie się decydowali, jeśli będzie
    > możliwość w ich gminach. Jest to dofinansowywane z projektu unijnego w 90%.
    > Za instalację tej mocy (moc przydzielają indywidualnie wg wielkosci domu i
    > warunków, chodzą po domach i szacują max. 4,5 kW chyba), zapłaciliśmy
    > TYLKO! 2500 zł za instalację o wartości ok. 20000. Dlatego takie duże
    > dofinansowanie, że to jest projekt dla Gmin/samorządów, a nie dla
    > indywidualnych odbiorców - przez 5 lat to Gmina jest właścicielem
    > instalacji.

    Czyli do Twojej instalacji dołożyli się inni mieszkańcy gminy. Ciekawe
    czy też się cieszą tak jak ty?;)
    Napiszesz co to za gmina?

  • 14. Data: 2015-10-24 13:06:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Oct 2015 12:36:05 +0200, nadir napisał(a):

    > Czyli do Twojej instalacji dołożyli się inni mieszkańcy gminy.

    To JA im się dołożyłam. Oni nie płacą od dziesięcioleci tylu podatków, co
    ja.

    > Ciekawe
    > czy też się cieszą tak jak ty?;)

    Na pewno bardziej, niż Ty 3-}

    > Napiszesz co to za gmina?

    Może jeszcze mój NIP i numer konta? - chcesz coś dołożyć na moją
    instalację?
    --
    XL
    http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

  • 15. Data: 2015-10-24 13:54:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Oct 2015 13:06:07 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > ja.

    > Na pewno bardziej, niż Ty 3-}

    > Może jeszcze mój NIP i numer konta? - chcesz coś dołożyć na moją

    ...bo planuję rozszerzenie. Datki mile widziane.

  • 16. Data: 2015-10-24 15:14:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-10-24 o 13:06, Ikselka pisze:

    > To JA im się dołożyłam. Oni nie płacą od dziesięcioleci tylu podatków, co
    > ja.
    No jasne.

    > Na pewno bardziej, niż Ty 3-}
    Zapewne, wszak oni się najmniej do tego dołożyli.

    > Może jeszcze mój NIP i numer konta?
    A na ki ciul mi Twój NIP i nr konta?

    > chcesz coś dołożyć na moją instalację?
    Chcę poznać co to za wspaniała gmina, tylko tyle i aż tyle.

  • 17. Data: 2015-10-24 15:34:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Oct 2015 15:14:15 +0200, nadir napisał(a):

    > No jasne.

    > Zapewne, wszak oni się najmniej do tego dołożyli.

    > A na ki ciul mi Twój NIP i nr konta?

    > Chcę poznać co to za wspaniała gmina, tylko tyle i aż tyle.

    Masz w linku jedną z wielu - nie wystarczy? Sądzisz, że moja jakaś
    szczególnie wybrana w machlojce?
    3-]

  • 18. Data: 2015-10-24 16:15:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jutro jest cien szansy zeby cos zmienic. Trzeba glosowac na tego co od dwudziestu
    szesciu lat chcialby socjalistyczna bande wyjebac od zlobu a co oktywniejszych jej
    dzialaczy powsadzac do pierdla. I jesli przez rok albo dwa mialo by sie zrobic gorzej
    to pozniej moze byc tylko lepiej. Dotacje to skurwysynstwo jakich malo. Przyklad.
    Kolektor sloneczny na wolnym rynku mozna kupic od 300zl za 1m2. Ten sam kolektor z
    dotacji kosztuje od tysiaca wzwyz za 1m2. Ktos przytula czyli kradnie innym 1400 na
    jednym kolektorze co ma 2m2. A jak by ktos chcial dotacje i chcial sam kupic
    kolektory to tak sie nie da. Z cenami jakie placi panstwo za jakies gzory tak samo.
    Sygnalizator " przejscie dla pieszych" taki na zadanie z przyciskiem kosztuje 40
    tysiecy bez pozwolen, podlaczenia i montazu. Tabliczka z nazwa ulicy kosztuje 200
    zlotych netto. Tej samej wielkosci i w tej samej technologii zrobiona tablicvzka
    reklamowa dla zwyklego ludka kosztuje 20-30zlotych do zaplacenia.

  • 19. Data: 2015-10-24 17:07:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie boj zaby. Panstwo jeszcze nikomu nic nie dalo zeby pozniej na tym nie zarobic.
    Jak wprowadza podatek katastralny to uznaja ze wartosc nieruchomosci i nie wzrosla o
    2,5 tysiaca a o 50 tysiecy. Niby przy jednym procencie rocznie wyjdze 500 do
    zaplacenia co roku od takich baterii slonecznych. Ale tu 500 tam 300 itd. I wyjdze
    roczne do zaplacenia 4000. Piec lat i panstwo odrobi a potem bedzie zarabialo. Co ma
    wisiec nie utonie.

  • 20. Data: 2015-10-24 17:44:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Oct 2015 08:07:03 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    roczne do zaplacenia 4000. Piec lat i panstwo odrobi a potem bedzie zarabialo. Co ma

    To nie "państwo" dało, to projekt unijny.
    Poza tym wartość NIERUCHOmosci nie wzrasta z powodu instalacji RUCHOmych
    3-]