  • 11. Data: 2009-04-08 20:45:30
    Temat: Re: GWC pod fundamentem(lub obok)
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Krzemo wrote:

    > Dasz jakiś link?
    No pewnie :)
    http://www.taniaklima.pl/tk/pl/?p=p_54&sName=mikrobi
    ologiczna-czystosc-gwc
    I o zyskach z GWC
    http://www.taniaklima.pl/tk/pl/?p=p_11&sName=raport-
    z-dzialania-gwc
    http://www.ogrzewnictwo.pl/index.php?akt_cms=534&cms
    =274

    --
    -----
    Pozdr

  • 12. Data: 2009-04-09 07:02:34
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > http://www.taniaklima.pl/tk/pl/?p=p_54&sName=mikrobi
    ologiczna-czystosc-gwc

    <cytat>
    Poniżej zamieszczony artykuł zaprzecza twierdzeniom konkurencji o złych
    własnościach higienicznych żwirowego GWC.
    </cytat>

    Paniom juz dziekujemy :)
    Informacje od konkurencji sa bardzo dobrym zrodlem wiedzy IMHO.
    kiedy sie poslucha uwaznie dwoch lub nawet trzech stron, to od razu
    jest wiecej materialow do przemyslen i lepsza podstawa do wyboru.

    pozdrawiam
    pluton

  • 13. Data: 2009-04-09 07:53:56
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Kwi, 09:02, "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote:
    iologiczna-czystos...

    Zastanawiające są następujące stwierdzenia tego raportu:
    "cząsteczek zatrzymywanych na filtrach założonych na wlocie i wylocie
    z GWC" ...
    A przecież jedną z "sztandarowych" zalet żwirowca miało być
    filtrowanie powietrza... a tu jakieś filtry założone... tfu!
    ;-)
    "bez ingerencji przez 13 lat" - to znaczy nie wymieniali filtrów przez
    13 lat?
    ;-)
    \
    No i badanie wykazało że "jest mniej komórek drobnoustrojów niż przy
    wlocie"... Czyli są. A nie powinno ich być! Filtr wejściowy zatrzymuje
    bakterie z powietrza (a one tam są i może ich być więcej w zależności
    od miejsca poboru) oraz pokarm dla drobnoustrojów... czyli nic
    dziwnego że na drugim filtrze będzie ich mniej...
    ;-)

    "Nie stwierdzono wzmożonego wzrostu bakterii ani grzybów" ... czyli
    jakiś wzrost tam jest, tyle że nie "wzmożony".

    Chyba bardziej przekonują mnie "rurowce" i to z wielu względów...
    (oczywiście nie mówię o jakiś hiper drogich rurach bo to mnie nie
    przekonuje do końca). A najlepiej GWC wodny!
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 14. Data: 2009-04-09 20:37:05
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Krzemo wrote:

> [...]
    > A przecież jedną z "sztandarowych" zalet żwirowca miało być
    > filtrowanie powietrza... a tu jakieś filtry założone... tfu!
    No a na czym mieli te cząsteczki łapać? na lasso? ;)

    > "bez ingerencji przez 13 lat" - to znaczy nie wymieniali filtrów przez
    > 13 lat?
    > ;-)
    Złoża żwirowego :)

> [...]
    >
    > "Nie stwierdzono wzmożonego wzrostu bakterii ani grzybów" ... czyli
    > jakiś wzrost tam jest, tyle że nie "wzmożony".
    Załóż sobie rurowy i zrób badania, okaże się po jakimś czasie że wzrost
    będziesz miał i to wzmożony :)

    > Chyba bardziej przekonują mnie "rurowce" i to z wielu względów...
    > (oczywiście nie mówię o jakiś hiper drogich rurach bo to mnie nie
    > przekonuje do końca).
    Wiesz powiem ci, nie ma zamiaru nikogo do tego przekonywać, wisi mi to.
    Chciałeś wyniki sanepidu to ci dałem, wnioski wyciągłeś jakie chciałeś,
    ja zrobiłem żwirowy, niezadługo go uruchomię.
    A ty zrobisz jak będziesz chciał.

    A najlepiej GWC wodny!
    Wbrew pozorom wcale nie jest taki cacy, wody to tylko odkurzacz :)

    --
    -----
    Pozdr