  • 1. Data: 2012-02-10 19:08:40
    Temat: Większe zużycie gazu
    Od: " Baczek" <r...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Dziś przy okazji porządkowania szpargałów znalazłem rachunek za gaz, za okres
    2003.12.12 do 2004.01.16. Zużycie gazu w tym okresie to 350m3.
    Oczy wywaliłem bo na przełomie 2011/2012 mam zużycie 450m3 za porównywalny
    okres (a dosyć ciepło było). Czym może być spowodowane takie duże zwiększenie
    zużycia. Temperatura w bez zmian. Piec się zużywa? Izolacja ze ścian znika?

  • 2. Data: 2012-02-10 19:43:20
    Temat: Re: Większe zużycie gazu
    Od: "SJS" <s...@s...pl>

    Użytkownik " Baczek" <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > zwiększenie
    > zużycia. Temperatura w bez zmian. Piec się zużywa? Izolacja ze ścian

    Mniej gazu w gazie?
    SJS

  • 3. Data: 2012-02-10 19:49:09
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Mniej gazu w gazie?

    Ja jestem zwolenikiem tej teorii :)
    Jak każdej spiskowej ;) Ale naprawdę, ten gaz,
    a zwłaszcza w nocy (2-6 rano) pali się często
    brzydkim pomarańczowym płomieniem... za dnia,
    zjawisko dużo rzadsze... pojedyńcze pomarańczowe
    płomyki... - przypadek ?

  • 4. Data: 2012-02-10 21:53:33
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > zwiększenie
    > zużycia. Temperatura w bez zmian. Piec się zużywa? Izolacja ze ścian

    Może być mniej gazu w gazie ale nie z powodu bóg wie jakich domieszek i
    innych spisków przedsiębiorstw gazowych ale z powodu niższego cisnienia
    gazu. Pamiętaj że gaz wypełnia zawsze całą objętość naczynia i przy niższym
    ciśnieniu jest go po prostu mniej (jest mniej sprężony, mniej stężony...).
    Gazomierz nie mierzy ciśnienia tylko odmierza miary objętościowe. Jeżeli
    ciśnienie jest mniejsze to gazy w takiej miarce jest mniej. Gazomierz tego
    nie "widzi" ale kocioł CO już tak, bo mniejsze stężenie gazu w jednostce
    objętości dostarcza mniej energii palnikowi, więc ten musi więcej takich
    miarek wypalić aby uzyskać odpowiednią energię cieplną. Stąd może być
    większe zużycie gazu. Dla pełnej miarodajności należałoby więc monitorować
    też ciśnienie dostarczanego gazu, najlepiej legalizowanym zamontowanym na
    stałe manometrem i odnotowując jego spadki zgłaszać reklamacje
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2012-02-10 23:43:30
    Od: "GREGOR" <g...@g...pl>

> [...]
    > zwiększenie
    > zużycia. Temperatura w bez zmian. Piec się zużywa? Izolacja ze ścian

    Obstawiam pogorszenie izolacyjności skosów poddasza.
    Pęknięcia w płytach KG, przewiewy, pozapadana wełna, zawilgocenia, ptaszki
    lub inne zwierzątka w ociepleniu.

    Warto zrobić małą inspekcję kamerą termowizyjną.

    Pozdrawiam
    GREGOR

  • 6. Data: 2012-02-11 11:03:52
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Tyle, że owe zjawisko (podwyższona konsumcja, złe spalanie spowodowane złą
    mieszanką gaz -powietrze wywołaną składem gazu) występuje również kiedy dom
    jest zasilany przez indywidualny reduktor z sieci średniego ciśnienia.
    Prawdopodobne jest mieszanie gazu E (GZ-50 metan 98%) z Ls (GZ-35 metan 71%)
    (zaazotowany) co daje mniejszą wartość opałową.

  • 7. Data: 2012-02-11 11:56:28
    Temat: Fwd: Re: Większe zużycie gazu
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-02-2012 o 22:53:33 Jackare <1...@t...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > objętościowe. Jeżeli ciśnienie jest mniejsze to gazy w takiej miarce
    > jest mniej. Gazomierz tego nie "widzi" ale kocioł CO już tak, bo
    Przesadzasz, gazomierz ma dokładność +-1% i musi się w tym mieścić,
    nawet dla minimalnego ciśnienia.
    Ja myślę że na większe zużycie skłąda się kilka czynników,
    po pierwsze autor porównuje wskazania zprzed 8 lat, jeżeli jest to ten sam
    piec
    to jest bardziej brudny wymiennik i palnik, na pewno jego sparwność spadła
    poza tym jaka zima była 8 lat temu? no właśnie, nikt nie pamięta, ja także
    poza tym problem jakości gazu, nie ma gazownia konkurencji to i nie ma kto
    zweryfikować tego
    to nie jat jak z prądem w gniazdku gdzie prawie każdy może go zmierzyć.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2012-02-11 19:45:35
    Temat: Re: Re: Większe zużycie gazu
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Przesadzasz, gazomierz ma dokładność +-1% i musi się w tym mieścić,
    > nawet dla minimalnego ciśnienia.
    ale będzie się mieścił jak najbardziej, tyle że przy mniejszym ciśnieniu
    będzie w jednej porcji objętości mniej gazu. Gazomierz mierzy objętość
    przepływającego gazu a nie jego ciśnienie.
    Zauważ że 1 m szesc gazu w zamkniętym naczyniu to zawsze będzie 1m3 i
    zarówno przy ćisnieniu 2 bary jak i 1 bar bedzie ten 1m3 cały wypełniony
    gazem. Tylko w ujeciu jakościowym w tym metrze pod ciśnieniem 1 bar będzie
    dwa razy mniej gazu.
    Aby kocioł przerobił to na tą samą porcję energii musi pobrać gazu pod
    mniejszym ciśnieniem dwa razy więcej i gazomierzowi nic do tego. On odmierzy
    tylko miarę objętościową, ale wagowo będą w tej samej objętości różne ilości
    gazu.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2012-02-11 21:29:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-02-2012 o 20:45:35 Jackare <1...@t...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > będzie w jednej porcji objętości mniej gazu. Gazomierz mierzy objętość
    > przepływającego gazu a nie jego ciśnienie.
    No i dobrze :) a co ma mierzyć ciśnienie?

    > Zauważ że 1 m szesc gazu w zamkniętym naczyniu to zawsze będzie 1m3 i
    > zarówno przy ćisnieniu 2 bary jak i 1 bar bedzie ten 1m3 cały wypełniony
    > gazem.
    Eee teraz to się w kozi róg zapędziłeś że tak to delikatnie ujmę :)
    gaz to nie woda jest ściśliwy i przy 2 barach będzie miał 0.5m3.
    Ale w istalacji takich skoków nie ma dlatego pomiar objetościowy jest
    wiarygodny.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2012-02-11 21:42:52
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Dnia 11-02-2012 o 20:45:35 Jackare <1...@t...com.pl> napisał(a):

    >Eee teraz to się w kozi róg zapędziłeś że tak to delikatnie ujmę :)
    >gaz to nie woda jest ściśliwy i przy 2 barach będzie miał 0.5m3.

    To ty się zapędziłeś w kozi róg. Według twojej teorii wystarczyłoby
    zwiększyć pojemność cylindra silnika aby uzyskać z niego większą moc, nie
    zwiększając ilości doprowadzanej mieszanki.
    Licznik gazu jest miechowy. Na przemian napełniają się miechy. W czasie gdy
    pierwszy się napełnia, drugi jest opróżniany. Licznik więc zmierzy objętość
    przy każdym ciśnieniu gazu. Ale objętość a nie korelacje ciśnienia i
    objętości. Więc jeżeli odmierza porcję gazu o dużym ciśnieniu to w każdej
    zliczonej porcji jest więcej gazu niż by to było w przypadku gazu o niższym
    ciśnieniu. Przy niższym ciśnieniu ilość cząsteczek gazu jest mniejsza. Z
    dwóch identycznych pojemników napełnionych gazem o różnych ciśnieniach
    uzyskasz różne ilości energii.

    >Ale w istalacji takich skoków nie ma dlatego pomiar objetościowy jest
    >wiarygodny.
    Są skoki. I to spore. Właśnie wczoraj rozmawiałem ze znajomym który mieszka
    na małym osiedlu. Jeden reduktor na kilka domów.
    Był właśnie problem ze spadkami ciśnienia.

    Marek